Faceliftovaný Forester vyzerá naozaj dobre. No v tomto prípade ide o to, čo je vo vnútri.
Piata generácia modelu Forester je na trhu od roku 2018 a automobilka sa rozhodla osviežiť jeho dizajn predstavením faceliftu. Neostalo však iba pri kozmetických úpravách. Teda, najmä pokiaľ ide o technológie.
Výraznou zmenou prešla technológia EyeSight, ktorú automobilka ponúkne už v štandardnej výbave. Zahŕňa dokopy 11 funkcií, ktoré sa starajú o bezpečnosť cestujúcich. Tento systém má oproti predošlej verzii takmer dvojnásobné zorné pole a systém udržania v jazdnom pruhu dokáže ako koniec cesty detekovať aj bez toho, aby bola na zemi biela čiara. Napríklad keď uvidí po boku auta trávu alebo ukončenie asfaltovej časti vozovky.
Subaru je známe aj svojim systémom rozoznávania vodiča, ktorý sme mohli otestovať v novom Outbacku. Auto dokáže na základe biometrie, podobne ako telefón, spoznať vodiča a upraviť mu sedadlo či nastavenie teploty tak, ako to má rád. Rovnako sleduje únavu či pozornosť. Pribudlo aj ovládanie multimédií gestami.
Pod kapotou bude dostupná iba hybridná jednotka e-Boxer. Za spaľovací “tím” bude kopať štvorvalec Boxer s objemom 2 litre a za elektrický “tím” zas elektromotor schopný rozhýbať auto bez spaľovacej dopomoci až do rýchlosti 40 km/h.
Subaru tvrdí, že tento model bude tým najpriestrannejším a najzdatnejším Forestrom vôbec. So svetlou výškou 220 milimetrov, režimami jazdy pre sneh či blato, batožinovým priestorom 509 litrov a schopnosťou ťahať príves s hmotnosťou až do 1870 kilogramov by to skutočne mohla byť pravda.