TEST Cupra Leon 2.0 TDI: Rodinný typ

2280
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

V tomto teste sa pozrieme na auto, ktorého značka má korene skôr na okruhoch, no napriek tomu zaujme spotrebou. Cupra prepožičala svoju značku naftovému kombi. Dáva zmysel?

Cupra Leon patrí podľa nás medzi dizajnovo najpodarenejšie autá dnešnej doby. A aj keď generácia píše už svoj štvrtý rok, stále je in. Navyše v našej špecifikácii absolútne čierna. V podstate jediné, čo v tomto aute popri všetkých tých čiernych prvkoch hrá farbou, sú červené koncové svetlá. Už štandardne po celej šírke auta a, samozrejme, LED. Naopak, vpredu nájdete biele, možno trochu modrasté matrixové svetlomety. Za tie si v tomto modeli priplatíte okolo 700 eur.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa David Dejvo Schun (@jasomdejvo)

Cupra znamená dizajn

Interiér kombinuje čiernu so slušnou dávkou Cupra medenej. Nechýba ani ambientné podsvietenie, ktoré vás v niektorých situáciách aj informuje. Napríklad pred autom v mŕtvom uhle alebo o ďalších nebezpečenstvách. Farbami hrá aj 12-palcový multimediálny systém. Čo chválime, sú rýchle reakcie. Čo však nechválime, je stále chýbajúce podsvietenie lišty na ovládanie teploty a hlasitosti.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

 

Z hľadiska praktickosti ide vo svojej kategórii príkladom. Ponúkne naozaj bohatú dávku priestoru pre cestujúcich vzadu a kufor vám sprístupňuje objem 620 litrov na batožinu. Navyše v našom prípade aj s 230-voltovou zásuvkou.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Naftová stredná cesta

Pod kapotou nám buble posledná evolúcia naftového dvojlitra 2.0 TDI s výkonom 150 koní a najvyšším krútiacim momentom 360 Newtonmetrov. K tomu pohon všetkých kolies 4Drive a celý tento kokteil vás na stovku dostane za 8 a pol sekundy. Ak ste zostali trochu zaskočení výkonom, je pravda, že dvojlitre nemeckého koncernu dokážu poskytnúť aj vyšší. Tu je nafta určená vyslovene pre tých, ktorí hľadajú okrem pekného dizajnu a štvorkolky aj šetrnú spotrebu.

Kombinovaná tabuľka WLTP sľubuje 5,2 – 5,7 litra na stovku. Palivo čerpá z 55-litrovej nádrže, čiže dojazd by mal predstavovať okolo 1000 kilometrov. A dnes je áut s podobnou superschopnosťou stále menej.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Čo sa týka pružnosti naftového agregátu, z 0 na 50 km/h to Leon zvládol za 3,5 sekundy od stlačenia akcelerátora. Z 50 na 90 mu to trvalo 5,9 sekundy a z 90 na 130 je to zas 8,4 sekundy. Samotnej štvorkolke nie je čo vytknúť. Silu posiela prioritne na predné kolesá, no vôbec sa nebojí zahrabať ani tými zadnými. V režime Comfort a Eco je citeľne distingvovanejšia ako v režime Sport, no nečakajte žiadne dravé trhanie asfaltu.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Poctivý podvozok

Ak by ste túžili po o niečo zábavnejšom pocite z jazdy, za menej ako 900 eur si môžete dokúpiť adaptívne tlmiče DCC. My máme vpredu McPherson a vzadu viacprvkový Multilink. A musíme povedať, že nám tu po jazdnej stránke nechýba absolútne nič. Zákruty zvláda sebavedomo, nie je po žiadnej stránke prehnaný.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Cupra Leon Sportstourer, teda kombi, začína tesne pod tridsiatimi tisícmi. Ak by ste chceli naftu, pripravte si o niečo menej ako 33-tisíc, a ak by ste chceli naftu, automat aj štvorkolku, vaša peňaženka sa stane ľahšou o najmenej 37 160 eur.

Cupra Leon je jednoznačne voľbou rozumu so štipkou vášne v podobe naozaj pekného dizajnu. Ak sa pýtate, či Cupra spravila dobre, keď sa rozhodla prepožičiavať svoje logo modelom s bežnými motorizáciami, odpoveď je trochu rozpačitá. No nemení nič na veci, že táto naftová verzia je kusom naozaj poctivého auta.

Základná cena modelu – Cupra Leon Sportstourer 1,5 TSI 150k 6MT: 29 250 €
Základná cena testovanej verzie – Cupra Leon Sportstourer 2,0 TDI 4Drive 150k 7AT: 37 160 €
EuroNCAP: 5* (2020)

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce:4
Zdvihový objem [cm3]:1968
Najvyšší výkon [kW (k)]:110 (150)
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:360 / 1 600 - 2 750
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:211
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:8,5
Priemerná spotreba (WLTP) [l/100 km]:5,2-5,7
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:620
Objem nádrže [l]:55
Skutočná hmotnosť [kg]:1644
Dĺžka [mm]:4657
Šírka [mm]:1799
Výška [mm]:1437
Rázvor [mm]:2679