Audi R8 LMS GT2 je najsilnejším a najsexy kúpiteľným špeciálom

819

Divízia Audi Sport uviedla svoj štvrtý zákaznícky model  na Festivale Rýchlosti v anglickom Goodwoode. Audi R8 LMS GT2 je najvýkonnejším špeciálom v 11-ročnej histórii zákazníckeho pretekárskeho programu.

Audi R8 LMS GT2 je prichystané pre novovzniknutú pretekársku kategóriu GT2. Táto kategória má stáť nad skupinami GT4, ktorá je určená začínajúcim pretekárom či amatérom a GT3, v ktorej je značka prítomná prostredníctvom modelu R8 LMS GT3.

Kategória GT2 sa vyznačuje autami, ktoré sú výkonné v pozdĺžnom zrýchlení, no nie sú vybavené tak výrazne agresívnou aerodynamikou, aby excelovali v postrannom zrýchlení v zákrutách.

123 na liter

Desaťvalcový motor s objemom 5,2 litra produkuje 470 kW/640 koní. Aj bez turbodúchadla tak vytvára vynikajúci pomer medzi výkonom a objemom s čiastkou 123 konských síl na jeden liter. Pri porovnaní hmotnosti, ktorá činí 1350 kilogramov a výkonu nám vychádza celkom bláznivé číslo 2,1 kilogramu na jednu konskú silu.

Audi R8 LMS GT2

Nízka hmotnosť bola dosiahnutá použitím známeho riešenia skeletu Audi Space Frame, ktoré kombinuje hliník a CFRP (polymér zosilnený uhlíkovými vláknami). Geometria podvozku je identická s produkčným modelom R8 Spyder a taktiež preberá model GT2 od modelu bez strechy formu bočných výduchov, ktoré sú väčšie než v prípade karosérie kupé.

Elektronika

V tomto prípade nejde o ladenie motora. Model LMS GT2 má kompletne preprogramované systémy ABS, trakčnej kontroly (ASR) a elektronického stabilizačného programu (ESP).

Nový softvérový balík umožňuje nastavenie elektronických asistentov v štyroch úrovniach. Samozrejme ide o čistokrvnú zadokolku, čo by malo upratať všetky debaty o zbytočnosti elektronickej výbavy do zabudnutia.

Óóóóóóó!!!

Čo je však na Audi R8 LMS GT2 asi najvzrušujúcejšie je jeho vzhľad. Pretekárske autá kategórie GT už dávno nie sú čím bývali a bláznivá aerodynamická výbava z nich robí odpudivé monštrá. Kategória GT2 pristupuje k aerodynamickejším prvkom striedmejšie a vďaka tomu môžu byť tieto špeciály elegantnejšie.

Audi R8 po facelifte je taktiež omnoho agresívnejšie. Pridajme k tomu výrazné farebné prvky v žltej farbe, jednoduché krídlo so zvrchu umiestnenými vzperami v medenej farbe a netypickú úpravu bočníc pneumatík a máme tu kandidáta na plagát do chlapskej dielne.