Hyundai Tucson je jedným z najfrekventovanejších SUV na našich cestách. Slováci si kórejský model evidentne obľúbili a značka očakávane našľapovala pri jeho modernizácii na špičky. Keď je raz recept dobrý, nebudete ho meniť len zo slušnosti.
V automobilovom svete ide o akúsi formu slušnosti, aj keď by sa to dalo nazvať skôr trendom. Jednoducho, masový model potrebuje byť modernizovaný uprostred svojho výrobného cyklu a bodka. Nie je to tým, že by bol jeho dizajn nevydarený, či by neponúkal moderné riešenia. Pokiaľ vyrobíte aj to najkrajšie auto na svete, v uliciach sa za pár rokov opozerá. To výrobcovia nestrpia.
Lifting
V tomto prípade je výraz zo sveta plastickej chirurgie neskonale vhodný. V prípade nového Tucsonu išlo o tak úsporný zákrok, že netrénované oko nemá šancu prísť na rozdiely. Tvar zadných svetiel a mierne zoštíhlel a predné svetlomety dostali výrazný LED svetelný podpis. Čo je však na osvieženom modeli ešte diskrétnejšie, je jeho novonadobudnutý punc elegancie.
Kovové kľučky a lišty rámov okolo okien sú síce nenápadnými detailmi, no dopomáhajú k tomu, aby nový Tucson nepôsobil ako kus bielej elektroniky. Zmenou si prešla aj predná maska chladiča, ktorá má po novom nablýskanejšie a hodnotnejšie prevedenie. Pokiaľ sa Hyundai snažil o to, aby nové auto pôsobilo hodnotnejšie, úloha bola splnená. No a stačilo tak málo.
Drobné upratovanie
Na palube sa neudialo nič zásadné, no zmeny badať hlavne uprostred palubnej dosky. Značka Hyundai, ktorá prezieravo zapustila obrazovku multimediálneho systému v predošlom modeli do palubnej dosky, nasleduje nastolené trendy.
Displej infotainmentu „zodvihla“, vypucovala dizajn palubnej dosky a vrátila ho naspäť o pár milimetrov vyššie k spodnej hrane čelného skla. Plastový masív v podobe palubnej dosky modelu pred faceliftom bol zmenený na ľahko a elegantne pôsobiacu skupinku tiahlych línií.
Podobne ako v prípade exteriéru, máte aj v interiéri nového modelu pocit, že sedíte v niečom hodnotnejšom. Zvyšok kabíny zostáva teda prakticky bez zmeny a to znamená skvelý priestor pre nohy zadných pasažierov a batožinový priestor s objemom 513 litrov.
Bez zmeny
V palete naftových motorov sa udiala jedna zmena a to v prípade 1,7-litrového štvorvalca, ktorý nahradil menší agregát s objemom 1,6 litra. Ide však len o poznámku za okraj, keďže náš testovací kúsok dorazil so známym pohonom pod kapotou.
Pokiaľ teda chcete benzínový turbomotor a nie „atmosféru“, ktorú nechal Hyundai na naše príjemné prekvapenie naďalej v ponuke, máte len jedinú možnosť. Výkon 130 kW/177 koní je viac než postačujúci. Je však nutné poznamenať, že sme testovali model s pohonom prednej nápravy.
Voľbou skromnejšej koncepcie pohonu je auto ľahšie o 60 kilogramov, než je tomu v prípade „predokolky“. Malý benzínový motor si aj bez ťahania ďalšieho diferenciálu a hnacieho hriadeľa navyše vypýtal 9,5 litra pri jazde na diaľnici.
V meste však príjemne prekvapil spotrebou 7,6 litra a mimo mesta klesol jeho apetít len na 6,2 litra. Čo sa týka prevodovky, mám pocit, že bola vyslaná na misiu s cieľom znížiť emisie.
Každé podradenie na nižší stupeň si poriadne premyslí a motor drží na uzde v nízkych otáčkach. Prepnutím do režimu SPORT však začína plne spolupracovať. Za toto však nemôže auto, ale agresívne emisné kvóty.
Základná cena modelu – Hyundai Tucson 1,6 GDi COMFORT 6M: 18 990 €
Základná cena testovanej verzie – Hyundai Tucson 1,6 T-GDi FAMILY 6M: 22 190 €
Záruka: 5 rokov bez obmedzenia km
Registračná daň: 530 €
Technické údaje:
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, zážihový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1591 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 130(177)/5500 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 265/1500-4500 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 201 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 8,9 |
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]: | 8,4/6,3/7,0 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 513 |
Objem nádrže [l]: | 62 |
Prevádzková hmotnosť [kg]: | 1502-1668 |
Rozmer pneumatík: | 225/55 R17 |
Dĺžka [mm]: | 4480 |
Šírka [mm]: | 1850 |
Výška [mm]: | 1650 |
Rázvor [mm]: | 2670 |