Audi A4 dostane veľký motor a príde o otočný ovládač

1714

Audi osviežuje, či vynovuje celé svoje portfólio rýchlosťou blesku. V prípade Audi A4 a A4 Avant ide síce podobne ako v prípade Q7 len o facelift, no rozdiely pod kožou nie sú vôbec zanedbateľné. Zostáva však aj naďalej prístavom pre klasikov.

Nové Audi A4 a A4 Avant dostanete v božskej kombinácii pohonu s 3-litrovým naftovým šesťvalcom a klasickým automatom s meničom krútiaceho momentu.

Zároveň sa pri vybraných motorizáciách dostanete k mild-hybridnému ústrojenstvu a zároveň sa v dôsledku veľkého dôrazu na digitalizáciu pripravte na prepracované prostredie infotainmentu Audi MMI.

Späť do rodiny

Zvonku sa udiali nemalé zmeny, ktoré dostávajú model A4 spať do čerstvých dizajnových vôd značky. Najzásadnejšími poznávacími znakmi sú 6-uholníková predná maska, priečne preseknuté LED panely denného svietenia a zadná časť, ktorá sa zásadným spôsobom podobá na novú generáciu Audi A6.

LED svetlomety sú na A4 v štandardnej výbave. Príplatkové svetlomety Matrix LED budú disponovať automatickými diaľkovými svetlami, ktoré vyrezávajú protiidúce autá zo svetelného kužela. Pre zákazníkov bude k dispozícii 12 farebných prevedení. Na pomery Audi ide teda o hotovú dúhu, ktorá bude zahŕňať, ako inak, novú šedú farbu „terra gray“.

Opäť ide o čistý, nekonfliktný a elegantný dizajn a postupne v tom začínam Audi obdivovať. Bez veľkej námahy dokážu držať model opticky moderný, bez nutnosti aplikácie kompletne nového dizajnu. Pokiaľ budete mať pocit, že je vaše Audi A4 málo nabrúsené na pohľad, siahnete po dizajnérskom balíku S Line. Vybavené.

No, predsa…

Miestom, kde je facelift, respektíve vek auta cítiť najviac sa nachádza v interiéri. Totiž, na palubnej doske a jej materiáloch nevyzerá byť ani po niekoľkých rokoch nič zlé. Na palubnú dosku však pribudol 10,1-palcový displej multimediálneho systému MMI. Nové generácie a taktiež faceliftované modely disponujú integrovanými obrazovkami do palubnej dosky.

Povinnou jazdou v Audi je však priestranný kufor. V prípade sedanu sa bavíme o 460-litrovom batožinovom priestore. V prípade úpravy Avant narastá kufor na 495 až 1495 litrov po sklopení sedadiel. Nakladacia hrana je v prípade kombi vo výške 63 centimetrov a je chránená pred poškriabaním vďaka oceľovej lište. Za príplatok môžete mať aj elektricky ovládané piate dvere.

Zo systému sa taktiež vytráca možnosť ovládania pomocou otočného ovládača, ktorý plne nahrádza displej s rozšírenou dotykovou plochou. Skrz aplikáciu myAudi app si môžete rozšíriť svoj multimediálny systém o nové funkcie. Pomocou tej istej aplikácie si dokážete taktiež odomknúť a zamknúť auto, no v materiáloch sú zatiaľ skloňované len zariadenia s operačným systémom Android.

Štyri kone vrané

Na začiatku predaja by sa malo Audi A4 a A4 Avant predstaviť s trojicou motorizácií, ktoré využívajú systém mild-hybrid. V tomto prípade ale nečakajte známe riešenie so 48-voltovou sieťou ale s klasickou 12-voltovou. Toto riešenie však aj naďalej šetrí približne 0,3 litra paliva na 100 km. Celkovo príde A4 pri spustení európskeho predaja so šesticou preplňovaných motorov.

Celková ponuka bude vychádzať z trojice motorov. Základ pre benzínové motorizácie bude tvoriť štvorvalcový motor 2.0 TFSI v prevedení 35 TFSI (110 kW/150 koní – 270 Nm), 40 TFSI (140 kW/190 koní – 320 Nm) a 45 TFSI (180 kW/245 koní – 370 Nm). Najslabšia motorizácia pritom dokáže dodať maximálny krútiaci moment už od 1350 ot./min. No a to sa bavíme o benzíne.

Tri slabšie naftové motorizácie vychádzajú zo štvorvalcových motorov 2.0 TDI. Jeho verzie nájdete pod označením 30 TDI (100 kW/136 koní – 320 Nm), 35 TDI (120 kW/163 koní – 380 Nm) a v najsilnejšej štvorvalcovej forme 40 TDI (140 kW/190 koní – 400 Nm). Zaujímavosťou je, že ani jedna naftová motorizácia neponúkne svoj maximálny krútiaci moment od menej než 1500 ot./min. TFSI teda tromfuje TDI.

Šesťvalec aj bez „S“

Vrcholom ponuky motorov pre model A4 je malá elektráreň s označením 3.0 TDI, ktorú nájdete zakódovanú pod plaketkou 45 TDI. Naftový šesťvalec ponúkne výkon 170 kW/231 koní a maximálny krútiaci moment 500 Nm medzi 1750 a 3250 ot./min. Disponuje variabilnou geometriou lopatiek turba a prepracovaným manažmentom tepla. Neskôr by mala prísť na trh aj silnejšia verzia tohto trojlitra.

Všetky verzie Audi A4 budú už v základnej verzii dodávané s určitou formou automatickej prevodovky. Či už má ísť o 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovkou S Tronic alebo 8-stupňovú automatickú prevodovku s hydrodynamickým meničom krútiaceho momentu Tiptronic. Pohon quattro bude samozrejme prítomný v ponuke, podobne ak oko štandardné či športové odpruženie.