Hybridný pohon v novej RAV4 prepožičiava autu slušnú dynamiku okorenenú výbornou spotrebou už v prípade pohonu iba prednej nápravy. Pohon všetkých štyroch kolies posúva jazdné vlastnosti auta na vyššiu úroveň a štipku luxusu navyše pridáva top výbava Executive.

Výrazný dizajn novej RAV4 najlepšie vynikne v bielej, prípadne inej svetlej farbe. Tmavá modrá autu opticky vyhladí hrany také typické pre tento model. Čierne oplastovanie blatníkov nevytvára želaný kontrast a sériovo dodávané strieborné 18-palcové disky navyše vyzerajú menšie ako v skutočnosti sú. Aj v tejto farbe však nemožno autu uprieť značnú dávku elegancie.

Hranatá karoséria by lepšie vynikla v svetlej farbe

Príliš veľa čiernej

Top výbava Executive umožňuje výber z rôznych farebných kombinácií kožených sedadiel. Čierna koža v testovanom aute pôsobila trochu fádne, je však zo všetkých najpraktickejšia. V tmavom interiéri chýbajú okrasné prvky, ktoré sa obmedzili iba na niekoľko strieborných líšt na palubnej doske a stredovej konzole. Napriek tomu interiér pôsobí elegantne a útulne.

Zaujmú neobvykle mohutné otočné ovládače ventilácie aj robustné pogumované madlá dverí. Úlohu odkladacích priestorov dôstojne zastúpia priečinky vo dverách a pod lakťovou opierkou. Zaujímavo pôsobia praktické otvorené priehradky na spodku palubnej dosky vystlané protišmykovým materiálom.

Výbava Executive ponúka okrem trochu fádnej čiernej aj svetlejšie verzie kožených poťahov sedadiel

Chválim tvar a umiestnenie voliča automatickej prevodovky, ako aj rozmiestnenia tlačidiel na stredovej konzole. Kožené sedadlá poskytujú dostatok pohodlia a vďaka ich chladeniu je ich používanie príjemné aj počas horúcich dní. Posed je vyšší, ale zásluhou umiestnenia pedálov sú nohy pri jazde komfortne natiahnuté dopredu.

Toyota je verná tradičnému ovládaniu ventilácie pomocou jednoúčelových tlačidiel

Nevšedným prvkom výbavy je možnosť prepnutia vnútorného spätného zrkadla do módu sledovania priestoru za vozidlom pomocou kamery umiestnenej na zadnom okne auta. Jeho využívanie si však vyžaduje silné zaostrenie zraku, čo odpútava pozornosť od diania pred vozidlom.

Obraz zadnej kamery premietaný do spätného zrkadla je využiteľný pri obsadení zadných sedadiel vyššími pasažiermi alebo naplnení batožinového priestoru po strechu

Všetky štyri

Pohon všetkých štyroch kolies je zabezpečený ďalším elektromotorom situovaným nad zadnou nápravou. V novej RAV4 pribudol režim TRAIL, ktorý simuluje elektronickú uzávierku diferenciálu. Kombinácia tohto režimu s vypnutou, prípadne zapnutou trakčnou kontrolou (záleží od konkrétnej situácie) pomôže zdolať aj náročnejšiu terénnu prekážku. Limitom je priemerná svetlá výška 190 mm a pomerne malé nájazdové uhly. V prípade hybridnej RAV4 je však pohon všetkých štyroch kolies určený skôr na rýchlejšiu akceleráciu a celkovo lepšiu trakciu na šmykľavom povrchu. O práci jednotlivých náprav vodiča informuje grafika na prístrojovom paneli.

Napriek cestnému charakteru hybridného SUV, RAV4 nemá problém prekonať ľahšie terénne prekážky

Práca zadnej nápravy je citeľná pri rýchlejšom prejazde zákrut. Auto je na rozdiel od modelu s prednou poháňanou nápravou menej nedotáčavé. Náklony auta sú primerané jeho výške. Podvozok celkovo pozitívne prekvapí schopnosťou filtrovať aj výraznejšie nerovnosti.

Spotreba sa v kombinovanom režime pohybuje okolo hodnoty 6 litrov na 100 km. Znížiť ju dokáže jazda po okreskách a v meste, diaľnica ju naopak vyženie cez sedem litrov.

Verdikt

RAV4 je po všetkých stránkach vyvážené auto. Pri výbere kompaktného SUV by som ho určite doporučil, a to vzhľadom na lepšie jazdné vlastnosti práve s pohonom všetkých štyroch kolies. Vybral by som si však bielu farbu exteriéru a svetlý interiér.

Základná cena modelu – Toyota RAV4 2.0 Valvematic (173 k) 6 MT Active: 25 090
Základná cena testovanej verzie – Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD (222 k) e‑CVT Executive: 41 490
Záruka: 3 roky/100 000 km (5 rokov na komponenty hybridného systému)

Registračná daň: 550

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:2487
Najvyšší výkon benzínového motora:[kW (k)/ot./min.]:131/(176)/5700
Najvyšší krút. moment benzínového motora:[Nm/ot./min.] :221/3600–5200
Najvyšší výkon hybridnej sústavy:[kW (k)]:163 (222)
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:180
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:8,1
Spotreba - kombinovaná [l/100 km]:4,4–4,5
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:580
Objem nádrže [l]:55
Prevádzková hmotnosť [kg]:1665–1755
Rozmer pneumatík:225/60 R18
Dĺžka [mm]:4600
Šírka [mm]:1855
Výška [mm]:1685
Rázvor [mm]:2690