" "

S maskovanými modelmi Audi sa v poslednej dobe roztrhlo vrece. Špionážne fotografie a rôzne drobné zdroje informácií naznačujú, že vo Frankfurte spoznáme nie len malú delovú guľu menom Audi RS Q3 Sportback. Má byť k dispozícii aj v bežnej verzii s malými motormi.

Audi RS Q3 by malo vdýchnuť pár rokov života jednému skvelému motoru, ktorý už smeruje z malých áut do úzadia. Nemajte strach, že by značka nemyslela na bežných ľudí.

Novinka má byť v dohľadnej dobe po predstavení vo Frankfurte doplnená o bežných súrodencov so zvyškom modelového radu Q3 Sportback.

Trendy

Audi sa predstavilo s myšlienkou postaviť malé kupé-SUV so štvoricou krúžkov už v roku 2014 na autosalóne v Pekingu. Vtedy išlo o štúdiu TT Offroad Concept a musím povedať, že išlo v podstate o SUV s črtami malého kupé TT. V zásade sa filozofia konceptu nijak výrazne nelíši od toho, čo môžeme vidieť na špionážnych fotkách. Ide však o to, že miesto “vytiahnutého” TT dostaneme model Q3 so zníženou strechou.

Koncept Audi TT Offroad predstavený na pekingskom autosalóne v roku 2014

Auto by malo dostať agresívny dizajn masky, nárazníkov či prahov. Samozrejmosťou je znížená svetlá výška, širší rozchod kolies a decentné lízatko pod predným nárazníkom. Na fotkách sú evidentné až 20-palcové disky a nebol by to model RS, keby nenosil v zadnej časti dvojicu oválnych výfukov. Tiež je dosť možné, že vo vrcholnej verzii Q3 budú prítomné strieborné prvky ako kryty spätných zrkadiel.

Posledný

Ako sme sa už stihli dozvedieť, Audi sa chystá stiahnuť model TT postupne z predaja. Kým by nám nijak zásadne nechýbala malá (aj keď pekná) nepraktická karoséria, 2,5-litrového päťvalca by bola celkom škoda. Je teda viac než pravdepodobné, že sa tento motor objaví pod kapotou RS Q3 Sportback s výkonom 294 kW/400 koní, krútiacim momentom 480 Nm a akustickým prejavom polovičného desaťvalca.

Samozrejmosťou by mal byť pohon všetkých kolies quattro, 7-stupňová dvojspojková prevodovka a maximálka limitovaná na hranici 250 km/h. Do bežných modelov Q3 Sportback si však nájdu cestu aj 1,5-litrové benzínové motory TSI a 2-litrové TDI-čka s výkonom od 130 do 190 koní. S elektrifikáciou modelu zatiaľ nepočítame, keďže aktuálna generácia Q3 tento pohon neponúka, no možno sa jej dočkáme neskôr.

Špekulácie

Je viac než isté, že bude model Q3 Sportback zdieľať ako interiér, tak aj techniku s aktuálnou generáciou Q3. To znamená, že by sa mal pred vodičom objaviť 10,25-palcový digitálny prístrojový panel a na vrchu palubnej dosky by mal tróniť 9,2-palcový displej infotainmentu.

Športová verzia RS bude podľa všetkého disponovať športovými sedačkami s vysokým bočným vedením, volantom so skoseným vencom a podobnými doplnkami, bez ktorých si modely RS ani nevieme predstaviť.

Zdroj: AutoExpress