Hyundai IONIQ 9: Pýcha značky v XXL balení!

309

Hyundai predstavil svoj nový model IONIQ 9, plne elektrické SUV s troma radmi sedadiel a s veľkým vnútorným priestorom. Je to ďalší významný krok značky na ceste ukotviť modelový rad IONIQ na trhu s elektrickými vozidlami ako symbol inovácie a pokroku. Nový model má najdlhší rázvor zo všetkých vozidiel značky Hyundai s hodnotou 3 130 mm.

Elektrická novinka predstavuje príťažlivú voľbu pre zákazníkov hľadajúcich elektromobil s troma radmi sedadiel, ktorý pojme až sedem cestujúcich. Poskytuje pôsobivý priestor a funkcie, ktoré vyhovujú individuálnym potrebám.

Inovatívne riešenia 

Hyundai IONIQ 9 má otočné sedadlá, ktoré umožňujú cestujúcim v druhom a treťom rade sedieť oproti sebe, avšak len keď vozidlo stojí. Táto flexibilná konfigurácia zlepšuje komunikáciu medzi cestujúcimi a pridáva spôsob, ako si vychutnať jedinečný priestor vozidla.

Po sklopení sedadiel tretieho radu do roviny sa do kufra zmestí až 1 323 litrov batožiny, zatiaľ čo so všetkými tromi radmi ponúka auto až 620 litrov batožinového priestoru. Predný kufor má maximálny objem 88 litrov pre modely s pohonom zadných kolies a 52 litrov pre modely s pohonom všetkých kolies.

Nepomýlite si ho 

Nový IONIQ 9 odráža odhodlanie automobilky spájať aerodynamické inovácie a futuristický štýl. Predná časť obsahuje parametrické pixely integrované do LED svetiel a spodného panela, čím vytvára jedinečný vzhľad. Siluetu karosérie definuje hladká, zakrivená línia strechy, ktorá vytvára aerodynamický tvar a s digitálnymi spätnými zrkadlami dosahuje nízky koeficient odporu vzduchu.

Model IONIQ 9 využíva inovatívnu architektúru E-GMP, ktorá vylepšuje elektroniku výkonu s upraveným prevodovým pomerom na stúpanie do kopca a na zníženie spotreby auto používa dvojstupňový menič prúdu.

Vysokonapäťová lítium-iónová batéria NCM montovaná do podlahy disponuje kapacitou 110,3 kWh. Očakáva sa, že IONIQ 9 dosiahne dojazd 620 kilometrov pri spotrebe na úrovni 19,4 kWh/100 km. Novinka sa na rýchlej nabíjačke s výkonom 350 kW pohodlne nabije z 10 na 80 percent len za 24 minút.

Veľký a dynamický 

Model Long Range RWD poháňa vzadu umiestnený elektromotor s výkonom 160 kW (218 k), pričom verzia AWD má dodatočný vpredu umiestnený elektromotor s výkonom 70 kW (95 k). Verzie s označením Performance AWD sa môžu pochváliť výkonnými 160 kW (218 k) motormi vpredu aj vzadu.

Hyundai IONIQ 9 Performance zrýchli z 0 na 100 km/h len za 5,2 sekundy, verzia Long Range s pohonom všetkých kolies to zvládne za 6,7 sekundy a verzia s pohonom zadných kolies a s dlhým dojazdom za 9,4 sekundy.

Rieši každodenné problémy 

Hyundai do výbavy nového SUV zaradil zlepšenia na riešenie bežných problémov vodičov  elektromobilov vrátane prepracovaného plánovača trasy, zlepšenej konzistencie batérie, zobrazenia rozdelenia krútiaceho momentu či možnosti zobrazenia správy o spotrebe energie. 

Možnosť aktualizácie softvéru OTA (over-the-air) umožňuje bezdrôtovú aktualizáciu výbavy vozidla, ktoré dostalo funkciu digitálneho kľúča fungujúceho prostredníctvom komunikácie NFC, rýchlu bezdrôtovú nabíjačku s pogumovanou nabíjacou podložkou a chladiaci ventilátor na zníženie teploty zariadenia pri nabíjaní.

Multimediálny systém modelu IONIQ 9 združuje  12-palcovú prístrojovú dosku a 12-
palcovú stredovú obrazovku. Štandardný audio systém obsahuje ozvučenie s ôsmimi reproduktormi, no je tu aj možnosť prémiového systému BOSE so 14 reproduktormi a podporou 5,1-kanálového priestorového zvuku.

Bdie nad bezpečnosťou 

Hyundai IONIQ 9 obsahuje najnovšie pokročilé asistenčné systémy vodiča (ADAS) zamerané na zlepšenie bezpečnosti predchádzaním nehodám a uľahčovaním riadenia. Riadiaca jednotka podvozka zlepšuje jazdu pomocou funkcií ako dynamické vektorovanie krútiaceho momentu, kontrola bočnej stability pri vetre a režim, ktorý pomocou AI rozpozná povrch vozovky a zvolí optimálny jazdný režim.

Odpruženie vozidla vzniklo špeciálne na použitie v čisto elektrickom SUV so vzperami MacPherson vpredu a s viacprvkovým zavesením vzadu. IONIQ 9 sa začne predávať v Kórei a v Spojených štátoch v prvej polovici roku 2025 s následným neskorším uvedením na európsky trh.