Alfa Romeo Giulia QV: 510 koní z motora od Ferrari

1164

Segment D je značkou Alfa Romeo už 4 roky neobývaný. V roku 2011 nás opustila nádherná Alfa Romeo 159, odkedy sa v portfóliu objavil veľká diera. 159 mala znamenať takpovediac reštart a priviesť automobilku znovu k sláve, čo sa kvôli viacerým faktorom a čiastočne vďaka viacerým benzínovým motorom amerického pôvodu, nepodarilo. Súčasné portfólio je s MiTo-m, Giuliettou a ľahkým športiakom 4C dosť chudobné, avšak zanedlho ho obohatí úplne nový model strednej triedy, ktorý má potenciál zamiešať karty medzi silnou nemeckou konkurenciou, ktorú dopĺňajú rivali z Japonska, Švédska a USA. Do roku 2018 však Taliani rátajú až s ôsmimi modelmi v ponuke.

Taliansky vášnivá
Dizajn. To bude jednoznačne tá najhlavnejšia zbraň, ktorou bude Giulia útočiť na klientelu snoriacu vo vodách prémiových výrobcov. Ako je už v dnešnej internetovej dobe zvykom, ani Alfe sa však nepodarilo udržať dizajn nového sedanu pod plachtou, nakoľko viaceré fotografie unikli ešte deň pred samotnou dnešnou oficiálnou premiérou. Počas tej doby sa internetom šíria všelijaké komentáre na samotné telo Giulie: spomína sa podobnosť tvaru kabíny s mníchovským konkurentom, zadné svetlá pripomínajúce staršiu Kiu Optimu či viacero iných dizajnových jazykov rôznych automobiliek skĺbených do jedného auta. K tejto informácii si utvorte názor sami, Giulii však nemožno uprieť krásu a kde-tu aj jemné podobnosti s predchodcami.

Výrobca vie, že v prípade Giulie ide o veľké predstavenie a preto si premiéru ako prvá odbíja rovno najsilnejšia verzia Quadrifoglio Verde. Tá má v štandarde typickú trojuholníkovú masku chladiča doplnenú dvomi väčšími prieduchmi po stranách, ktorým sekunduje aktívny karbónový predný spojler na spodku nárazníka. Prekvapivým je na Alfu Romeo celkom krátky predný previs. Tým výrobca sľubuje nielen uloženie súčastí pohonného ústrojenstva viac medzi samotné nápravy, ale aj najdlhší rázvor náprav v triede.

Pohľad na boky ukáže pôvabné päťlúčové disky veľkého priemeru, ktoré za sebou ukrývajú nemalé karbón-keramické brzdové kotúče. Zaujímavosťou je, že ani zadná náprava, kde množstvo výrobcov osádza výrazne menšie brzdové disky, vôbec nezaostávajú za priemerom tých predných. Bočné prahy sú mierne vypuklé a zvýrazňujú ich lišty z uhlíkových vlákien. Nechýbajú výduchy za prednými kolesami a tradične umiestnený štítok QV. Zadné partie sa vyznačujú štvoricou výfukových zakončení, brutálnym difúzerom a opäť prvkami z karbónových vlákien. Šírka zadných pneumatík sama o sebe prezradí, že krútiaci moment na rozdiel od predchodcov už nie je smerovaný na predné kolesá.

Quadrifoglio Verde
Taliani sa hneď na začiatok zabudli pochváliť bežnými agregátmi, nasmerovali totiž všetku pozornosť priamo výkonovému vrcholu. Jeho hlavným marketingovým ťahákom je motor, ktorý pochádza od Maserati s vyladením automobilkou Ferrari. Inžineri automobilky vzpínajúceho sa koňa majú totiž prsty v šesťvalci pravdepodobne trojlitrového objemu, ktorý bude výkladnou skriňou Alfy Romeo v modeli Giulia. Vďaka dvojitému prepĺňaniu bude cez zadnú nápravu (za príplatok cez obe) prostredníctvom zatiaľ nešpecifikovanej prevodovky a samosvornému diferenciálu s torque vectoringom na asfalt posielať nie menej než 375 kW / 510 konských síl. Táto výkonná stajňa zabezpečí Giulii QV zrýchlenie z nuly na 100 km/h v čase len 3,9 s. Nebude chýbať volič jazdných režimov Alfa DNA, ktorý poskytne módy ako Dynamic, Natural, Advanced Efficiency a Racing. Úspornosť tohto agregátu, ak bude majiteľ mať chuť šetriť, má zabezpečiť aj elektronicky riadené vypínanie valcov.

V záujme jazdných vlastností
Alfa nenechala nič na náhodu a preto je podvozok Giulie postavený pravdepodobne tou najlepšou kombináciou – vpredu dvojité lichobežníkové zavesenie kolies a zadná viacprvková náprava. Spolu s nízkou váhou údajne zabezpečí skvelé jazdné vlastnosti a teda aj vysoké hodnoty priečneho zrýchlenia. Mimochodom, výkonovú hmotnosť pod 3 kg/k nedosahuje ani etalón triedy BMW M3, čo po jednoduchom výpočte dáva celkovú hmotnosť okolo 1530 kg. Tú sa podarilo zabezpečiť už klasicky rozsiahlejším využitím karbónu, z ktorého je hnací hriadeľ, kapota, strecha, dvere či krídla. Týmto sekundujú prvky ako celohliníkový motor, brzdy a podvozok.

Pod článkom nájdete dvojicu videi. V prvom sa Giulia promenáduje na trati s malou ukážkou zvukovej stopy V6 a v ďalšom si vychutnajte menšiu prechádzku okolo stacionárneho exempláru.

 

Dlhoočakávaný nástupca modelu 159 bol dnes predstavený rovno vo vrcholnej verzii QV.