Renault Captur: Toto že je facelift? Wau!

951

V ostatnom období sme si zvykli, že ak výrobca hovorí o facelifte či modernizácii, tak má na mysli pár kozmetických zmien, nejaké vylepšené technológie, nové farby laku a to je obvykle všetko. Renault nám ale opäť pripomenul, že facelift môže byť aj taký zásadný, akoby išlo o úplne novú generáciu!

Predná časť karosérie je úplne zmenená a prepracovaná, dizajnovým štýlom sa odteraz približuje novším súrodencom. Svetlá s LED technológiou a inovovaným podpisom dostanete už v základnej verzii a tešiť sa môžete aj na dvojfarebné lakovanie karosérie v ôsmich možných kombináciách.

Vpredu viac ako vzadu 

V zadnej časti tých zmien už toľko nie je, ale pribudli napríklad koncové svetlá s priehľadným krytom a nový tvar má aj zadný nárazník.

Celkový vzhľad auta vo výsledku ovplyvní najmä to, aký stupeň výbavy si zvolíte – k dispozícii budú tri:

Evolution: 17-palcové disky kolies a prvky karosérie lakované do matnej čiernej.

Techno: 18-palcové disky kolies a prvky karosérie lakované do lesklej čiernej.

Esprit Alpine: 19-palcové disky a prvky karosérie lakované do matnej sivej.

V interiéri nič revolučné

Podľa slov výrobcu pribudla nová 10,25-palcová obrazovka prístrojového štítu, nezabudlo sa ani na najnovšiu generáciu multimediálneho systému OpenR Link a kupujúci dostane tiež kvalitnejšie čalúnenie. Stredový displej s veľkosťou 10,4 palca takisto prešiel inováciou, pričom operačný systém Android Automotive 12 má Captur posunúť na špičku v oblasti technologickej vyspelosti.

Vďaka posuvnej zadnej lavici ostáva Renault Captur jedným z najpriestrannejších áut vo svojej triede, pokiaľ sa bavíme mieste na kolená pasažierov. Ak zadné sedadlá posuniete úplne dopredu, batožinový priestor bude mať objem 616 litrov. Fajnšmekri určite ocenia audiosystém Harman Kardon s deviatimi reproduktormi.

Široká ponuka pohonných jednotiek

Dobrou správou je, že k dispozícii budú štyri typy pohonu:

Základom má byť litrový benzínový trojvalec 1,0 TCe (90 k / 160 Nm) v kombinácii so 6-stupňovým manuálom a spotrebou pod 6 litrov.

Nasleduje 1,3-litrový mild hybrid vo verziách s výkonom 140 a 160 koní, pričom slabší variant spolupracuje s manuálnou a silnejší s automatickou prevodovkou.

Ak obľubujete motory spaľujúce LPG, tešiť sa môžete na motor 1,0 TCe vo verzii, ktorá okrem benzínu spaľuje aj skvapalnený ropný plyn. Tento motor disponuje výkonom 100 koní.

Na vrchole ponuky je E-Tech full hybrid, kde pracuje 1,6-litorvý štvorvalec s výkonom 94 koní v kombinácii s elektromotorom a štartér-generátorom (48 k + 24 k) a automatickou prevodovkou. Kombinovaný výkon je 145 koní a spotreba v tejto pohonnej jednotky by nemala prekračovať 5 litrov benzínu.

Upravený podvozok a asistenčné systémy

Renault mohol vďaka modernizácii vylepšiť jazdné vlastnosti a podvozok. Capturu upravil tlmiče (pri niektorých verziách sú dokonca úplne nové), geometriu náprav aj posilňovač riadenia.

Vylepšení sa dočkali aj jazdní asistenti, Captur sa aj v tomto smere dorovnáva modernejším súrodencom z portfólia značky. Pochopiteľne, nechýba ani upozornenie pri prekročení povolenej rýchlosti – Renault ale hovorí, že auto vodiča upozorní vizuálne, ak skutočne nebude otravne pípať, potom klobúk dole.