Dacia Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel brutálnou premenou!

808

Dacia hovorí, že ide o modernizáciu súčasnej generácie, avšak vylepšený Spring vyzerá ako úplne nové auto. Tak v exteriéri, ako aj v interiéri nastala doslova revolúcia, podvozková platforma a technika ale zostávajú rovnaké. 

Dacia Spring je stále najlacnejším elektromobilom na našom trhu, pôvod ktorého treba hľadať v Latinskej Amerike, kde ho poznajú ako Renault Kwid. U nás sa model Spring začal predávať v roku 2021, o rok neskôr prešiel miernym faceliftom a teraz ho Dacia zmodernizovala radikálne.

V novom šate 

Ak ho onedlho uvidíte na cestách, zrejme si poviete: Aha, malý Duster! Áno, Spring naozaj hovorí aktuálnym dizajnovým jazykom značky a opticky pripomína väčšieho súrodenca. Inak, nie je vtipné, že najlacnejší model sa podobá na vlajkovú loď? To nemyslím v zlom, skôr dávam pred Daciou klobúk dole.

Na karosérii si môžete všimnúť viaceré zaujímavé dizajnové prvky, vďaka ktorým elektrický drobček určite nevyzerá nudne, hoci samotný skelet zostal rovnaký. Pozitívne je, že výrobcovi sa napriek tomu podarilo vytvoriť 35 litrový úložný priestor pod prednou kapotou a dokonca zväčšili aj kufor – po novom má slušných 308 litrov.

Dve verzie, nízka hmotnosť

Nateraz poznáme dva stupne výbavy – Expression a Extreme – a šesť možností farebnosti karosérie. V nižšej výbave nájdete 7-palcový digitálny kokpit, vo vyššej dokonca aj 10-palcovú stredovú dotykovú obrazovku. Nechýba klimatizácia, elektrické okná či tempomat.

Pre náročnejších sú v ponuke aj 15-palcové disky kolies v čiernej farbe alebo nový systém YouClip. Ide o trojicu záchytných bodov v interiéri, na ktoré si môžete upevniť držiak na mobil s integrovanou nabíjačkou alebo mechanizmus, ktorý v sebe spája držiak na nápoje, háčik na tašku a baterku.

Nabité za 45 minút 

Základným elektromotorom zostáva ten s výkonom skromných 33 kW, našťastie vybrať si môžete aj silnejší, ktorý má výkon 48 kW. Žiaľ, batéria zostáva iba jedna – jej kapacita je 26,8 kWh a poskytuje energiu na dojazd okolo 200 kilometrov.

Nabíjať sa dá jednosmerným prúdom a to pri výkone 30 kW. To znamená, že z 20 na 80 % kapacity sa Dacia dokáže nabiť už za 45 minút, čo vôbec nie je zlé. Ak by ste si chceli Spring nabíjať cez wallbox doma, cez 7-kilowattovú palubnú nabíjačku to potrvá asi 4 hodiny.

Spring ako zásobník energie 

Mimoriadne zaujímavou novinkou je využitie prítomnosti obojsmerného nabíjania v kombinácii so špeciálnym adaptérom (V2L), vytvoriť si tak môžete zásuvku na 220V/16 A a pripojiť na ňu iný spotrebič.

Nová Dacia Spring by mala byť na trh uvedená v lete tohto roku, ceny zatiaľ nie sú známe. Iste ale zostane najlacnejším elektromobilom na našom trhu.