TEST: Toyota Hilux │ Dotyk civilizácie

1912
Zdroj: František Pisarovič

Veľké pick-upy majú u nás svoju popularitu ako pracovné nástroje, no každý deň s nimi asi priemerný Európan žiť netúži. Toyota však teraz predstavila nečakane dobre vybavený Hilux, ktorý sa vás pokúša vytiahnuť z vášho SUV-čka do krajiny redukčných prevodoviek a listových pružín. A ako jej to vyšlo?

Pokiaľ ide o tento konkrétny kus, ten je niečím ako sprofanovanou “vlajkovou loďou Hiluxu” a hovorí si Invincible Sport. Toyota si za ňu pýta 43 900 eur. Bez dane, pretože tieto autá sa skrátka kupujú na odpis.

“He? Volal ma niekto? Počul som svoje meno!”
Zdroj: František Pisarovič

Nová tvár

Táto generácia Hiluxu s označením AN120 a AN 130 je na trhu už od roku 2015, prerobila však už zo dva facelifty, ktoré ju dostali tam, kde je dnes. Do súčasnosti. Posledný facelift priniesol lepšie a úspornejšie LED svetlomety, o niečo organickejší dizajn tváre alebo nové možnosti diskov kolies.

Hilux má naozaj slušnú stúpavosť, až 42 stupňov
Zdroj: František Pisarovič

Na jednej strane poskytuje vzhľad, ktorý automaticky vzbudzuje rešpekt, legendárne terénne schopnosti a naozaj nefalšované oplastovanie, ktoré nezdobí, ale chráni lakované časti karosérie.

Je tu, samozrejme, aj korba s pomerne štvorcovými rozmermi 1 555 na 1 540 milimetrov, ktorá je menšia na úkor štvordverovej karosérie verzie Double Cab. Ak chcete 2 350-milimetrovú, musíte ísť do dvojmiestnej verzie Single Cab, ktorá je ale dostupná len so základnou výbavou Live, alebo do predĺženého Extra Cabu s 1 840 milimetrami dĺžky. Na biznis dobré.

Toto je najluxusnejšia verzia Hiluxu, no stále poriadne smrdí robotou
Zdroj: František Pisarovič

Nezaháľa ani interiér, ktorý delikátne miesi tradičné ovládače s modernou estetikou a praktickými, ale hodnotne vyzerajúcimi materiálmi. Veľmi súčasné sú napríklad dekorácie palubnej dosky či ozvučenie od spoločnosti JBL. V Hiluxe je veľmi dobre vykalibrované, navyše jeho reproduktory frajersky vystupujú z palubnej dosky. Potešia kožené sedadlá, ktoré by si možno zaslúžili odvetrávanie, no komfortom sedenia krásne zapadajú do konceptu luxusnejšieho pick-upu.

A viete ako. V tomto prípade je to len dobre.
Zdroj: František Pisarovič

Nové srdce

Updaty však prebehli aj pod kapotou. Vedľa 2,4-litrového štvorvalca sa teraz, aj v testovanej verzii, nachádza vydarená 2,8-litrová pohonná jednotka taktiež so štyrmi valcami, ale výkonom až 150 kilowattov, čo je krásnych 204 koní.

Palubná doska vám svojimi tvarmi dych nevyrazí, je však ľahko umývateľná a praktická
Zdroj: František Pisarovič

Definíciu pohody má každý trocha inú. Ak tým myslíte, že pocitovo môžete mať okolitú dopravu na háku, pretože sa každému pozeráte na strechu, tak budete spokojní. S meničovou automatickou prevodovkou sa dá celkom citlivo pracovať a s volantom sa síce nakrútite, ale viete aspoň úchylne presne mieriť.

Simulátor kormidla. Na trhu sa bližšie lodi nedostanete.
Zdroj: František Pisarovič

Jeho 5 330 milimetrov na dĺžku a 1 855 milimetrov šírky však cítite najmä v meste. Občas vám síce pomáha kamera s parkovacími senzormi, no fyziku neoblafnete. Medzi mestom zasa poskytuje istú mieru komfortu na ceste a takmer takú istú aj mimo nej. V praxi tak máte dojem, že zrýchlenie z nuly na sto za 10,7 sekundy a maximálku 175 km/h viete zažiť na akomkoľvek povrchu.

Držiaky na nápoje tu sú, i keď len veľmi základné. Meničový automat je radosť obsluhovať.
Zdroj: František Pisarovič

Bežne fungujete s pohonom zadných kolies a ak si zvolíte režim H4, auto pripojí zadné kolesá. V režime L4 potom zapnete redukciu, aby ste sa dostali naozaj všade. Predný nájazdový uhol je 29 stupňov, zadný zasa 26 stupňov.

Vzadu miesto je, no že by sme zrovna túžili po skutočne dlhých jazdách v tomto prostredí, to skôr nie
Zdroj: František Pisarovič

Prejsť môžete cez veci zakrivené 23-stupňovým uhlom a stúpať viete až do 42 % kopca (!). 500 newtonmetrov krútiaceho momentu hravo zvládne aj príves so zaťažením až 3,5 tony, nosnosť vozidla je jedna rovná tona.

O tomto to celé je. Korba štvorcových tvarov s elektrickou roletkou.
Zdroj: František Pisarovič

A spotreba? Pri mestskom namáhaní sa výrazne neprehupla cez 10 litrov. Mimo mesta sme jazdili za sedem celých niečo, pri svižnejšom tempe ukáže okolo deviatich. Na diaľnici sa jazdí za 11.

 

Chcem ho?

Hilux má na všetky terénne schopnosti, priestor aj robustnú mechanickú stavbu, aby sa mohol riadne zapotiť. Na druhej strane je ale vhodný aj na každý deň. Má príjemný interiér a nadhľad v základnej výbave – pri jeho šoférovaní máte skrátka celý svet v paži. A môžete mať milión dôvodov, prečo ho chcete, ale toto je ten, kvôli ktorému si ho zamilujete.

Základná cena modelu – Toyota Hilux Single Cab Live: 31 860 €
Základná cena testovanej verzie – Toyota Hilux Double Cab Invincible Sport: 52 680 €
Euro NCAP: 3* (2016)
Záruka: 5 rokov / 250 000 kilometrov
Registračná daň: 260 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:2755
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:150 (204) / 3400
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:500 / 1600-2800
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:175
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:10,7
Spotreba - kombinovaná [l/100 km]:8,8 - 10
Rozmery a hmotnosti
Rozmery nákladného priestoru (dĺžka/šírka/výška po horný okraj korby) [mm]:1555/1540/480
Objem nádrže [l]:80
Pohotovostná hmotnosť [kg]:2125 – 2130
Rozmer pneumatík:265/60 R18
Dĺžka [mm]:5330
Šírka [mm]:1855
Výška [mm]:1810
Rázvor [mm]:3085