Renault Megane E-tech prichádza ako prvý z novej generácie elektromobilov, ktoré sa stanú ťažiskom ponuky francúzskej automobilky. Renault chce mať plne elektrické portfólio už onedlho. Preto je práve elektrický Megane jedným z najdôležitejších stavebných prvkov novej stratégie. Aký je naživo?
Nový Renault Megane E-tech vzniká stále popri svojom predchodcovi. Tí, čo chcú spaľovací motor, majú ešte možnosť štvrtej, tí, ktorí chcú nové auto s novými technológiami, musia siahnuť po elektrickej piatej generácii. A spoiler na začiatok, elektrický Megane sa automobilke podaril a je schopným vozidlom na každý deň.
Futuro
Piata generácia Renaultu Megane prichádza s úplne sviežim štýlom, ktorý prináša nielen futuristickejší vzhľad a masívne zliatinové disky, ale tiež prináša aj nové svetelné podpisy predných svetiel. Ak svietia len denné LEDky, tak máte svetelný podpis v tvare čísla dva, ale iba pred vodičom. Táto novinka môže vyzerať kľudne ako kobra pripravená na útok.
Zaujímavo vyzerá aj zadok auta, ktorý predvádza horizontálne línie ukazujúce vizuálne rozšírenie karosérie. A celkom ho treba, lebo nový Megane E-tech rozhodne nie je veľkým autom. Stále patrí do segmentu C, ale patrí na jeho začiatok. Rozmery sú celkom minimalistické a sú len o niečo väčšie, ako mal, či skôr má elektrický model Zoe. Môže to vyzerať, že Megane E-tech mal byť nástupcom Zoe, len sa to zvrhlo a na porade oznámil Luca de Meo, že to bude nový Megane.
Retro
Interiér modelu nepatrí medzi najpriestrannejšie, ale aj napriek tomu vie odviezť štyroch pasažierov, ale tesne, no zostáva im rozumný batožinový priestor s objemom 389 litrov. Tým, že Megane chce byť hlavne mestským a prímestským autom, tak je jasné, že v ňom budú maximálne dvaja pasažieri väčšinu času. Tí budú mať ozajstný komfort na pohodlných kreslách a vodič svoj pohľad môže upierať nielen von, ale aj na portrétovo orientovaný stredový displej so systémom OpenR link, ktorý využíva systém Android a má bezdrôtové zrkadlenie oboch platforiem.
Je obrovským skokom oproti predchádzajúcemu infotainmentu Renaultu. Druhý displej, orientovaný na šírku, je pred vodičom a je bez problémov čitateľný. Usporiadanie prístrojovej dosky je trochu retro. Nie, tým retro prvkom nie je použitie displejov, ale skôr obrátené L, ktoré displeje vytvárajú. Je to odkaz na Renault 20 zo 70. rokov.
Spotrebová frajerina
Z minulosti rozhodne nie je pohonná sústava. Má elektromotor vpredu poháňajúci predné kolesá a prichádza v dvoch výkonoch. Výkonnejšia verzia, na fotkách, má 160 kW (218 k) a krútiaci moment 300 Nm. Svoju energiu čerpá z batérie s kapacitou 60 kWh, z ktorých je využiteľných 55 kWh. A teraz prichádza tá mágia. Pri diaľničnej rýchlosti má spotrebu 20 kWh na 100 km. To znamená dojazd takmer 270 km.
Ak však zídete z diaľnice a budete si dávať pozor na správanie pravej nohy a zvolíte režim Eco, tak sa viete dostať dokonca na spotrebu 11 kWh na 100 km. Je to síce trochu utrpenie, čo sa týka dynamiky jazdy, ale takto dokážete prejsť na nabitie aj 500 km (WLTP 450 km). Dá sa povedať, že táto pohonná sústava, ktorú Renault sám vyvinul, je efektívnejšia ako sústavy v niektorých modeloch Stellantisu, najmä tých trochu starších.
Zo Stellantisu prichádza aj najväčší konkurent. Peugeot predstavil elektromobil segmentu C, Peugeotu e-308. Otázka je, koľko bude stáť. Megane E-tech s väčšou batériou a väčším výkonom stojí od 43 400 eur.
_________________________________
Základná cena modelu:
Renault Megane E-Tech electric RV60 Super Charge Techno: 43 400 €
Základná cena testovanej verzie:
Renault Megane E-Tech electric RV60 Optimum Charge Iconic: 47 900 €
Záruka: 5 rokov/100 000 km (batéria 8 rokov/160 000 km)
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | Elektromotor |
Najvyšší výkon [kW (k)]: | 160 (218) |
Najvyšší krút. moment [Nm]: | 300 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 160 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 7,5 |
Spotreba (WLTP) [kWh/100 km]: | 16,1 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 389 |
Kapacita batérie [kWh]: | 60 (55 netto) |
Pohotovostná hmotnosť [kg]: | 1711 |
Rozmer pneumatík: | 215/45 R20 |
Dĺžka [mm]: | 4200 |
Šírka [mm]: | 1768 |
Výška [mm]: | 1505 |
Rázvor [mm]: | 2685 |