Nové Audi Q7 doháňa svojich moderných súrodencov

416

Facelift druhej generácie Audi Q7 doháňa modernizovanú ponuku SUV značky. Najnovší kúsok v ponuke príde s očakávanými funkciami, ktoré poznáme z modelov značky predstavených v poslednom roku. Nepárne očíslované Q však zostáva aj naďalej rodinným typom.

Spomínaných technológií, ktorými Audi Q7 dopĺňa ponuku noviniek je niekoľko. Hovoríme napríklad o 48-voltovej elektrickej sústave, pohone mild-hybrid či modernom dizajnérskom jazyku.

Chýbať by nemali ani príplatkové svetlá HD Matrix LED či laserové diaľkové svetlomety. Už vás svrbia peňaženky, páni podnikatelia?

Robustnosť

Na nose nesie Q7 rovnakú prednú masku Singleframe ako celá nová paleta modelov SUV Audi. Bočné línie masky sú však na rozdiel od zvyšných modelov dlhšie a tým celý prvok zasahuje väčšiu plochu predku auta. Podobnosti s modelmi Q3 či e-tron nájdete aj vo svetelnom podpise predných reflektorov.

Na zadnej časti auta vás taktiež prekvapí máločo. Chrómová línia spájajúca zadné svetlá dáva na známosť, že ide o model z vyšších poschodí hierarchie značky. Model Q7 bude typicky k dispozícii s príplatkovou exteriérovou úpravou S line. Tá zahŕňa ostro tvarovaný predný nárazník s prvkom ochrany nábehovej hrany v spodku zadnej časti a 19-palcovými diskami v základnej výbave.

Komfortne aj mimo ciest

Na želanie budú k dispozícii elektromechanické aktívne stabilizátory, ktoré pri jazde priamym smerom redukujú pohyby karosérie na nerovnom povrchu. Ďalším voliteľným prvkom je riadenie všetkých štyroch kolies, ktorých natočenie dosahuje pri pomalej jazde až 5 stupňov proti smeru natočenia predných kolies. To samozrejme zvyšuje agilitu a virtuálne skracuje rázvor kolies. Pri rýchlej jazde funguje princíp opačne.

Audi Q7 sa dodnes považuje za jedno z najpohodlnejších SUV na trhu. Tretia generácia má posunúť latku o ďalší stupeň vyššie. To má na starosti adaptívne pneumatické pruženie, ktoré umožňuje meniť svetlú výšku vozidla. V kombinácii s pohonom všetkých kolies quattro dokáže Q7 zatočiť aj s ľahkým terénom.

Pneumatické pruženie je prítomné v štandardnej výbave pre všetky 7-miestne modely. V prípade voľby paketu S line vám Audi namontuje tvrdšie vyladený podvozok, ktorý má oproti vzduchovému podvozku o 15 milimetrov nižšiu svetlú výšku.

Luxusná lóža

Auto narástlo na dĺžku o 11 milimetrov na 5 063 milimetrov a šírka karosérie bez spätných zrkadiel sa zastavila na hodnote 1 970 milimetrov. Výška karosérie činí 1 741 milimetrov. Tieto hodnoty spomínam len kvôli tomu, že Q7 disponuje najlepším interiérom spomedzi svojej priamej konkurencie. Prekvapením je však gigantický kufor, ktorý ponúkne objem 865 litrov so zadnými sedadlami na svojom mieste. Piate dvere sú sériovo vybavené elektrickým otváraním.

Audi sa drží osvedčeného receptu unifikácie interiérového dizajnu svojich vrcholných modelov. Čakajte teda hromadu ostrých línií, lesklých povrchov a famózne rozloženie ovládacích prvkov. Interiér bude osvetľovať náladové osvetlenie a z príplatkového katalógu vyrazí váš účet za auto do stratosféry. Spomeniem napríklad prémiové audio Bang & Olufsen Advanced Sound System s trojrozmerným ozvučením, Air Quality Paket s ionizátorom vzduchu a aromatizáciou či servodovieranie dverí.

MHEV v základe

Všetky motory v Audi Q7 sa štandardne kombinujú s 8-stupňovou automatickou prevodovkou tiptronic a permanentným pohonom všetkých kolies quattro. Spočiatku budú na výber dva naftové motory TDI. Krátko po spustení predaja v septembri bude nasledovať benzínový motor TFSI a neskôr aj model plug-in hybrid. Všetky verzie budú vybavené pohonom MHEV, ktorý síce nedokáže poháňať auto čisto na elektrický pohon, no dokáže ušetriť v priemere 0,7 litra paliva na 100 km.

Pri spomaľovaní dokáže štartovací generátor (RSG) rekuperovať energiu výkonom až do 8 kW. Keď vodič v pásme rýchlosti od 55 do 160 km/h uvoľní pedál akcelerátora, Audi Q7 rekuperuje s motorom odpojeným od prevodovky alebo dobieha zotrvačnosťou („plachtí“) až do 40 sekúnd s vypnutým motorom. Pri opätovnom stlačení pedála akcelerátora RSG znova naštartuje motor – rýchlejšie a mäkšie ako bežný spúšťač. Režim štart-stop sa začína už pri rýchlosti pod 22 km/h.

Nové Audi Q7 sa začne predávať od septembra.