PRVÁ JAZDA Toyota C-HR: Zlepšili skutočne všetko

1128
Zdroj: Toyota

Toyota C-HR je absolútne rebelské auto. Od ostatných modelov značky sa radikálne odlišuje a razí si vlastnú cestu. 840-tisíc predaných kusov v Európe však znamená, že ľudia ju aj tak mali radi. Alebo práve pre to?

Druhá generácia nebude iná. Stojí na platforme TNGA-C a opäť prináša dizajn, ktorý by ste v ponuke značky len ťažko hľadali. Na svetelnom podpise trochu vidieť nový Prius. Mimochodom, už môže mať aj matrixové svetlá. A hranou na čele sa dokonca trochu podobá na elektrický Lexus RZ! Samozrejme, nechýba obrovská mriežka chladiča a za spomenutie stojí aj masívny kus čierneho lakovaného plastu, ktorý prechádza odspodu až po svetlomety.

Po bokoch C-HR nezostáva verná nič svojej výstrednosti. Prvýkrát ponúkne ukryté kľučky v štýle Lexus LC. Disky kolies ponúkajú rozmery 18 – 20 palcov a čierny C-stĺpik. Vlastne, nie je to iba o stĺpiku.

Zdroj: Toyota
Zdroj: Toyota

Dvojfarebný lak na nový spôsob

Celá zadná časť je čierna. Pri pohľade na tento model normálne rozmýšľate, do akej kategórie toto auto spadá. Lebo skosená strecha naznačuje crossover kupé. S jedným spojlerom zo strechy a druhým v podobe odtrhovej hrany.

Zdroj: Toyota
Zdroj: Toyota

No hlavným ťahúňom pohľadov vzadu sú koncové svetlá, ktoré vyzerajú, že už-už sa chcú spojiť, ale svietiaci nápis ich striktne rozdeľuje. Rázvor zostáva na rovnakých 2640 milimetroch a zvyšné rozmery sa líšia len v centimetroch.

Zdroj: Toyota
Zdroj: Toyota

Pred vodičom sa nachádza 12,3 palca a multimédiá merajú rovnako. Samozrejme, s najnovším rozhraním, ktoré je veľmi rýchle a ponúka aj hlasové ovládanie Hey Toyota. Navyše obrazovka je aj v zrkadle a úplnou novinkou v C-HR je i Head Up Displej.

Zdroj: Toyota
Zdroj: Toyota

V kabíne je už auto štandardnou Toyotou. Znamená to fyzické tlačidlá na volante a separátny panel klímy. No a v dobe, kedy sa volič smeru jazdy presúva pod volant, ide Toyota konzervatívnou cestou. Necháva ho v stredovom tuneli. Sedenie vzadu je malým prekvapením.

Zdroj: Toyota
Zdroj: Toyota

Nie je tu miesta na rozdávanie, ale s výškou 1,9 metra sa zmestíte. A na hlavu vám dokonca ešte pár centimetrov zostane. Panoramatické strešné sklo je doslova enormné a izoluje teplo. Preto k nemu Toyota neponúka clonu. Objem kufra ponúka rozpätie 296 – 388 litrov v závislosti od toho, akú motorizáciu si zvolíte.

Zdroj: Toyota
Zdroj: Toyota

Nová generácia hybridu

Novú C-HR kompletne prekopali aj na poli motorov. V novej generácii hybridného pohonu síce zostávajú objemy rovnaké, no mení sa technológia a aj výkon. Jedna-osmička ponúkne 140 koní na predné kolesá. Ďalej máme predokolku alebo štvorkolku s dvojlitrom. Tam je výkon 197 koní. No a cenový, ale aj výkonový vrchol je dvojlitrový plug-in hybrid. Ten ponúkne 223 koní na predné kolesá.

Zdroj: Toyota
Zdroj: Toyota

Do našej prvojazdovej C-HR nám namontovali 2,0 Hybrid s pohonom predných kolies. Nový hybrid je už po pár kilometroch podstatne tichší ako jeho predchodca. A dokazujú to aj tabuľky. V Toyote sľubujú, že motor bude na diaľnici točiť o 500 otáčok menej ako predošlá generácia. No a ďalšia vec – odpor vzduchu. Predtým koeficient 0,33 a teraz 0,318. Čiže lepšie obtekanie spolu s tichším motorom a obložením znamená väčší pokoj v kabíne.

Zdroj: Toyota
Zdroj: Toyota

Modernizovaná platforma prináša úplne nový jazdný zážitok, a to aj vďaka vyššej torznej tuhosti. Podvozok je tuhší, jednotlivé komponenty podvozku sú pevnejšie a prepracovali aj brzdy. Prejazd zákrutami nás príjemne prekvapil. Je európsky tuhý. C-HR nebude žiaden športiak, ale pocit dynamiky jej rozhodne nechýba. Podvozok sa veľmi slušne zakusuje do cesty a riadenie si z pôvodnej C-HR tiež pamätáme o niečo menej priame.

A ak by ste chceli vedieť spotrebu, v cykle WLTP sa pohybuje na úrovni 4,8 – 5,1 l/100 km. My sme počas prvej jazdy na ostrove išli dosť dynamicky a palubný počítač ukazoval 5,4 litra na stovku. Takže čísla WLTP pravdepodobne dosiahnete bez problémov. Jednoducho tak ako sľubovali, nová C-HR je skutočne lepšia po každej stránke.