Na stovku pod dve sekundy? Nový Rimac Nevera obišiel fyziku

2374
Zdroj: Rimac

Automobilka Rimac prišla s elektromobilom, ktorý zrýchli na stovku pod dve sekundy! To trvá menej ako prečítanie tohto popisu.

O automobilke Rimac ste už pravdepodobne počuli. Chorvátskeho výrobcu najviac preslávil Richard Hammond zo slávnej Top Gear trojice vtedy, keď v relácii The Grand Tour vyletel s modelom Concept One zo zákruty a takmer uhorel.

Teraz však prišli s elektromobilom, ktorý je nielen oveľa lepší, ale aj dvakrát drahší. Ak si pamätáte koncept C_Two, z neho vzišiel sériový model s názvom Nevera. A je sakramentsky výkonný. A má vtipné meno…

Zdroj: Rimac
Zdroj: Rimac

Takmer 2000 koní

Čítate správne! Nevera má 1914 konských síl a krútiaci moment 2360 Newtonmetrov. Toto auto sa nepodobá na nič, či poznáme na tomto svete. Ak ho postavíte na trať s dostatočnou priľnavosťou, na stovku sa dostane za 1,85 sekundy a tachometer sa zastaví na rýchlosti 415 km/h! Toto nedokáže žiaden elektromobil.

Zdroj: Rimac
Zdroj: Rimac

Celá sila prúdi zo štyroch elektromotorov napojených na 120 kWh batériu schopnú poháňať auto až 550 kilometrov. Vyvinula ju priamo chorvátska automobilka. Je uložená v podlahe a vďaka nej dosahuje auto rozloženie hmotnosti 48:52. Navyše, motory sú vraj konštruované tak, aby ste počas celého životného cyklu auta kvôli nim nemuseli navštíviť servis.

Už na prvý pohľad zaujmú masívne 15,3 palcové brzdové kotúče Brembo so šiestimi piestmi. Ani v elektrickom hyperšporte nesmie chýbať rekuperácia, ktorá je podľa Rimacu najefektívnejšia spomedzi všetkých áut na trhu.

Priľnavosť si volíte sami

Sú prípady, kedy potrebujete byť prilepení na vozovke a sú momenty, kedy vám extra priľnavosť je akurát tak na škodu. Rimac myslel aj na toto. Vďaka voliteľným režimom si môžete zvoliť aerodynamický režim na trate, kde je auto ako prikované k ceste za cenu väčšieho odporu a menšieho dojazdu. Ak idete na dlhé trasy a nepotrebujete zákruty vyberať v trojciferných rýchlostiach, stačí jednoducho prepnúť režim a nielen plachtíte, ale aj šetríte batériu.

Zdroj: Rimac
Zdroj: Rimac

So zabudovaným trénerom

Naučiť sa ovládať ťažký, no zároveň superrýchly elektrický hyperšport, je extrémne dôležité. Rozdiely medzi konvečnými a elektrickými autami sa pri hyperšportoch prejavujú oveľa viac. Na tieto účely nainštaloval Rimac do Nevery systém “AI Driving Coach,” ktorý vás dokáže trénovať na predinštalovaných tratiach. Ukáže vám, kedy brzdiť, ako zatáčať a ako dostať zo svojej Nevery maximum.

Ak máte približne 2 milióny eur na rozdávanie, siahajte po peňaženke. Nový elektrický hyperšport príde iba v “náklade” 150 kusov.