Nový Nissan Maxima vyzerá k svetu aj pre Európanov

728

Keď nahliadnete do súčasného európskeho portfólia značky Nissan, zistíte, že Japonci postrádajú akýkoľvek sedan. A to je možno chyba. V segmente D, kde patrí aj Maxima, idú celkom slušne na odbyt. Nie nadarmo tu má svoj model Volkswagen, Škoda, Ford, Mazda, Opel i Renault. Tak prečo to neskúsiť?

Nissan Maxima nie je nový model. Áno, toto je nová generácia, avšak za sebou má už sedem predkov. Oproti minulému typu je nový potomok – okrem nižšej váhy a vyššej tuhosti – doslova revolúciou po dizajnovej stránke. Tvary svetiel aj nárazníkov sú neokukané a vyzerajú veľmi pekne, skoro až živočíšne. Muskulatúra sa tiahne od ostrých svalov predných partií cez široké blatníky až po veľký kufor s hrubými výfukmi. Dizajnovo ide o veľmi vydarený automobil.

Každá generácia Maximy je definovaná výhradne šesťvalcovými motormi. Prvé modely boli ešte vybavené radovými agregátmi, postupom času však prešli na vidlicovú koncepciu. Výnimkou nie je ani táto Maxima, ktorá dostala do vienka vynovenú 3,5-litrovú V6, ktorá je plnená atmosferickým tlakom. V Nissane jej dopriali až 223 kW (304 k) a 353 Nm. Podľa amerického merania spotreby EPA má v kombinácii s CVT prevodovkou v meste spotrebovať 10,7 litra a mimo neho okolo 7,8 l benzínu na stovku kilometrov.

Vstup do kabíny odhalí, že interiér je rovnako krásny ako exteriér. Zaujímavý volant, klasické rozloženie budíkov či príjemná stredová konzola. Nachádza sa tu 8-palcová dotyková obrazovka so systémom NissanConnectSM, ktorá spolupracuje so 7-palcovým displejom medzi budíkmi. Budúcich majiteľov iste poteší široká výbava, ktorá zahŕňa aj prediktívne čelné varovanie pred zrážkou, inteligentný tempomat, automatické krízové brzdenie, upozornenie na autá križujúce vzadu a sledovanie mŕtvych uhlov.

Nová, už ôsma generácia Nissanu Maxima je na zahryznutie. Škoda však, že ju automobilka neplánuje uviesť na starom kontinente.