Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC má byť barbarom na bežný deň

264

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC síce dĺžkou svojho názvu akosi stráca na zvyšok svojej modelovej rodiny, no jednu vec si z modelu spred faceliftu pamätáme. Znel brilantne, ako sa na produkt divízie AMG patrí. Občerstvený model ale prináša ďalšie frajeriny.

Spevavé šesťvalcové SUV vyzerá byť aj naďalej tým najlepším kompromisom medzi plnotučným modelom 63 AMG a klasickou „naftovou“ verziou. Facelift modelu je ale dosť značný a to rozhodne viac, ako pri sedane triedy C.  V prípade GLC 43 4MATIC však nezostalo len pri plastickej chirurgii. Zmeny sa udiali ako v interiéri, tak aj pod kapotou.

Si to ty?

Samozrejme, je to naďalej Mercedes ako z veľkej knihy. GLC 43 4MATIC však dostáva masku s priečnym rebrovaním, ktorá sa stáva akýmsi poznávacím znamením verzií AMG. Vpredu nachádzame novú masku, nový svetelný podpis a celkovo novú tvár modelu. V zadnej časti postupuje príbeh v podstate rovnakým smerom. Koncové svetlá preberajú svoju grafiku už od osvieženého modelu GLC.

Novinkou v zadnej časti GLC 43 je však štvorica okrúhlych koncoviek výfuku. Neviem síce, že čo za hrôzostrašné peklo dostane na zadok plnotučná verzia GLC 63, no Mercedes-AMG sa konečne zbavuje falošných trojuholníkových koncoviek, ktorým nebolo možné veriť ani „nos medzi očami“. Ony totiž dosť biedne skrývali fakt, že sú falošné a iba prekrývajú skutočnú okrúhlu koncovku výfuku.

Žiadne šoky

Interiér sa po facelifte v zásade nezmenil. Semi-športový model GLC 43 má aj naďalej čalúnenie a poťahy prešívané červenou kontrastnou niťou, k dispozícii sú už v základnej výbave športové sedadlá s kovovými dekormi a keby sa veľmi posnažíte, nájdete aj nejakú tú alcantaru. Novinkou je však multifunkčný volant s agresívnejším vencom, ktorý je potiahnutý alcantarou (áno, presne tam ju nájdete) a to by bolo v zásade všetko…

…ale kdeže, neverte každej hovadine. Veľká oblá stredová konzola totiž dostala kvalitný touchpad, ktorý je zároveň ovládacím médiom pre nový multimediálny systém MBUX. Pre vodičom sa ocitol nový prístrojový štít s 12,3-palcovou obrazovkou, čo sa zdá byť pre túto aplikáciu globálne univerzálny rozmer a na palubnú dosku prikvitol 10,25-palcový displej, ktorý má už aj dotykovú funkciu. Taktiež môžete na svoj Mercedes kričať „Hey, Mercedes!“ celý deň a žiadať od neho úkony, ktoré ste ešte donedávna museli riešiť stáčaním tlačidiel.

Brahmsov 6-hrniec

Pod kapotou sa aj naďalej nachádza 3-litrový vidlicový šesťvalec. Samozrejme dostal výkonový kopanec o hodnote 17 kW/23 koní. Maximálny výkon teda činí 287 kW/390 koní a krútiaci moment 520 Nm servíruje šesť valcov medzi 2500 a 4500 otáčkami. Nejde však o žiadny premodernizovaný motor s vypínaním valcov či elektrifikovaným pohonom. Katalógová spotreba udávaná samotnou značkou sa teda pohybuje v spektre okolo 10 litrov. Ani to však nie je nič strašné. Hlavne, keď si vezmete do úvahy jeho geniálny akustický prejav.

Pozd. red.: Na konci článku nájdete zvukovú nahrávku predchádzajúcej verzie GLC 43

Šprint na 100 km/h je hotový za 4,9 sekundy a akcelerácia sa zastaví na hranici 250 km/h. Miesto spojky medzi motorom a kolesami si vzala na starosti 9-stupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT, ktorá spolupracuje s pohonom AMG Performance 4MATIC, ktorý ladený na mierne vystrkovanie zadku v zákrutách. Ďalšou technológiou pohonu je „samonastaviteľné“ odpruženie AMG RIDE CONTROL+, ktoré kombinuje vzduchové odpruženie AIR BODY CONTROL a adaptívne tlmiče Adaptive Damping System. Týmto pádom by malo ísť o najlepšiu kombináciu komfortu a kontroly. Za túto frajerinu si nemusíte priplácať. Je v štandardnej výbave.

Elektromechanické riadenie, ktorého odozva sa mení v závislosti od rýchlosti má variabilný prevod a má očariť precíznou a autentickou odozvou riadenia na volante. To je v roku 2019 dosť silné tvrdenie, keďže väčšina systémov riadenia je už dnes tupá ako peň. Asistencia posilňovača riadenia je zredukovaná pri vyšších rýchlostiach a kontinuálne narastá vo vyšších rýchlostiach. na túto srandu sme skutočne zvedaví.

Tak a už mi veríte?