TEST BMW iX2: Biznis, eko, provokatívny dizajn

414
Zdroj: David Dejvo Schun

Nové BMW X2 stvorili pre milovníkov nápaditého dizajnu, ktorý vzbudzuje diskusiu. V elektrickej verzii sa nazýva iX2 a z dynamického zážitku z jazdy neuberá ani o chlp. Práve naopak.

BMW X2 v novej generácii nám ukázali ešte pred mnohými mesiacmi v Bratislave. Vtedy sme sa museli zaprisahať, že ani jedna fotka neunikne na verejnosť. No prešlo veľa času a dnes už BMW X2 brázdi ulice. I keď sme pri prvom stretnutí v uzavretej miestnosti boli ohľadom dizajnu skeptickí, vidieť toto auto v reálnych podmienkach je úplne iný zážitok. A veľmi chválime odvahu bavorskej značky, ktorá sa nebojí rypnúť do spoločenského statusu quo a priniesť niečo provokatívne a nové.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa David Dejvo Schun (@jasomdejvo)

Asi najviditeľnejšou medzigeneračnou zmenou je výmena karosérie. Kým predošlá X2 bola niečím medzi crossoverom a terénnejším hatchbackom, táto nová už pôsobí ako plnohodnotné SUV kupé. Spolu s 525-litrovým kufrom navyše ponúka toľko priestoru pre život, že ak sa poväčšine vozíte vo dvojici, núdzu o miesto nezažijete ani v prípade, že sa vyberiete na dlhší roadtrip. Navyše, miesto na sedenie vzadu je zvládnuté tiež super. Platí, že X2 a aj jej elektrická verzia iX2 jednoducho nie sú malé autá. I keď číslo dva v názve dokáže miasť.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Z hľadiska jazdných vlastností si dovolíme tvrdiť, že iX2 sa jednoznačne vydarila. Testovaná verzia niesla prívlastok xDrive30. Inými slovami, elektromotory poháňali obe nápravy a batéria s celkovou kapacitou 66,5 kWh bola umiestnená v podlahe. Kombinácia pohonu a nízkeho ťažiska sľubuje práve spomínaný zážitok s výborných jazdných vlastností. Tie sú navyše doplnené okamžitou reakciou elektromotorov na plynový pedál. Systémový výkon pritom dokáže dočasne vystreliť až na 313 koní, pričom akceleráciu na stovku zvládne za 5,6 sekundy.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Takže jazda perfektná, interiér luxusný… Poslednou otázkou zostáva nabíjanie. Tu ťahá iX2 podľa tabuliek za kratší koniec. Maximálny nabíjací výkon je totiž iba 130 kW. No na druhej strane stále platí, že nabíjanie z 10 na 80% nepotrvá viac ako 30 minút. Čiže najvyšší výkon je síce nižší, no auto si ho dokáže dlhšie udržať. To vo finále znamená, že nabité bude rovnako rýchlo ako mnohé autá, ktoré poskytujú vyšší výkon nabíjania.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Zatiaľ čo bežné verzie X2 sú na Slovensku dostupné od 43 860 €, elektrická verzia iX2 začína na cene 47 760 € (model eDrive20 s výkonom 150 kW). Rozdiel v cene medzi elektrickým a klasickým pohonom je teda len 3 900 €.

Rozmery v mm: 4554 x 1845 x 1560 / Rázvor: 2692 mm / Objem batožinového priestoru: 525 l / Pohotovostná hmotnosť: 2 095 kg / Systémový výkon: 230 kW (313 k) / Kombinovaná spotreba energie: 17,7 – 16,3 kWh/ 100 km / Dojazd (WLTP): 449 – 417 km / Kapacita batérie (brutto/netto): 66,5 kWh / 64,8 kWh / Maximálna rýchlosť: 180 km/h / Zrýchlenie (0-100 km/h): 5,6 s