Lancia Delta Futurista: Vzrušujúca hranatá minulosť v novom

2635

Žijeme v skutočne úžasnej dobe. Moderné interpretácie klasických áut sú tým najlepším, čo sa stalo v posledných rokoch z hľadiska automobilového sveta. Lancia Delta Futurista je moderným návratom do krajiny v tvare čižmy a jej uletených 80-tych rokov.

Za týmto dych berúcim kúskom stojí firma Automobili Amos, ktorá vdýchla modernú dušu legendárnemu modelu Lancia Delta Integrale. “Novinka”…ehm…je podobne ako Porsche 911 901 vzkriesením minulosti do dnešných dní. No, na rozdiel od Porsche je Lancia Delta Futurista lacnejšia. O pár stoviek tisíc eur.

Rok 2018, pamätajte

Stačí sa pozrieť do kalendára a každému bude hneď jasné, že restomod legendárneho modelu bude o čosi modernejší. Týmto pádom je na mieste spomenúť, že väčšina karosérie je vyrobená z hliníka. Predok je dokonca vyrobený z uhlíkových vlákien.

Taktiež budete márne hľadať zadné dvere, ktoré padli za obeť ďalšiemu legendárnemu odkazu. Trojdverové prevedenie Lancii Delta Integrale s označením S4, bolo totiž homologované na preteky rally nemilosrdnej skupiny B.

Krásne 80-te

Hmotnosť auta však zostala taktiež veľmi veľmi “retro”, keďže tento krásny kúsok váži len 1250 kilogramov. Podobne ako Singer či Lightning Classic v prípade Porsche 901 a 964, ani Automobili Amos “neuleteli” s výkonom motora Delty do stratosféry.

Pod kapotou dýcha motor s výkonom 246 kW/335 koní, ktorý so sebou neprináša zrovna kopanec do chrbtice. O aký typ motora však ide, Automobili Amos nezverejnili. Je však celkom pravdepodobné, že pôjde o preplňovaný štvorvalec s objemom do dvoch litrov.

Výrobca taktiež uvádza, že od prvého prevedenia modelu pribudlo na aute 1000 nových súčiastok. Futurista má taktiež prepracovaný podvozok a má byť omnoho pretáčavejšia pri jazde na limite.

Nadšenci nadšencom

“Túžim po idealizovanej minulosti, v ktorej vkladali muži do svojho produktu svoje hodnoty a podstatu. Tým pádom je toto auto čisté, analógové, surové a esenciálne. Chcelo to tonu práce v podaní veľmi talentovaných ľudí, no podarilo sa nám vynechať všetko nepotrebné a ponechať len to, na čom mi skutočne záleží”, nechal sa “počuť” prostredníctvom Instagramu zakladateľ automobilky Eugenio Amos.

Znie to všetko tak krásne, no ako ste mohli uhádnuť, nejde o lacný špás. Automobili Amos chce za túto krásku celých 300 000 eur. To je však stále o približne štvrť milióna menej, než si pýta napríklad Singer za svoju 911-tku. Ale…ale…ja rozumiem. To sa proste nedá porovnať.