Ostrá Toyota GR Corolla bude mať diabolský trojvalec z GR Yarisu

413

Toyota valcuje na mnohých frontoch. Po rokoch skvelých výsledkov na poli spoľahlivosti zbiera ovocie vďaka stávke na hybridné pohony a po úspechoch v motoršporte začína predstavovať jedno úžasné športové auto za druhým. Onedlho sa totiž dočkáme aj „vrelého“ hatchbacku Toyota GR Corolla.

Keď už Toyota splodila najsilnejší trojvalcový produkčný motor na svete, je na mieste ho použiť nie v jednom, ale rovno vo viacerých modeloch. Po predstavení diabolského mikro-bombardéru Yaris GR si nájde nabúšený trojvalec miesto aj v o číslo väčšom modeli Toyota GR Corolla.

Toyota Yaris GR 4 AUTOGRÁTIS

Tento kúsok by mal začať robiť stresy notoricky známym hot-hatchom rangu Volkswagen Golf GTI, Ford Focus ST alebo Hyundai i30 N.

Srdce z čistého adrenalínu

Britský Auto Express sa dostal k informáciám, ktoré do veľkej miery naznačujú, že trojvalcový 1,6-litrový turbomotor z Yarisu GR by sa mohol dostať pod kapotu ostrej verzie Toyoty GR Corolla. Aby toho však nebolo dosť, má ísť o verziu motora, ktorá je určená pre japonský trh. To znamená, že miesto výkonu 191 kW/260 koní by mala ostrá GR Corolla produkovať až 213 kW/290 koní.

Čo je však horšie, na európsky trh by sa tento model nemal dostať skôr ako v roku 2023, čo však nie je nijakým spôsobom fixný údaj. Taktiež nemá ísť o vyslovene okruhovú zbraň typu Renault Megane RS Trophy či Honda Civic Type-R. Skôr má ísť o rivala pre každodenne použiteľné modely ako Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI alebo Peugeot 308 GTi. Zatiaľ síce nie je jasné, či bude mať GR Corolla pohon všetkých kolies GR-Four z ostrého Yarisu, no jedna vec je istá a tou je prítomnosť 6-stupňovej manuálnej prevodovky.

Poďakujte hybridom

Toyota sa vďaka vysokému podielu predaných hybridov úspešne vyhýba pokutám za prekročenie flotilových limitov. Kým si ostatné automobilky musia niekoľkokrát rozmyslieť, či sa pustia do výroby nového športového modelu, Japonci majú doslova voľné ruky. Predaj modelov divízie GR nijak zásadne nezdvihne emisný priemer flotily značky, ktorý je dlhodobo a spoľahlivo držaný „v norme“ vďaka vysokým predajom hybridov.

Zdroj: Toyota
Zdroj: Toyota

Vďaka tomu je emisný priemer modelov značky na úrovni len 95,1 g/km CO2, čo zaväzuje Toyotu zaplatiť pomerne malú čiastku (18 mil. eur) do kasy Európskej únie. Rekordérom je z tohto hľadiska koncern Volkswagen, ktorý musí za prekročenie priemerných flotilových emisií zaplatiť šialenú pokutu viac než 4,5 miliardy eur.

Toyota Yaris GR 4 AUTOGRÁTIS
Zdroj: Toyota
Zdroj: Toyota

„Prispeje GR Yaris výrazným spôsobom do našich predajov? Nie, to sa určite nestane. Pomôže však imidžu značky, ktorý bude hovoriť o tom, že sú naše autá zábavné a vzrušujúce? Áno, určite pomôže. Pokiaľ teda čísla tohto modelu pridáte do tabuliek a vypočítate si naše priemerné emisie g/km CO2, určite to dokážeme zvládnuť,“ prezradil prezident Toyota Europe a CEO Johan van Zyl pre magazín Auto Express.

Neprehliadnite: