Dacia Duster – Koľko stojí v slušnej výbave? (Detailný prehľad)

2854

Tretia generácia Dacie Duster stojí na úplne novej podvozkovej platforme CMF-B, má robustnejší dizajn, lepšie schopnosti v teréne, full hybridný pohon a teraz už aj oficiálny slovenský cenník. Bude to bestseller?

Nový Duster sa medzigeneračne posunul na vyšší level a mnohí sa obávali, že jeho cena už nebude taká lákavá. Základ za 17 490 eur znie síce fajn, no čo s cenou spraví solídna výbava a výkonnejší motor? Máme pre vás dobrú správu – Duster nie je extrémne drahý a keď si uvedomíte, o koľko je nová generácia vyspelejšia, cenu musíte akceptovať.

 

Základ iba s LPG

Ak si poviete, že vám stačí aj základná výbava tak vedzte, že verziu Essential možno kombinovať výhradne s litrovým trojvalcom ECO-G 100, ktorému chutí benzín aj skvapalnený ropný plyn (LPG). Duster má v tomto prípade pohon len prednej nápravy a 6-stupňovú manuálnu prevodovku.

Už v základe ale dostanete tempomat, zadné parkovacie senzory, LED denné svietenie, manuálnu klimatizáciu či multimediálny systém Media Control so štyrmi reproduktormi. Chceme tým povedať, že ani v základe nie je Duster holý-bosý a nenáročnému zákazníkovi môže absolútne vyhovovať.

Verzia Expression je o 1 500 eur drahšia, za viac peňazí dostanete napríklad 10-palcovú dotykovú obrazovku v strede palubnej dosky, 17-palcové disky kolies či zadnú parkovaciu kameru. Tiež sa však kombinuje iba s motorom ECO-G 100, tiež má len manuálnu prevodovku a pohon predných kolies.

Journey dáva veľký zmysel (20 390 – 25 290 €)

Domnievame sa, že práve táto verzia bude u nás najobľúbenejšia a najpredávanejšia. Kombinovať sa totiž dokáže so všetkými pohonnými jednotkami, môže mať pohon 4×4, aj automatickú prevodovku. Vo výbave je už aj zrkadlenie smartfónu, bezdrôtová nabíjačka, karta pre bezkľúčový prístup a štartovanie, automatická klimatizácia či 18-palcové disky kolies.

Ak sa chcete vyhnúť motoru na LPG a potrebujete pohon všetkých kolies, siahnuť môžete po verzii TCe 130. Ide o 1,2-litrový benzínový trojvalec s priamym vstrekovaním paliva, výkonom 96 kW (130 k) a najvyšším krútiacim momentom 230 Nm. Nevýhodou je, že aj tento motor sa zatiaľ kombinuje iba s manuálnou prevodovkou.

Potešiteľný je však fakt, že verziu Journey môžete mať aj s full hybridným pohonom. V takom prípade pod kapotou pracuje 1,6-litrový atmosférický štvorvalec s výkonom 104 kW (140 k) v kombinácii s elektromotorom a multimódovou automatickou prevodovkou. Škoda, že verzia HYBRID 140 nemôže mať pohon 4×4.

Extreme nepridáva v podstate nič na vyše

Za cenníkovo najvyššie položenú verziu si síce nebudete musieť nič priplácať, no Dacia vám k nej ani nič extra nepribalí. Ide skôr o akýsi outdoor packet, než o ďalší plnohodnotný stupeň výbavy. Dostanete ale odolnejšie sedadlá, modulárne strešné lišty a interiérové klipsy na upevnenie príslušenstva.