Audi Q3 Sportback má veľký kufor a pokecáte si s ním

2206

Je tu ďalší deň a svet spoznáva ďalšie SUV-kupé, ktoré dopĺňa nekonečne husté spektrum modelov na trhu. Audi Q3 Sportback vstupuje do boja vo veľmi špecifickom prostredí, no je jasné, k akej pointe smeruje.

Derivátov bežných SUV, ktoré dodávajú pojazdným krabiciam do ľahkého terénu (nákupných centier) šmrnc, nejak v poslednej dobe pribudlo. Keďže som už včera natrafil na správu o testovanej ostrej verzii Audi Q3 Sportback, ktorá pravdepodobne ponesie názov RS Q3, z novinky som šokovaný nebol.

Už ráno pri čítaní prvých zverejnenych článkov som však narazil na zvláštny názor, že Q3 Sportback mieri na predaje BMW X4. Kým si predstavíme samotné auto, povedzme si, s akými autami by sa malo biť o vašu priazeň.

Quo Vadis, Q3 Sportback?

Prirovnávať Q3 k BMW X4 je nezmysel už len z jedného hľadiska. Kupé-SUV od BMW totiž vo svojej aktuálnej generácii meria na dĺžku 4752 milimetrov a podobne je na tom aj Mercedes-Benz GLC Coupé s dĺžkou 4732 milimetrov. Audi Q3 Sportback meria presne 4,5 metra, čo by bolo pre model z Ingolstadtu konkurenčne nezvládnuteľné.

Novinka od Audi má teda bližšie k šikovnému BMW X2, no to je opäť o celých 14 centimetrov kratšie. Najbližšie sa k rozmerom Audi približuje Mercedes-Benz GLA, ktorý je kratší len o 7,6 centimetra. Ten však na Audi stráca celkovo až 109 litrov batožinového priestoru a to nie je ani náhodou málo.

Jediné auto ktoré dokáže byť dokonalým konkurentom nového Q3 Sportback pochádza paradoxne z britských ostrovov. Je ním Jaguar E-Pace, ktorý meria na dĺžku síce o 8,9 centimetra menej, no ponúkne až 577 litrov batožinového priestoru. Tým tromfuje Audi až o 47 litrov. Nemecká novinka sa však malého mačaťa báť nemusí, minimálne z hľadiska jeho slabých predajov.

Netrpieť pre krásu

Najzásadnejšou zmenou na Sportbacku je okrem zníženej strechy už len mriežka chladiča. Na rozdiel od klasickej mreže, ktorou disponuje hranatá Q-trojka, má kupé na ústach šesťuholníkový vzor. Celkovo vyzerá auto omnoho masívnejšie, no dohromady tomu dopomáha iba séria už použitých detailov v kombinácii so zníženou líniou strechy.

Zaradenie na trh sme si prebrali a k dĺžke 4,5 metra ešte doplním, že je Q3 Sportback široké 1,84 metra a vysoké 1,56 metra, čo je približne o 2 centimetre menej, než v prípade klasického Audi Q3. Interiér by mal byť samozrejme priestranný, čo dovoľuje posúvať zadný rad sedadiel o 13 centimetrov na dĺžku.

Podobne ako v prípade klasického Audi Q3 aj Sportback bude k dispozícii s Alcantarou na povrchoch palubnej dosky. Samozrejme za príplatok. Na palubnej doske nebude chýbať 10,25-palcový displej multimediálneho systému a za príplatok sa bude vodič dívať na 12,3-palcový displej digitálnej prístrojovej dosky Virtual Cockpit.

Neskôr aj MHEV

Najsilnejším motorom v ponuke bude štvorvalcový benzínový agregát 2.0 TFSI s výkonom 169 kW/230 koní. Doplniť by ho mal naftový dvojliter 2.0 TDI s výkonom 110 kW/150 koní. Síce to Audi vo svojich materiáloch explicitne neuvádza, je dosť možné, že k nemu neskôr pribudne aj verzia s výkonom 140 kW/190 koní.

Najsilnejší diesel by už mal spolupracovať aj s 48-voltovou rozvodovou sústavou s pohonom MHEV. V reálnej premávke by mal ušetriť okolo 0,4 litra na 100 km oproti neelektrifikovanému pohonu. Do ponuky sa má taktiež dostať slabšia benzínová motorizácia, ktorá bude podľa všetkého vychádzať z motora 1.5 TFSI a môže ponúknuť výkon 110 kW/150 koní.

O prenos krútiaceho momentu na cestu sa stará pohon všetkých kolies quattro, ktorý by mal byť štandardom v silnejších motorizáciách. V prípade voľby silnejších agregátov by ste mali tiež dostať 7-stupňovú prevodovku S-Tronic v základnej výbave, no rátajte aj s verziami využívajúcimi 6-stupňové manuálne prevodovky.

Digitalizmus

O všetku internetovú konektivitu sa stará LTE Advanced router a vstavaná SIM karta. Ide napríklad o dopravné hlásenia, či body záujmu, ktoré dopĺňajú navigačné pokyny o fotografie či otváracie hodiny podnikov, úradov a ich hodnotenie ostatnými užívateľmi. Vďaka inter-konektivite vozidiel Audi prijíma Q3 Sportback informácie o dostupnosti parkovacích miest či rôznych obmedzeniach a nebezpečenstvách.

Zásadnou novinkou je však digitálna asistentka v podobe cloudovej služby Amazon Alexa, ktorá dokáže na povel streamovať hudbu, audioknihy a disponuje balíkom 80 000 rôznych úkonov na povel. Taktiež, navigácia pracuje s aplikáciou Google Earth, ktorá disponuje priam dokonalými satelitnými mapami. Zrkadlenie smarfónov pomocou aplikácii Android prináša jednu novinku. V prípade Apple CarPlay už nie je nutné spájať telefón s autom pomocou kábla. Postačí aj Bluetooth.

Audi Q3 Sportback spoznáme už na jesennom autosalóne vo Frankfurte.