Porsche Cayenne GTS: Spojenie dynamiky a komfortu

375

Skratka GTS v jazyku Porsche znamená Gran Turismo Sport, pričom v realite máme na mysli extra dávku dynamiky a zároveň schopnosť zdolávať dlhé vzdialenosti pri zachovaní maximálneho komfortu jazdy. Model Cayenne je vo všeobecnosti výkonné SUV, ktoré sa nebojí ani ľahkého terénu. Vo verzii GTS sa však väčší dôraz kladie práve na športové jazdné vlastnosti. 

Dôkazom je napríklad špeciálne upravený podvozok s o 10 milimetrov nižšou svetlou výškou. Verzia GTS ďalej štandardne disponuje adaptívnym vzduchovým odpružením vrátane systémov Porsche Active Suspension Management (PASM) a Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus).

Výrobca hovorí, že všetky komponenty podvozka a riadiace systémy typu Porsche Traction Management (PTM) sú optimalizované na čo najlepší prenos výkonu na cestu. 

Inšpirácia mimo EÚ

Technológia dvojventilových tlmičov by mala zlepšiť odozvu a dvojkomorové vzduchové odpruženie zas dodať vozidlu vyššiu pocitovú tuhosť. Uloženie prednej nápravy vo verzii GTS pochádza z Cayenne Turbo GT, ktoré sa ale neponúka v Európe. V porovnaní s ostatnými modelmi Cayenne zvyšuje negatívny odklon kolies o 0,58 stupňa. Výsledkom je agilný prejazd zákrut a lepšia ovládateľnosť.

Okrem precízne naladeného podvozku je ďalším dôležitým prvkom verzie GTS charizmatický osemvalec. 4-litrový twin-turbo V8  vyrábaný v Zuffenhausene prešiel rozsiahlou technickou revíziou. To viedlo k zvýšeniu účinnosti a výraznému zvýšeniu výkonu: motor teraz dosahuje výkon 368 kW (500 k), čo je nárast o 30 kW (40 k) v porovnaní s predchádzajúcim modelom. Maximálny krútiaci moment je teraz 660 Nm, čo je nárast o 40 Nm. 

Vďaka spomenutým vylepšeniam nový Cayenne GTS zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 275 km/h. Ďalšou technickou inováciou je, že rozvodovka pre Porsche Traction Management (PTM) s pohonom všetkých kolies je vybavená nezávislým okruhom chladenia. Táto technológia je tiež prevzatá z modelu Turbo GT.

Myslelo sa aj na dizajn

Všetky modely GTS sú rozpoznateľné vďaka jedinečnému športovému designu. Pri Cayenne GTS to zahŕňa čierne nápisy „GTS“ na bokoch a zadnej časti vozidla, špeciálnu prednú časť s väčšími otvormi pre prívod chladiaceho vzduchu, tmavo tónované predné svetlomety a zadné svetlá a červené brzdové strmene. Celkový vzhľad ešte dotvárajú 21-palcové kolesá v dizajne RS Spyder. 

Interiér vo verzii GTS je štandardne vybavený vyhrievaným športovým volantom. Kvalitný materiál Race-Tex tu nájdete v rámci celého interiéru. Látka pripomínajúca semiš pokrýva stropnicu, lakťové opierky, výplne dverí a tiež stredové časti športových sedadiel nastaviteľných v ôsmich smeroch.

Novinka by sa u nás mala objaviť v priebehu leta!