TEST: Hyundai Tucson | Kozmetika

111

Hyundai Tucson je jedným z najfrekventovanejších SUV na našich cestách. Slováci si kórejský model evidentne obľúbili a značka očakávane našľapovala pri jeho modernizácii na špičky. Keď je raz recept dobrý, nebudete ho meniť len zo slušnosti.

V automobilovom svete ide o akúsi formu slušnosti, aj keď by sa to dalo nazvať skôr trendom. Jednoducho, masový model potrebuje byť modernizovaný uprostred svojho výrobného cyklu a bodka. Nie je to tým, že by bol jeho dizajn nevydarený, či by neponúkal moderné riešenia. Pokiaľ vyrobíte aj to najkrajšie auto na svete, v uliciach sa za pár rokov opozerá. To výrobcovia nestrpia.

Lifting

V tomto prípade je výraz zo sveta plastickej chirurgie neskonale vhodný. V prípade nového Tucsonu išlo o tak úsporný zákrok, že netrénované oko nemá šancu prísť na rozdiely. Tvar zadných svetiel a mierne zoštíhlel a predné svetlomety dostali výrazný LED svetelný podpis. Čo je však na osvieženom modeli ešte diskrétnejšie, je jeho novonadobudnutý punc elegancie.

Kovové kľučky a lišty rámov okolo okien sú síce nenápadnými detailmi, no dopomáhajú k tomu, aby nový Tucson nepôsobil ako kus bielej elektroniky. Zmenou si prešla aj predná maska chladiča, ktorá má po novom nablýskanejšie a hodnotnejšie prevedenie. Pokiaľ sa Hyundai snažil o to, aby nové auto pôsobilo hodnotnejšie, úloha bola splnená. No a stačilo tak málo.

Drobné upratovanie

Na palube sa neudialo nič zásadné, no zmeny badať hlavne uprostred palubnej dosky. Značka Hyundai, ktorá prezieravo zapustila obrazovku multimediálneho systému v predošlom modeli do palubnej dosky, nasleduje nastolené trendy.

Displej infotainmentu „zodvihla“, vypucovala dizajn palubnej dosky a vrátila ho naspäť o pár milimetrov vyššie k spodnej hrane čelného skla. Plastový masív v podobe palubnej dosky modelu pred faceliftom bol zmenený na ľahko a elegantne pôsobiacu skupinku tiahlych línií.

Podobne ako v prípade exteriéru, máte aj v interiéri nového modelu pocit, že sedíte v niečom hodnotnejšom. Zvyšok kabíny zostáva teda prakticky bez zmeny a to znamená skvelý priestor pre nohy zadných pasažierov a batožinový priestor s objemom 513 litrov.

Bez zmeny

V palete naftových motorov sa udiala jedna zmena a to v prípade 1,7-litrového štvorvalca, ktorý nahradil menší agregát s objemom 1,6 litra. Ide však len o poznámku za okraj, keďže náš testovací kúsok dorazil so známym pohonom pod kapotou.

Pokiaľ teda chcete benzínový turbomotor a nie „atmosféru“, ktorú nechal Hyundai na naše príjemné prekvapenie naďalej v ponuke, máte len jedinú možnosť. Výkon 130 kW/177 koní je viac než postačujúci. Je však nutné poznamenať, že sme testovali model s pohonom prednej nápravy.

Voľbou skromnejšej koncepcie pohonu je auto ľahšie o 60 kilogramov, než je tomu v prípade „predokolky“. Malý benzínový motor si aj bez ťahania ďalšieho diferenciálu a hnacieho hriadeľa navyše vypýtal 9,5 litra pri jazde na diaľnici.

V meste však príjemne prekvapil spotrebou 7,6 litra a mimo mesta klesol jeho apetít len na 6,2 litra. Čo sa týka prevodovky, mám pocit, že bola vyslaná na misiu s cieľom znížiť emisie.

Každé podradenie na nižší stupeň si poriadne premyslí a motor drží na uzde v nízkych otáčkach. Prepnutím do režimu SPORT však začína plne spolupracovať. Za toto však nemôže auto, ale agresívne emisné kvóty.

Základná cena modelu – Hyundai Tucson 1,6 GDi COMFORT 6M: 18 990 €
Základná cena testovanej verzie – Hyundai Tucson 1,6 T-GDi FAMILY 6M: 22 190 €
Záruka: 5 rokov bez obmedzenia km
Registračná daň: 530 €
Technické údaje:

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1591
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:130(177)/5500
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:265/1500-4500
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:201
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:8,9
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:8,4/6,3/7,0
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:513
Objem nádrže [l]:62
Prevádzková hmotnosť [kg]:1502-1668
Rozmer pneumatík:225/55 R17
Dĺžka [mm]:4480
Šírka [mm]:1850
Výška [mm]:1650
Rázvor [mm]:2670