Dopyt po čipoch v automobilovom priemysle dramaticky vzrástol v súlade s výrobou elektrických vozidiel a potrebou stále zložitejšieho softvéru. Hlavnou snahou automobilky Volkswagen je uzatvoriť dohody o priamych dodávkach s výrobcami čipov, aby sa vyhli nedostatku.
Automobilka začala uzatvárať priame dohody s výrobcami čipov vlani v októbri, aby zabezpečila bezpečnosť dodávok, uviedol Karsten Schnake, vedúci nákupu Škody, ktorý má na starosti aj pracovnú skupinu COMPASS (Cross Operational Management Parts & Supply Security) pre dodávky komponentov. VW Group sa predtým pri nákupe čipov spoliehal na svojich dodávateľov komponentov Tier 1. Dodávatelia sa do značnej miery mohli slobodne rozhodnúť, ktoré diely použijú.
Zvyšujúca sa elektrifikácia vozidiel a trend rastúceho využívania asistenčných funkcií pre autonómnu jazdu zvyšuje dopyt po polovodičoch. V súčasnosti má Škoda Enyaq 90 riadiacich jednotiek, ktoré obsahujú približne 8000 elektronických komponentov. Pre porovnanie s rokom 1978 bolo do Porsche 911 nainštalovaných iba 8 polovodičov. Podľa automobilky Volkswagen sa hodnota elektronických komponentov vo vozidle do roku 2030 viac ako zdvojnásobí z dnešného priemeru 600 eur na vozidlo.
Automobilový priemysel je dnes na 5. mieste medzi hlavnými nákupcami s celosvetovým objemom obstarávania polovodičov okolo 47 miliárd USD, dodal VW. Očakáva sa, že do roku 2030 bude toto odvetvie na treťom mieste s objemom trhu okolo 147 miliárd dolárov. Veľkým krokom vpred sú aj plány na výstavbu továrni na výrobu polovodičov v Nemecku. Svoj zámer vybudovať továrne prejavila taiwanská TMSC a americká spoločnosť INTEL.