Tak toto je restomod, ktorý rozhodne stojí za to! Ale ak náhodou neviete, čo to restomod je, veľmi rád vám to vysvetlím – ide o staré (prevažne klasické) auto, ktoré bolo prerobené do modernej podoby tak, aby spĺňalo požiadavky zákazníkov 21. storočia, alebo aby vám jednoducho vyrazilo dych. Ako táto 928.
Porsche 928 si takúto obmenu určite zaslúži, ako jediné výsostne športové auto si vyslúžilo titul Auta roku 1978.
Dokonalosť
V rokoch 1977 až 1995 bolo vyrobených niečo vyše 60 000 exemplárov, no ani na konci výroby nepôsobila 928-ka staromódne, čomu vďačí za nápaditý design z pier dizajnérskeho tímu pod vedením Anatola Lapina. To je ale bohužiaľ asi jediná česť, ktorá sa tomuto vozidlu po takmer dvoch desiatkach rokov podarilo dosiahnuť – puritánski fanúšikovia značky toto Porsche s motorom V8 vpredu akosi nevedeli prijať.
To však určite nie je príklad istého pána menom Thierry Nardone z Francúzska, ktorý je 928-čkou posadnutý a – ako ste si už mohli dopočítať – je taktiež zodpovedný za túto nadpozemskú kreáciu. Nie je v tom však sám, to ani zďaleka. Pomáhalo mu s tým Studio BorromeodeSilva v Miláne a Podium Advanced Technologies v Pont St. Martin, tie isté spoločnosti, ktoré navrhli a postavili Amos Futurista Deltu.
Karoséria s vytiahnutými, silno maskulínnymi blatníkmi pozostáva takmer výlučne z kompozitných materiálov, predné a zadné svetlá sú vybavené LED technológiou. Aj keď tu sa trošička pristavíme, pretože podľa nášho názoru by vozidlu naozaj pristali trocha prepracovanejšie predné svetlomety a predovšetkým zadné svetlomety podľa pôvodného návrhu Jřího Kuhnerta z roku 1978.
Nové 18-palcové kované kolesá s pneumatikami Michelin Pilot Sport 5 sú modernou verziou starých 16-palcových “kanáldeklov”. Interiér bol kompletne prepracovaný a môže sa pochváliť kožou Foglizzo a Alcantarou, ktoré akcentujú zvýraznené, jednoduché tvary hnedej palubnej dosky. Nechýba ani Porsche Classic Management System (PCCM) v kombinácii s luxusným hi-fi systémom a Apple CarPlay.
Z technického hľadiska sa 928 od Nardone Automotive spolieha na klasickú atmosférickú V8, ktorá údajne dosahuje výkon 400 koní. Je vybavená modernou riadiacou jednotkou motora, originálna 5-stupňová manuálna prevodovka ustúpila šesťstupňovej a vozidlo dostalo samosvorný diferenciál. Prepracovaná bola predná a zadná náprava s aktívne riadeným elektronickým odpružením, lepšími brzdami a, bohužiaľ, aktívnym elektronickým posilňovačom riadenia.
Chceli by ste toto Nadrone Automotive 928 aj vy? Prvé dodávky sa očakávajú v roku 2024.