TEST Peugeot 508 PHEV: Pre tých, ktorí majú radi mesto

496
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Peugeot 508 je jedným z najkrajších kombi v strednej triede. Minulý rok prešiel faceliftom a zmeny sa udiali aj pod kapotou. Naša plug-in hybridná motorizácia sa hodí najmä do mesta a jeho okolia.

V rámci modernizácie kompletne prepracovali prednú masku. Mriežka chladiča už nie je ohraničená, ale plynulo prechádza z boku do samotnej mriežky a potom zase zaniká na druhom boku. Jemnou úpravou prešiel aj nárazník, teda ďalšia mriežka chladiča, a výnimočné sú aj svetlá. A to hneď pre dve veci. Tá prvá, vedeli ste, že dizajn svetelného podpisu s levími pazúrmi debutoval práve v modeli 508? A tá druhá, vedeli ste, že ich po novom dostanete už v základe matrixové? Zmenou navyše prešiel aj svetelný podpis. Už nie jeden pazúr po každej strane, ale hneď tri.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa David Dejvo Schun (@jasomdejvo)

Vzadu je svetelných pazúrov, naopak, menej a ešte aj v inom uhle. Smerovky sú animované a mierne zmenený je tvar nárazníka. Ale inak, ako býva pri faceliftoch štandardom, sa toho zasa až tak veľa nezmenilo. A rovnako sú na tom aj proporcie. Tento učupený kombík meria na výšku len 1,42 metra, dlhý je 4778 mm a široký je takmer 1,86 metra. Čiže v rozmeroch sa nezmenil ani o milimeter.

Na učupenosť dopláca kufor. Objem 530 litrov rozhodne nepatrí medzi najväčšie v triede. Ale kompenzuje to práve vzhľadom.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

V interiéri takmer po starom

Spolu s faceliftom nastali naozaj malé zmeny aj v interiéri. Stále tu máme fyzické tlačidlá, ale nový je operačný systém s lepšou grafikou a rýchlejšími reakciami. Skrýva sa v 10-palcovej obrazovke a po novom podporuje napríklad pripojenie nie jedného, ale dvoch mobilov cez Bluetooth. Pred vodičom sa 12 palcov prístrojového štítu nezmenilo, avšak jeho grafika je na inej úrovni.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Asi najväčším šokom modernizácie sa stala okrem dizajnu prednej masky aj ponuka motorov. Dobrá správa, ešte stále je v ponuke naozaj dobrá a overená naftová jedna-päťka BlueHDi. Ak by ste chceli benzín, ten už dostanete len ako plug-in hybrid. A predpokladáme, že práve absencia 225-koňovej jedna-šestky PureTech spôsobí celkom slušné pohoršenie.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Čistý benzín nebude

No ak by sme vychádzali z tvrdenia, že benzín si budú voliť najmä vodiči jazdiaci na krátke trasy, tak pre nich je plug-in hybrid naozaj zmysluplnou voľbou. Podľa štatistík z EÚ prejde bežný obyvateľ nášho kontinentu denne okolo 33 kilometrov. A to znamená, že plug-in hybrid s tabuľkovým dojazdom viac ako 60 kilometrov bude míňať palivo len vtedy, keď sa s ním vyberiete na dovolenku, služobnú cestu alebo na výlet. Samozrejme, len pod podmienkou, že máte kde nabíjať.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

My sme otestovali práve nabíjateľnú 225-koňovú motorizáciu. S pohonom predných kolies, osemstupňovým automatom a zrýchlením na stovku za rovných 8 sekúnd. Najvyšší systémový krútiaci moment je pritom 360 Nm a maximálna rýchlosť elektrických 135 alebo hybridných 250 km/h. Samotná jazda je veľmi príjemná. Riadenie je zdravo tuhé a kolesá vás na nerovnostiach nevytrestajú za to, že ich neprechádzate krokom. Do zákrut sa valí sebavedomo, a čo je ešte dôležitejšie, 508-ička je rovnako sebavedomá aj vtedy, keď z nich vychádzate.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Ak nabíjate, jazdíte za babku

A k tomu okamžitá elektrická odpoveď na akcelerátor a malý agresívne vyzerajúci volant. Dokonale zapadá do konceptu a ešte umocňuje športový pocit z auta. No ak neplánujete jazdiť dynamicky, vtedy je na palube ticho a spaľovák ani v hybridnom režime prakticky nepočuť. Sto kilometrov s vybitou baterkou sme v meste zajazdili za 7,5 a na okreskách za 6,3 l/100 kilometrov.

Ak však 12,4-kilowatthodinovú batériu nabíjať plánujete, môžete tak urobiť z klasickej zásuvky alebo z wallboxu. Zo zásuvky to zvládne za 6 hodín a príplatková 7,4 kW nabíjačka to dá pod dve. Inými slovami, prvých 40 – 60 kilometrov prejdete za približne 2,2 eura pri nabíjaní doma.

 

Základná cena modelu – Peugeot 508 SW BlueHDi 130 Allure: 41 490 €
Základná cena testovanej verzie – Peugeot 508 SW Hybrid 225 k GT: 52 290 €
EuroNCAP: 5* (2018)

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový + elektromotor
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1598
Najvyšší výkon spaľovacieho motora [kW (k)/ot./min.]:133 (180) / 6000
Najvyšší výkon elektrického motora [kW (k)]:81 (110) / 2500
Najvyšší výkon sústavy [kW(k)]165 (225)
Najvyšší krút. moment sústavy [Nm]:360
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:250
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:8,0
Spotreba - kombi [l/100 km]:1,2-1,3
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:530
Objem nádrže [l]:43
Pohotovostná hmotnosť [kg]:1846
Dĺžka [mm]:4778
Šírka [mm]:1859
Výška [mm]:1420
Rázvor [mm]:2793