Tuthill GT One: Porsche 911 GT1, ale inak!

563

Hovorí vám niečo slovo restomod? Ak náhodou nie, jeho význam vám prezradíme hneď v úvode. Je to v podstate istý typ renovácie staršieho modelu auta, i keď táto definícia nie je úplne presná. Z prekladu dvoch anglických výrazov restoration a modern technology vyplýva, že na konci je obvykle auto postavené na historickom základe, ale s úplne novými technológiami.

No a práve takýmto projektom sa venuje aj britská firma Tuthill, ktorá sa primárne zameriava na modely značky Porsche. Ich najnovší počin nesie názov GT One a jeho predlohou bolo legendárne Porsche 911 GT1. V tomto prípade konštruktéri zvolili dokonca menej tradičný postup a vytvorili prakticky úplne originálne auto, ktoré je deväťstojedenástkou len inšpirované.

Presne podľa pravidiel 

Dizajn auta je dielom odborníka menom Florian Flatau, pričom celá karoséria je vyrobená z karbónu. Vďaka svojej vysokej torznej tuhosti dokonca spĺňa aj prísne kritéria Medzinárodnej automobilovej federácie FIA. Už na pohľad je jasné, že karoséria vyniká detailným spracovaním a inak tomu nie je ani v interiéri.

V ňom si môžete všimnúť jasne čitateľný odkaz na pôvodné Porsche 911 GT1, avšak v modernejšom a komfortnejšom vyhotovení. Dôkazom je napríklad displej (respektíve digitálny kokpit), ktorý je umiestnený pred vodičom. Mimochodom, vedeli ste, že Tuthill GT One váži v hotovej podobe iba 1 200 kilogramov?

Za 146 dní 

Uznávaný úprava postupne vyšle do sveta 22 kusov a mimoriadne zaujímavé je, že prípadný záujemca si bude môcť vybrať z dvoch pohonných jednotiek. Buď to bude 4,0-litrový plochý šesťvalec s atmosférickým plnením a výkonom 368 kW (500 k), alebo jeho preplňovaná verzia s o 100 koní vyšším výkonom. Na výber bude dokonca aj typ prevodovky – automatická alebo manuálna.

Tuthill GT One je podľa slov svojho výrobcu autom určeným na bežné cesty, nie je to žiadny pretekársky špeciál. Aj keď zároveň s tým zaznela aj informácia, že v budúcnosti možno vznikne aj originál určený pre jazdu na okruhu.  Každý jeden kus si pritom žiada viac ako 3 500 hodín práce.