TEST: BMW X2 | Najmenšie no najkrajšie

183

Aj keď tomu označenie modelu nenapovedá, BMW X2 je paradoxne menšie ako BMW X1. Vyššie číslo v označení však znamená viac štýlu, viac dizajnu a viac emócií.

BMW X2 bolo takým chýbajúcim článkom v mozaike. Vďaka nemu je už ale rad modelov BMW X kompletný. Samozrejme, na ceste je aj úplne nová X7, ktorá portfólio rozšíri, no medzi modelmi X1 a X3 bola diera, ktorá je konečne zaplátaná. Nie že by to bolo nutné, ale v BMW majú radi poriadok. No a prečo je X2-ka práve taká, aká je?

Štýl až na prvom mieste

Všimnite si, že zatiaľ čo modely radu X s nepárnym číslom sú tie praktické, modely s párnym označením sú síce menej racionálne no nemenej úspešné. X6-tka sa stala absolútnym hitom a menšia X4-ka pokračuje v jej šľapajach. X2-ka je niečo podobné. Nemá ale siluetu ako X4 či X6. Je to niečo úplne iné. Zatiaľ čo modely X4 a X6 sa od modelov X3 a X5 v prednej časti až po B-stĺpik prakticky nelíšia, X2 je úplne iné auto ako X1. Všetky karosárske diely sú originálne, no napriek tomu je to pod povrchom to isté auto. Dokonca tak rovnaké, že organizácia Euro NCAP sa ani neobťažovala robiť nové nárazové testy. X2-ke jednoducho pripísali výsledok X1-tky. Dizajn modelu X2 je však viac odviazaný. C-stĺpiky dostali dva charakteristické znaky modelov značky BMW: Hofmeisterov oblúk a, prvý raz na modeli BMW X, aj znak BMW. Oba prvky sa starajú o istú výnimočnosť.

Väčšie ako sa zdá

Aj keď je BMW X2 o takmer 8 cm kratšie ako X1 a zhruba o 7 cm nižšie, interiér nepôsobí stiesneným dojmom. Kratšie sú totiž iba previsy karosérie. Rázvor náprav sa nezmenil, takže vnútorný priestor je rovnaký ako v prípade BMW X1. Menší je len batožinový priestor, a to o 35 litrov. Aj tak sa však do neho zmestí 470 litrov batožiny, čo je celkom slušná hodnota.

Do kufra sa zmestí 470 l batožiny, čo je len o 35 l menej ako v prípade BMW X1.

Čáry-máry

Technika pod kapotou je pochopiteľne tá istá ako v BMW X1. A nielen tam. BMW X2 využíva podvozkovú platformu spoločnosti BMW Group pre vozidlá značky BMW a MINI s motorom uloženým vpredu naprieč. Znamená to, že v prípade verzií, ktoré nemajú pohon všetkých štyroch kolies, sú štandardne poháňané predné kolesá. U BMW je to stále trochu nezvyk, ale X2 nie je prvý ani posledný model značky BMW s touto koncepciou. Čo sa týka nami testovanej verzie, tá bola vybavená inteligentným pohonom všetkých štyroch kolies xDrive. Pod kapotou modelu xDrive20d pracuje dvojlitrový turbodiesel vyladený na 140 kW (190 k). Výkon je to samozrejme postačujúci, ale mňa však doslova udivovala spotreba. Neviem ako to v BMW dokázali, ale s týmto SUV (aj keď kompaktným), ktoré má nielen pohon 4×4 ale aj automatickú prevodovku, som mimo mesta dokázal jazdiť bez problémov za 4,5 litra nafty na 100 km. Na diaľnici pri ustálenej 130-tke bola spotreba len o liter vyššia, keďže vďaka osemstupňovej prevodovke motor pri tejto rýchlosti netočí ani 2 000 ot./min. V meste sa spotreba paliva počas testu pohybovala medzi 6,5 až 7,0 l/100 km.

Palubná doska je prakticky bezo zmeny prevzatá z modelu X1.

Žiadne natriasačky

Pri pohľade na BMW X2 som čakal, že bude mať tvrdšie naladenie pruženia. To auto skrátka vyzerá dosť drsne, obzvlášť s paketom M Sport X, ktorý malo nami testované auto. Toto dizajnové vyhotovenie totiž spája prvky modelov radu X s dizajnom športovým modelov BMW M. Na moje počudovanie však nie je jazda v tomto aute nepohodlná, ako to býva u športových SUV bežné. Až za volantom človek cíti, že BMW X2 je vlastne len prezlečená X1-tka. No a tá jazdí výborne. Menšia X2-ka je možno o chlp obratnejšia, ale na komforte nič nestratila, čo je dobre. A to ani v prípade spomínaného balíčka M Sport X, ktorého súčasťou sú 19-palcové disky kolies.

Resumé

Zozačiatku som mal trochu problém s odhalením opodstatnenia modelu X2. Naozaj mi to pripadalo tak, že BMW skrátka potrebovalo záplatu, nech má kompletné portfólio aj v rodine modelov X. Po týždni stráveným s týmto autom však musím skonštatovať, že je to moje najobľúbenejšie BMW X. Jazdí výborne, vyzerá ešte lepšie a mne osobne tá veľkosť jednoducho stačí. Viacerých ľudí som totiž počul argumentovať tým, že je to malé, a teda nezaujímavé auto. Malé však neznamená vždy stiesnené vo vnútri. Vnútorný priestor je praktický totožný s BMW X1. Menší je len kufor, ale aj ten stále ponúka viac než postačujúcu kapacitu. BMW X2 je skrátka BMW X1 v štýlovom „slim fit“ obleku, ktorý mu mimoriadne pristane.

Základná cena modelu – BMW X2 sDrive18i: 32 100 €
Základná cena testovanej verzie – BMW X2 xDrive20d M Sport X: 48 750 €
Záruka: 2 roky (predĺženie za príplatok), servis na 5 rokov/100 000 km zdarma

Registračná daň: 700 €