Jeep Avenger je najmenším a zároveň najnovším prírastkom do jeepovskej rodiny. Automobilka ho uviedla na trh iba minulý rok a za ten čas sa toho zmenilo celkom dosť, predovšetkým v ponuke motorov. Okrem spomínaného elektra ho relatívne čerstvo dostanete aj ako čistý benzín alebo s najnovšou stellantisáckou technológiou, ktorá Avengeru pridáva príponu e-hybrid.
Ako Avenger vyzerá, to už viete. A ak to neviete, určite si pozrite test elektrickej verzie na našom YouTube. Vyznačuje sa siedmimi zaslepenými zvislými lamelami, ktoré odkazujú na ikonický Wragnler. Ďalej tu nájdete separátne denné svietenie a LED svetlomety pod ním, vypuklé lemy blatníkov, lebo aj keď je to najmenší Jeep, stále je to Jeep. No a vzadu? Relatívne štandardné mestské proporcie s výrazným nárazníkom. Lebo aj keď je to najmenší Jeep… ale veď vy viete. Ozaj. A reálna koncovka výfuku!
Kufor narástol v porovnaní s elektrickou verziou z 355 na 380 litrov. No a interiér? Tam je všetko tak, ako bolo aj v elektre. Obzvlášť preto, lebo e-Hybrid prichádza so šesťstupňovým automatom. Ale benzín bez elektrifikácie, ten ponúkne manuálnu prevodovku. Tiež so šiestimi stupňami. Oči tu púta najmä naznačovaný volič smeru jazdy automatickej prevodovky, robustný plastový dekor, polička pred spolujazdcom, displeje a ak budete mať čas vyskúšať si auto, určite sa započúvajte do funky zvuku smerovky. Alebo si ho pozrite na našom YouTube.
S hybridom je celkom živý
Tak si to zhrňme. Avenger dostanete ako elektro s výkonom 156 koní, benzín s manuálom a výkonom 100 koní alebo e-Hybrid s automatom a rovnako 100 koňmi. A tu musím povedať, že mi je trochu ľúto, že hybridná motorizácia neprišla v silnejšej 136-koňovej verzii. Ale pošuškáva sa, že kto si počká, ten sa dočká. Našich sto koní v hybride dostane Avengera na stovku za 10,9 sekundy a maximálka predstavuje 184 km/h. Musíme však povedať, že pocitová dynamika nám príde lepšia ako tá, o ktorej hovoria tabuľky. Vo vysokých rýchlostiach už cítiť, že Avenger nezrýchľuje najživšie. Ale ani tam vďaka elektromotoru nie je úplne bez dychu.
Hybrid v Avengeri je v rámci stupňa elektrifikácie niekde uprostred. Je viac ako mild-hybrid a menej ako full-hybrid. Takže s elektrinou zvláda oveľa viac ako len pomáhať spaľováku. A to dovtedy, kým vám na všetky úkony stačí 29 koní alebo menej. Lebo presne toľko ponúkne elektromotor. Čiže zvláda čisto elektrický pokojný rozbeh, čisto elektrickú jazdu v konštantných rýchlostiach, čisto elektrické posúvanie sa v zápche a aj čisto elektrické parkovanie. A rekuperácia… bez nej by to ani nešlo. Tá je samozrejmosťou.
Keďže je to Jeep, máte tu aj režimy na jazdu v snehu, piesku či blate. A čo tieto systémy robia? Menia reguláciu preklzu, dávkovania krútiaceho momentu, pribrzďovania v rámci stabilizačných systémov… Len musíte myslieť na to, že máte predokolku. Takže nie sú všeliekom, ale dokážu pomôcť.
Prekvapivé ticho
Pochváliť musíme aj odhlučnenie. Samozrejme, pokiaľ akurát pridávate, trojvalec pod kapotou budete počuť. No inak je jazda tichá a nič nás tu nevyrušuje. Po podvozkovej stránke Avenger skutočne nesie rodokmeň Jeepu. Karoséria nie je plavná, no prejazdy nerovnosťami zvláda s gráciou. No a zákruty? V rámci svojej kategórie si jazdne vedie naozaj dobre. Cyklus WLTP sľubuje niečo medzi 4,5 až 5,5 l / 100 km. Čo je v priemere asi o 7 deci lepšie ako čisto spaľovacia verzia s manuálom.
Príchod spaľovákov do Avengera bol celkom veľký krok. Jednak preto, lebo elektro ešte dnes nie je pre každého, ale aj preto, že s cenou urobil doslova revolúciu. Úplný základ s benzínom a manuálom vás vyjde na menej ako 20-tisíc eur.
Základná cena modelu – Jeep Avenger 1,2 T3 6MT Longitude: 19 990 €
Základná cena testovanej motorizácie – Jeep Avenger 1,2T e-Hybrid 6DCT Longitude: 22 490 €
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | 1,2 benzín a elektromotor |
Objem spaľovacieho motora: [cm3] | 1199 |
Počet valcov: | 3 |
Najvyšší systémový výkon [kW (k)]: | 74 (100) |
Najvyšší systémový krút. moment [Nm]: | 205 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 184 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 10,9 |
Spotreba WLTP [l/100 km]: | 4,5-5,5 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 380 |
Objem palivovej [l]: | 44 |
Pohotovostná hmotnosť [kg]: | 1355 |
Dĺžka [mm]: | 4084 |
Šírka [mm]: | 1797 |
Výška [mm]: | 1534 |
Rázvor [mm]: | 2557 |