TEST MG5: Jediné svojho druhu

414
Zdroj: Rasťo Bujna

MG hlási veľkolepý návrat do kontinentálnej Európy. Medzitým sa pohlo viac smerom k praktickosti. MG5 je elektromobil, akých je v Európe ako šafránu. Je totiž kombi.

MG5 nie je úplnou novinkou. Za hranicami, najmä v Ázii, sa aktuálna generácia predáva už od roku 2020. No. Dizajn je orientovaný na zákazníka, ktorému ide hlavne o úžitkovú hodnotu. Čiže LED svetlomety, ale žiadne matrixy, prepojené čiernou lištou s nabíjaním v strede. Po bokoch nájdete na dnešnú dobu už malé 16-palcové zliatinové disky a jednoduchú bočnú líniu. Rámy okien sú chrómované, čo trochu prezrádza pôvod auta. Lebo v Európe sa už chróm až toľko nepoužíva.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Mimochodom, MG5 je dlhé rovných 4,6 metra, čo ho radí do kategórie kompaktných. A vzadu ukazuje jasné línie kombi. Z tohto uhla je podľa nás najkrajšie. Čierne plasty v nárazníku pôsobia dynamicky a veľmi sa nám páči rozvetvený svetelný podpis, ktorý akoby prechádzal do hrany pod oknom.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Neporovnateľný kufor… doslova

Kufor ponúkne 479 litrov na vašu batožinu a je rozložený veľmi prakticky. Na spaľovaciu konkurenciu sa však príliš nechytá. No vzhľadom na to, že prakticky nemá konkurenciu v kategórii, nedá sa povedať, že by bol malý. Čo je však škoda, pretože za kufor pod prednou kapotou si musíte priplatiť. Ten sme v našej verzii nemali.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Kabína MG5 nasleduje trendy, ktoré pre nás na Slovensku stanovila už MG4. Inými slovami, nečakajte luxus a ani priveľa digitálnych vychytávok. Pred vodičom sa rozprestiera 12,3 palca a v strede sú multimédiá s uhlopriečkou 10,25 palca.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Máte tu dvojicu USBC, 12-voltovú zásuvku, digitálnu, avšak manuálnu klímu, fyzické tlačidlá na vyvolanie základných pokynov, volič smeru jazdy, ovládač jazdných režimov a tlačidlo KERS na rekuperáciu. Pokiaľ ide o sedenie vzadu, rázvor 2659 milimetrov znamená, že miesta vzadu bude. Nie práve na rozdávanie, ale tak akurát. A to aj pre cestujúcich s výškou 1,9 metra. A z hľadiska komfortu tu máte lakťovú opierku, USB aj USBC.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Rodinné kombi aj pocitom

MG ponúka v päťke iba pohon predných kolies a od výbavového stupňa priamo závisí aj kapacita batérie a výkon elektromotora. Nižšia výbava Emotion má pod kapotou 177 koní a 50,3 kWh baterku. Vyššiu výbavu Excite ženie dopredu 156 koní, napájaných 61,1 kWh akumulátorom. Rozdiel je aj v samotnej technológii batérie.

Vďaka rozdielom v hmotnosti zrýchlia obe špecifikácie na stovku za rovnakých 8,3 sekundy. Aj keď motor nie je najvýkonnejší, dynamika je veľmi príjemná. Nečakáte na prevodovku, elektromotor reaguje okamžite. Navyše elektronika vám nezabráni predviesť sa aj so škrípajúcimi pneumatikami. Mimochodom, s hmotnosťou menej ako 1,6 tony MG5 vôbec neváži veľa, čo je dobré aj pri prejazde zákrutami. MG4 navodzovala skoro až motokárový pocit, pričom MG5 je úplne iným autom. Naladili ho mäkšie a komfortnejšie. A k mäkkosti pomáhajú aj spomínané menšie disky.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Nabíjanie by sme zrýchlili

V našej špecifikácii prejdete podľa tabuliek v kombinovaných podmienkach 400 kilometrov a v meste takmer 540 s priemernou spotrebou na úrovni 17,5 kWh/100 km. A keď baterku vybijete a vyberiete sa na nabíjaciu stanicu, MG5 ponúkne maximálny nabíjací výkon 87 kW. Je to menej, ako sme zvyknutí, no aj tak sľubuje “naládovanie” z 10 na 80 % za 35 minút. V studenom období však rátajte s nižším výkonom.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

MG5 začína na sume 35 500 eur. Za tieto peniaze dostanete verziu Emotion, menšiu baterku a väčší výkon s naozaj slušnou dávkou výbavy už v základe. Napríklad LED svetlomety, 6 airbagov, adaptívny tempomat, vyhrievané sedačky, bezkľúčový centrál a kopu ďalšieho. No naša verzia Excite so silnejšou baterkou a nižším výkonom vás vyjde na 39 900 eur.

Základná cena modelu – MG5 Electric Emotion: 35 500 €
Základná cena testovanej verzie – MG5 Electric Excite: 39 300 €
Záruka: 7 rokov / 150 tkm

Technické údaje 
Motor
Typ motora:Elektromotor vpredu
Najvyšší výkon [kW (k)]:115 (156)
Najvyšší krút. moment [Nm]:280
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:185
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:8,3
Spotreba - WLTP kombi [kWh/100km]:17,5
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:479
Kapacita batérie [kWh]:61,1
Dĺžka [mm]:4600
Šírka [mm]:1818
Výška [mm]:1534
Rázvor [mm]:2659
Pohotovostná hmotnosť [kg]:1629