Škoda Kamiq a Scala po facelifte! Naživo sme osahali, čo je nové

879

Škoda Auto modernizovala svoje úspešné kompaktné vozidlá. Nový dizajn predného a zadného nárazníka a ostrejšie rezané predné svetlomety dodávajú modelu Scala športovejší vzhľad, zatiaľ čo Kamiq pôsobí dojmom robustnejšieho SUV.

Hatchback Scala, inšpirovaný dynamickým konceptom Vision RS, bol prvým automobilom značky Škoda, ktorý preniesol súčasný dizajnový jazyk do kompaktnej triedy. Teraz má toto vozidlo športovejší vzhľad vďaka novému prednému nárazníku, výraznejším vzduchovým clonám a centrálnemu otvoru pre prívod vzduchu, rozdelenému novými výraznými “krídlami” po stranách. Difúzor zadného nárazníka po bokoch lemujú dva dizajnové prvky lakované vo farbe karosérie, ktoré evokujú tie z predného nárazníka. A ešte jedna zmena: piate dvere na oboch modeloch už viete po novom otvárať podkopnutím. Škoda to volá “virtuálny pedál”.

Pri modeli Kamiq sa dizajnéri zamerali na robustnejší vzhľad SUV. Výrazný strieborný difúzor s tromi otvormi zabezpečuje ochranu podvozku typickú pre SUV a časť veľkého čierneho difúzora na zadnom nárazníku má teraz striebornú povrchovú úpravu.

Nová maska chladiča je teraz na modeli Kamiq osemhranná a o niečo vzpriamenejšia ako predtým. Výrazné dvojité lamely, charakteristické pre kompaktné modely SUV značky Škoda, tvoria v spodnej časti tvar písmena U.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Autográtis (@autogratis_magazin)

Facelift v znamení svetlometov

Základná verzia predných svetlometov oboch modelov využíva v celom rozsahu technológiu LED. Svetlomety modelu Scala sú teraz ešte užšie a sú vybavené kryštalickými modulmi. Svetlá pre denné svietenie sú teraz rozdelené na dva tenké pásiky, ktoré vytvárajú nový svetelný podpis.

Charakteristické delené svetlomety modelu Kamiq majú teraz nové proporcie. Horná časť svetlometov je užšia ako na súčasnom modeli a pre denné svietenie využíva štyri ostro rezané LED moduly. Ich súčasťou sú aj animované ukazovatele smeru jazdy, ktoré sú špecifické pre tento model značky Škoda. Spodné svetlo bolo, naopak, zväčšené. Je vybavené výraznými šesťuholníkovými modulmi Matrix. Pod nimi sa nachádza prídavné bodové svetlo pre lepšiu funkčnosť diaľkových svetiel. Nové LED predné hmlové svetlomety sú v oboch modeloch zapustené vo vzduchových clonách. Na želanie dostupné vrcholové LED zadné svetlá sú vybavené animovanými ukazovateľmi smeru jazdy a novou svetelnou grafikou v tvare písmena L.

Vyššía úroven funkcií v interéri

Nové interiéry oboch modelov zahŕňajú aj nové čalúnenie a dekoračné lišty s použitím recyklovaných látok na čalúnenie, podlahu a koberce. Použité sú aj prírodné obnoviteľné suroviny. V obložení dverí a v štruktúre strešného obloženia sú použité rastlinné vlákna z konope a kenafu (*Kenaf je rastlinné vlákno získavané zo stoniek ibišku konopovitého).

Na omak žiadna zmena, materiály sú aj naďalej veľmi príjemné a pôsobia kvalitne. Vo výbave Monte Carlo je interiér doplnený červenými akcentami a plochami imitujúcimi karbón.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Autográtis (@autogratis_magazin)

Ručičkám odzvonilo aj v týchto modeloch

Modernizované modely Scala a Kamiq sú v interiéri štandardne vybavené 7-palcovým virtuálnym kokpitom mini. Ten vačší má potom rozmer 10 palcov a zobrazuje dva kruhové ukazovatele vedľa seba. Veľkosť štandardného displeja infotainmentu je 8 palcov, príplatkový v rámci balíka Navi má o 1 palec väčšiu plochu. Na želanie je k dispozícii 10″ konfigurovateľný virtuálny kokpit. Štyri konektory USB-C, ktoré umožňujú nabíjanie smartfónov, tabletov alebo notebookov s výkonom až 45 W. K dispozícii je aj odvetrávaná plôška pre indukčné smartfónov s výkonom 15 W. Pre ešte intuitívnejšie ovládanie automatickej klimatizácie Climatronic pribudli na ovládacom paneli haptické tlačidlá na ovládanie intenzity prúdenia vzduchu.

Čo sa týka motorizácii, jedinou zmenou v rámci faceliftu je výkon trojvalca 1.0 TSI. Ten si polepšil z doterajších 81 kW na 85 kW. Slabší má výkon 70 kW (dostupné iba s 5-st. manuálom) a štvorvalec 1.5 TSi ostáva pri 110 kilowattoch. A to je zároveň aj dôvod, prečo nebadáme žiadne zmeny v jazdných vlastnostiach. K ich podvozkom sme sa vyjadrili už v našich predošlých testoch. Ak vám vyhovuje veľkosť, Scala aj Kamiq sú proste stávkou na istotu.