Bleskový tank Audi SQ7 podstúpil zmeny a hlási „najšpičkovejšiu formu“

580
Audi SQ7 TDI

Audi SQ7 je skvelou alternatívou k monštróznym benzínovým SUV konkurencie. Od predstavenia na ženevskom autosalóne v roku 2015 bolo nutné tento rýchly tank osviežiť. Zmeny ale nie sú prítomné len na povrchu.

Len niekoľko dní dozadu sme mohli spoznať modernizovaný model Q7 a úplne nový švihácky tank Audi SQ8. Ponuka rýchlych naftových SUV teda vyzerá byť pripravená pre rok 2020 vďaka najnovšiemu prírastku, Audi SQ7. Aj naďalej sa môžete tešiť na syntetizátory vo výfukoch či fyzikálne nemožné zrýchlenie.

Štipka agresie

Podobne ako modernizovaný model Q7 má nové Audi SQ7 masku Singleframe so šesticou dvojitých zvislých mreží. Plaketka SQ7 s červeným štvorčekom pod písmenom „S“ dáva pri pohľade spredu jasne najavo, že pri súboji na semaforoch sa nemusíte ani len snažiť.

Pokiaľ by vám to nebolo jasné, či sa rozhodnete dopredu prehraný súbor ignorovať, SQ7 vás na kapituláciu s radosťou pripraví. Ďalším poznávacím znamením sú typické strieborné kryty spätných zrkadiel. Pri pohľade zboku sa novinka predvádza typickými 20-palcovými diskami kolies s piatimi lúčmi.

Pokiaľ by ste však ignorovali všetky tieto znamenia, v zadnej časti sa vám smeje do tváre štvorica výfukov. Výfuky sú vybavené dvojicou aktuátorov, ktoré modulujú zvuk osemvalca. Môžete si teda bublať po meste, no za sprievodu rozumnej spotreby. Čerešničkou na torte sú reflektory HD Matrix LED s laserovými diaľkovými svetlami.

Temnota

Interiéry Audi sú jednoducho erotickými objektami. Hektáre lesklého lakovania je prítomná aj v kabíne SQ7. Do toho sa pridáva športový volant s perforovaným koženým poťahom, diamantové prešívanie sedadiel a ukrutne kvalitné kovové povrchy.

Človek si ani nemusí sadnúť do interiéru a vie, ako sa v ňom bude cítiť. Pri drvivom zrýchlení vás udržia pri prejazdoch zákrutami športové sedadlá s logom divízie S. Čo už môže niektorým z vás pripadať trošku „cez čiaru“, je obloženie z karbónových vlákien.

Na druhej strane, keďže ide o auto za ktoré vysolíte od 94 900 € (nemecká cena) a viac, nemusíte sa báť, že by vám nebolo pri konfigurácii interiéru vyhovené. Za sedemmiestnu verziu si budú v domovskej krajine Audi účtovať od 96 420 eur.

Ťahúň

Pod kapotou drieme 4-litrový naftový osemvalec s výkonom 320 kW/435 koní. Na pomery naftových modelov ide samozrejme o extrémne čísla. Maximálny krútiaci moment 900 Nm v spektre od ospalých 1250 až 3250 ot./min. znie aj 4 roky po premiére modelu doslova dramaticky. Audi SQ7 disponuje 48-voltovou elektrickou sústavou, vďaka ktorej pracuje elektricky poháňaný kompresor.

Dvojici turbodúchadiel teda dopomáha tretí zdroj preplňovania. Elektromotor v kompresore disponuje výkonom 7 kW a za 250 milisekúnd sa dokáže roztočiť až na 70 000 ot./min. Zrýchlenie z 0 na 100 km za hodinu je hotové za 4,8 sekundy a podľa meracieho cyklu WLTP by malo toto naftové zviera spotrebovať len medzi 7,6 a 7,4 litrami nafty na 100 km.

Technológie

O prenos obrieho krútiaceho momentu na cestu sa stará 8-stupňová automatická prevodovka tiptronic a pohon všetkých kolies quattro. Mohutný podvozok drží nad zemou športové adaptívne pneumatické pruženie, ktoré spolupracujú s aktívnymi elektronickými stabilizátormi, ktoré eliminujú náklony v zákrutách.

K obratnosti auta zas dopomáha natáčanie kolies zadnej nápravy až do uhla 5 stupňov a progresívne riadenie. Všetka technická vyspelosť podvozku je korunovaná športovým diferenciálom. Ten pri rýchlej jazde rozdeľuje krútiaci moment medzi kolesá zadnej nápravy.