TEST Toyota Corolla Cross 1,8 Hybrid: Základný motor, smiešna spotreba

5427
Zdroj: Rasťo Bujna

Viete, koľko je to 50 miliónov áut? Keby ste ich všetky zoradili za seba, mohli by ste skoro šesťkrát obmotať celú zemeguľu. No a presne toto číslo prekonala Toyota ešte v roku 2021 len s jedným jediným modelom! Corollou.

Corolla Cross je najnovší prírastok do rodiny. A po nadupanom hybridnom dvojlitri so štvorkolkou uvádza Toyota aj najzákladnejšiu motorizáciu. My sme ju dostali vo vyššej výbave Style. A hoci nejde o všeobecne najvyššiu výbavu, v tejto motorizácii už lepšiu nedostanete. No aj tu už nájdete v predných svetlometoch animované smerovky, atraktívnu prednú masku, bezkľúčové odomykanie či zatmavené sklá od B-stĺpika.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Najviac kufra

Corolla Cross má 1825 milimetrov do šírky, 1620 milimetrov do výšky a dĺžka predstavuje 4,46 metra. Pri Corolle je trochu kontroverzná svetlá výška. Na prvý pohľad totiž vyzerá, že dokáže zvládnuť slušný terén. No 16 centimetrov je skôr crossoverovský štandard. Veľkým plusom základnej Corolly Cross je batožinový priestor. Ten je najštedrejší spomedzi všetkých verzií modelu. Ponúkne až 473 litrov, čo je takmer o 50 litrov viac, ako ponúkne dvojlitrová predokolka, a až o 83 viac, ako dostanete v dvojlitrovej štvorkolke.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Tento nárast v kufri má na rováši technologické riešenie zadnej nápravy. Na rozdiel od viacprvkovej v silnejších motorizáciách, v tejto je jednoduchá torzná tyč. A je absolútne super, že si v Toyote dali tú námahu a úsporu premietli do kufra. A v duchu tohto opatrenia nastala aj úspora na hmotnosti. Corolla Cross 1,8 Hybrid je o 30 kilogramov ľahšia.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Interiér hovorí jasným jazykom Toyoty. Inými slovami, pôsobí technokraticky a funkcionalisticky. To znamená množstvo tlačidiel, 10,5-palcové multimédiá, dvojzónovú automatickú klimatizáciu so separátnym ovládaním a mnoho ďalšieho. Vyhrievané sedačky sú orientované na komfort. Nemajú príliš vysoké bočné vedenie, ale pri tomto charaktere auta by ste to ani neočakávali.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

No a sedenie vzadu? Je skôr priemerné. Netreba zabúdať, že aj keď Corolla Cross pôsobí mohutne, stále patrí do kompaktnej kategórie. Ako Sportage alebo Tucson. S výškou 1,9 metra budete mať tak akurát miesta na kolená. Na hlavu ho ale nie je najviac. Ak budete vzadu voziť vysokých cestujúcich, určite si zvoľte verziu bez panoramatickej strechy.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Piaty hybrid

Pod kapotou sa nachádza nová piata generácia hybridného pohonu. To znamená zvýšený systémový výkon 140 koní! Akcelerovať na stovku tak zvládne za rovných 10 sekúnd. Oproti dvojlitrovým verziám je tu však nižšia maximálna rýchlosť, iba 170 km/h. Čo sa týka prejazdov zákrutami, aj s jednoduchou zadnou nápravou je Corolla Cross veľmi schopná a sebavedomá. Možno by sa dalo polemizovať nad o niečo vyššou hlučnosťou a otrasmi pri prejazde nerovnosťami. Rovnako odhlučnenie vo vysokých rýchlostiach nenapovedá, že by toto auto bolo určené na každodenné stovky kilometrov po diaľniciach.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Veľkou výhodou základnej verzie je spotreba. Už výkonnejšia Corolla Cross sľubovala slušné čísla, no tu cyklus WLTP sľubuje spotrebu iba 4,9 až 5,3 l/100 km. Na jednu nádrž by ste tak zvládli prejsť okolo 800 kilometrov. My sme mimo mesta jazdili za 4,3 litra a na diaľnici za 6,3 l/100 km. V rámci novej generácie hybridu musíme pochváliť aj správanie motora. Vysávačový efekt ešte stále trápi mnohé hybridy. No i keď si aj toto auto dokáže zahučať, robí tak naozaj len v momentoch, kedy zošliapnete pedál na podlahu.

Toyota Corolla Cross je ešte stále nováčikom v ponuke, no postavili ju na overených technológiách. Navyše nesie asi najznámejšie automobilové meno sveta. A renomé, ktoré s ním prichádza, si obhajuje zodpovedne.

Základná cena modelu – Toyota Corolla Cross 1,8 Hybrid FWD Comfort: 30 190 € (akcia)
Základná cena testovanej verzie – Toyota Corolla Cross 1,8 Hybrid FWD Style: 32 190 €  (akcia)
Záruka: 5 rokov / 160 tkm (a ďalšie na karosériu a akumulátor)
EuroNCAP: 5* 2022

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1798
Najvyšší výkon benzínového motora:[kW (k)/ot./min.]:72 (98)/5200
Najvyšší krút. moment benzínového motora:[Nm/ot./min.] :142/3600
Najvyšší výkon hybridnej sústavy:[kW (k)]:103 (140)
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:170
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:10
Spotreba - WLTP [l/100 km]:4,9-5,3
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:473
Prevádzková hmotnosť [kg]:1405-1480
Dĺžka [mm]:4460
Šírka [mm]:1825
Výška [mm]:1620
Rázvor [mm]:2640