TEST: Škoda Octavia Scout | Na vrchol!

2996
Zvýšená svetlá výška je sotva badateľná.
Zdroj: Redakcia

Napriek tomu, že ide stále o pomerne čerstvú novinku odlišujúcu sa od svojich predchodcov, štandardnú Octaviu na ulici často prehliadnete. Neplatí to ale pre modely RS a Scout, a to pre ich osobitný styling.

Výrazne „oplastované“ kombi nie je vynálezom značky Škoda. Popri Subaru a jeho Outbacku boli takéto autá doménou skôr prémiových značiek. Octavia Scout ho však priblížila bežným ľuďom a výrazne ho spopularizovala.

Modrá farba nepasuje iba na model RS. Modrý Scout vyzerá rovnako výborne.
Zdroj: Redakcia

Správny smer

Octavia štvrtej generácie sa chce presadiť výraznejším dizajnom a osobitým štýlom. Nízko posadená maska chladiča bude poznávacím znamením aj ďalších nových modelov značky. Úzke predné svetlá s novým LED podpisom auto opticky rozširujú a pridávajú mu jemne na drzosti.

Nízko uložená maska chladiča dodáva autu drsnejší výraz.
Zdroj: Redakcia

Plastové lemy nárazníkov a prahov svojou hrúbkou nepresiahli únosnú mieru a pôsobia vkusne. Auto je oproti štandardu zdvihnuté o formálny jeden a pol centimetra. Octavia stavila na horizontálne umiestnené zadné svetlá, ktoré lepšie korešpondujú s predkom a dávajú vyniknúť prelisu na zadnej časti auta.

Skoro na jednotku

Nová architektúra interiéru Octavii pristane. Pri predstavení tohto modelu sa mi veľmi  nepozdával nový dvojramenný volant. Musím ale uznať, že vyzerá výborne a dobre sa s ním narába. Ozdobná lišta s imitáciou dreva je otázkou osobného vkusu, jej farba však ladila s hnedými doplnkami interiéru.

Imitácia dreva je na palubnej doske mi príliš nesedí, ale k Scoutu s prižmúrením oboch očí celkom pasuje.
Zdroj: Redakcia

Páčila sa mi hrubá textília na palubnej doske, ktorú by som ale rád našiel aj na vnútornom obložení dverí. Aj napriek kúsku umelej kože totiž pôsobí pomerne lacno. Na dojme nepridáva ani lesklá chrómová lišta prechádzajúca do kľučiek dverí, ktorá vie dokonale odrážať lúče slnka do očí vodiča.

Oceňujem skromné použitie klavírneho laku a rozmiestnenie ovládacích prvkov. Nový joystick, nahradzujúci pôvodný volič automatu, považujem za dobrý nápad. Manipulácia s ním je jednoduchá a vysoko návyková.

Dvojramenný volant je v realite krajší ako na fotografiách.
Zdroj: Redakcia

Na prehľadnom displeji digitálneho prístrojového panelu mi nič nechýbalo. Jeho kontrola pomocou valčekov na volante je intuitívna a „blbuvzdorná“. Na nový software infotainmentu som si ale musel trochu zvykať. Na vypnutie rôznych funkcií je potrebné priveľa krokov. Chýbala mi možnosť „krok späť“ a na volante zasa tlačidlo na priame volanie prostredníctvom mobilného telefónu.

Predné sedadlá si zaslúžia pochvalu, k dokonalosti im však niečo chýba.
Zdroj: Redakcia

K dokonalosti sedadiel chýba iba nastaviteľný sklon sedacej časti a výraznejšia bedrová opierka. Riešením sú príplatkové, elektricky nastaviteľné predné sedadlá s certifikátom AGR.

Cestou necestou

Nový naftový „dvojliter“ padol autu ako uliaty. Po zahriatí je príkladne tichý a v otáčkach dokonca poteší príjemným zvukom. Svoj výkon dávkuje postupne, čo môže vyvolať mylný dojem chýbajúcich koní pod kapotu. Oneskorenie reakcií motora na plynový pedál je stále prítomné, čomu v určitých situáciách nepomáha ani 7-stupňový automat. Otáčky drží príliš nízko a pri snahe o rýchlu akceleráciu reaguje neskôr, ako by som si želal. Vo väčšine prípadov však prevodovka reaguje rýchlo a logicky. Priemernú spotrebu som pri skôr dynamickej jazde udržal na hodnote 6,4 litra na 100 km.

Medzi štýlmi prístrojovky sa našťastie nájdu aj klasické “budíky”.
Zdroj: Redakcia

Na podvozok Scoutu som sa mohol spoľahnúť v každom momente jazdy. Jeho naladením dokáže auto skvele fungovať na rozbitých, prípadne poľných cestách a nezradí ani pri snahe o dynamickú jazdu v zákrutách. Zadná náprava pohltí väčšinu nerovností a pomáha natočiť auto do želaného smeru.

Verdikt

Škodu Octaviu Scout by som napriek jej vyššej cenovke odporučil. Ide o moderné auto, poskytujúce okrem vysokej úžitkovej hodnoty aj istú dávku štýlu, ktorým do showroomov značky pritiahne nielen majiteľov predošlých verzií, ale iste aj úplne nových zákazníkov.

Základná cena modelu – Škoda Octavia Combi 1.0 TSI 81 kW Active 6°MP: 19 000 €
Základná cena testovanej verzie – Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 147 kW (200 k) 4×4 7° DSG: 36 290 €
Záruka: 5 rokov alebo 100 000 km (za príplatok 150 000 km)
EURO NCAP: 5* (2019)

Registračná daň: 870 €

Technické údaje
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1968
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:147(200)/3600 - 4100
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:400/1750 - 3500
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:230
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:6,8
Spotreba - kombi [WLTP] [l/100 km]:5,3-6,2
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:640
Objem nádrže [l]:55
Pohotovostná hmotnosť [kg]:1 602 – 1 766
Rozmer pneumatík:225/45 R18
Dĺžka [mm]:4 703
Šírka [mm]:1 829
Výška [mm]:1 487
Rázvor [mm]:2 680