Audi A1 Citycarver je mestský krájač obrubníkov, úzkych uličiek a poľných ciest

360

Utilitárnosť a ostré črty sú čím ďalej tým viac sexy. Preto sa im nevyhol ani najmenší model v ponuke Audi. Audi A1 Citycarver sa má cítiť doma prakticky všade od diaľnice, cez mesto až po mierny terén. Rozhodne na to vyzerá.

Samozrejme, nie sme žiadny „Audi web“. V Ingolstadte sa však s novinkami roztrhlo vrece a okrem Audi A1 Citycarver ich pribudlo skutočne neúrekom. Letný ošiaľ začal so stredne ostrým SUV-kupé Audi SQ8 s naftovým osemvalcom. Onedlho na to sme sa dozvedeli, že po Bratislavských uliciach jazdí prototyp Audi RS Q8, ktorý bude mať pravdepodobne pod kapotou hybridný pohon od Porsche.

Spoznali sme ostrý špeciál Audi R8 GT2, faceliftovaný model Q7 a taktiež jeho ostrejšiu verziu SQ7. Medzigeneračným „refreshom“ si prešli modely A4 a ostrejšie modely S4 a spoznali sme najmenšie SUV-kupé značky Q3 Sportback, s vysoko pravdepodobným doplnkom v podobe ostrej verzie RS Q3 Sportback. No a to bol len posledný mesiac.

„Krájač mesta“

Malým mestským krájačom („City“ je v preklade „Mesto“, „carver“ je v preklade „krájač“) je už samotné Audi A1, ktoré je technologickým a veľkostným súrodencom Škody Fabia, Volkswagenu Polo či SEAT-u Ibiza. Je však luxusnejšie a vyzerá zo všetkých najlepšie. Má byť však ešte sebavedomejšie a praktickejšie.

Zmeny môžete vidieť na vlastné oči na fotkách. Čo však z fotografií nevidno je až o štyri centimetre vyššia svetlá výška. Má to dopomôcť k lepšiemu nastupovaniu a vyditeľnosti z pozície vodiča. Z toho má na svedomí 35 milimetrov samotné nové odpruženie a zvyšných 5 milimetrov dodávajú kolesá z veľkým priemerom diskov, ktoré štartujú na 16 palcoch.

Detské Q-čko

Celkom výraznou zmenou v prípade A1 Citycarver je osemuholníková maska chladiča, ktorá má pripomínať tie z SUV modelov Q. Nad prednou maskou sa podobne ako v prípade A1 Sportback nachádzajú otvory, no v prípade A1 Citycarver nie sú tri, no len dva. Nárazníky a nábehové hrany spolu s bočnými prahmi sú lakované v matne šedej farbe, čím majú evokovať „off-roadový potenciál modelu“. Juj, nebite ma pán kapelník, to je citát z tlačového materiálu.

Ostrého prcka dostanete v deviatich farebných vyhotoveniach, ktoré môžete kombinovať buď s čiernou alebo so striebornou strechou. Interiér si môžete vybaviť jedným z trojice vyhotovení. V ponuke sú verzie advanced, design selection a S line. Posledné menované vyhotovenie ponúka na výber čalúnenie sedačiek textilom/syntetickou kožou alebo Alcantarou/syntetickou kožou. Počítajte s prítomnosťou náladového osvetlenia.

Kufor ponúkne príjemný objem 355 litrov (rovnako ako A1 Sportback), no vo verzii S line je Citycarver vybavený so strešným spojlerom už v základnej výbave. Výrazný kopanec vašej peňaženke dokáže uštedriť 560-wattový audiosystém Bang&Olufsen. Z elektronických hračiek sú taktiež k dispozícii navigácia s mapami z Google Earth či živé dopravné informácie.

Dynamické zážitky

A1 Citycarver je podľa značky ešte obratnejšie neklasický Sportback vďaka príplatkovému dynamickému balíku. Ten zahŕňa brzdové strpene lakované v červenej farbe, systém Audi drive select pre výber jazdného režimu, generátor zvuku pre falošný výfukový prejav a odpruženie s nastaviteľnými tlmičmi. Taktiež si môžete A1 Citycarver objednať s diskami veľkými až 18 palcov.

Zákazníci budú môcť spraviť prvé objednávky už začiatkom tohto augusta a prvé kusy dorazia k predajcom na jeseň tohto roku. Pri začiatku predaja bude k dispozícii takzvaná uvádzacia „edition one“ s 18-palcovými diskami a možnosťou výberu medzi šedým a oranžovým lakom karosérie. Taktiež prinesie niekoľko exteriérových prvkov vrátane loga s tromi krúžkami v čiernom vyhotovení.