Rimac C_Two: Chorvátsky elektromobil rozpoznáva tváre a následne ich deformuje

1240

Nie, Chorvátsky Rimac nepostavil hororové auto z filmu „The Car“. Len dal svojmu novému modelu C_Two 1900 koní výkonu a dávku umelej inteligencie.

Nasledovník famózne rýchleho a futuristicky vyzerajúceho elektromobilu Concept_One, prichádza s hromadou absurdných čísel a funkcií, pochádzajúcich z hlavy samotného Georgea Orwella. Rimac C_Two má skryť do vrecka všetku, doslova, všetku konkurenciu.

Sadnite si, prosím

Áno, začneme číslami a konkrétne výkonom. Padali ste na zadok, keď ste videli pri Bugatti Chiron výkon nad 1000 kW? C_Two produkuje 1407 kW/1914 konských síl. Zároveň nezaháľa ani na poli krútiaceho momentu. Za 2300Nm by sa nemuselo hanbiť nejedno nákladné vozidlo.

Na ceste to v preklade znamená *******e šialené zrýchlenie. Z 0 na 100 km/h sa novinka rozbehne už za 1,97 sekundy. „cédvojka“ od Rimacu síce disponuje len jednostupňovou prevodovkou na predných kolesách, medzi motorom a zadnými kolesami sa nachádzajú dva prevodové stupne. Maximálka? 413 km/h.

Stále zrýchľujeme

Pokiaľ vám nezostane zo zrýchlenia nevoľno, prípadne ste neodpadli, absolvujete zrýchlenie z 0 na 160 km/h v priebehu 4,3 sekundy. Ste pri vedomí? 300 km/h ste z nuly absolvovali v priebehu 11,8 sekundy. Pokiaľ dá Rimac tieto teoretické údaje na cestu, má v rukách skoro všetky rekordy pre produkčné automobily.

Pokiaľ sa však rozhodnete spomaliť a jazdiť ako človek, „cédvojka“ zvládne zájsť na jedno nabitie až do vzdialenosti 645 kilometrov podľa meracieho cyklu NEDC a v priebehu 30 minút nabijete batérie Rimacu na celých 80%. Rimac C_Two zvládne podľa výrobcu dve plne „naložené“ kolá na severnej slučke Nurburgringu.

72 mozgov z budúcnosti

Chorváti však nevzali ľahké auto so stovkami lítiových článkov a s cieľom vyšmariť ho aj s pilotom do bariér na okruhu. Rimac C_Two ovláda 72 procesorov. Práve preto nechýba novinke príprava pre autonómnu jazdu Level 4, o ktorú sa stará 8 kamier, laserový radar, 6 klasických radarov a 12 ultrazvukových senzorov…Môj BOŽE!

Rimac taktiež uvádza, že každá jedna hodina strávená v ich novom aute, vygeneruje 6GB dát. To je však nič oproti tejto desivej technike. C_Two totižto vďaka funkcii rozpoznávania tváre nepotrebuje kľúč. Okrem toho, dokáže auto čítať vodičove emócie. Pokiaľ je teda vodič vytočený, Rimac C_Two zmäkne a začne hrať príjemnú hudbu. Vskutku desivé.

Anjel strážny

Kamery neslúžia len k príprave na časy autonómnej jazdy či sledovaniu emócií vodiča. Taktiež slúžia k sledovaniu počasia a spolupracujú s trakčnou kontrolou. Pokiaľ začne padať hmla, sneh alebo dážď, C-Two upraví systémy tak, aby ste si s vyše 1900 konskými silami neublížili.

Pred nárazom vás taktiež chráni aktívne zadné krídlo (aerodynamická brzda a lá Veyron). Samozrejme, Rimac nevyrobil dragster a na „cédvojku“ namontoval brzdy s priemerom 390 milimetrov. Sú vyrobené zo zmesi uhlíkových vlákien a keramiky. Ani pri hmotnosti 1950 kilogramov ich údajne nebude možné uťahať.