TEST: Opel Insignia Sports Tourer | Sympaticky a potichu

3712

Začnime rovno s tým, že Opel Insignia novej generácie je krásne auto. Často sa však vraví, že krása nie je všetko. Ako sa podaril veľký Opel, v ktorom ešte nepulzuje krv koncernu PSA?

Opel po fúzii s PSA ešte stále produkuje autá s vlastným rukopisom. Nie však na dlho a Insignia má byť jedným z posledných mohykánov. Insignia predošlej generácie dlhodobo okupovala popredné priečky predajov segmentu D. Prechod od nemastnej-neslanej Vectry sa teda podaril a Opel úspešne napreduje. Insignia je ešte krajšia, ešte väčšia a reprezentuje filozofiu značky. „Budúcnosť je pre všetkých“, má znamenať bohatú a dostupnú výbavu aj v nižších segmentoch.

Existujú uhly, z ktorých detail zadného svetla vynikne. Treba ich ale hľadať.

Famózna doba segmentu

Všimli ste si určite aj vy, že kombi pomaly ustupujú stále početnejším SUV. Je to ohromná škoda a to minimálne z jedného dôvodu. Tým je estetika. Opel Insignia Sports Tourer sa stavia konkurencii, ktorá by súťaž krásy ukončila dokonale nerozhodným stavom. Je krásna, no to isté môžeme povedať aj o väčšine jej konkurencie.

Pozrite si aj: Opel predstavuje Insigniu GSi Sports Tourer – rodinné kombi pre športových nadšencov

Insignia však opticky zoštíhlela a pokiaľ každé ráno raňajkujete pilulky odvahy, pri výbere najsilnejšej motorizácie si môžete objednať 20 palcové disky. Ešte jeden detail. Línia vedúca od A-stĺpika po zadné svetlá auto výrazne opticky znižuje. Končí však v zadných svetlách, celkom nezmyselným detailom.

Kovová lišta opticky znižuje líniu strechy.

Konkurenciu nešokuje

Pri dnešných šialenostiach v interiéroch produkčných áut pôsobí interiér poslednej generácie Oplov zdržanlivo. Palubná doska vás celkom príjemne obklopí a prikryje, čo dodáva posedu veľmi hrejivý pocit. Úloha veľkého auta, ktorá spočíva v navodzovaní bezpečia, pohodlia a pohody, je teda sčasti splnená. Štedrý priestor interiéru Insignie dokáže mierne prekvapiť. Zadné sedadlá ponúkajú hromadu miesta pre kolená aj tých značne dlhších jedincov. Oproti predošlej generácii Insignie narástol priestor na zadných sedadlách doslova markantne. Batožinový priestor však konkurenciu svojím objemom nestraší. Na šampióna triedy chýba Insignii Sports Tourer rovných 100 litrov objemu.

Na dnešné pomery ponúka Insignia celkom jednoduché línie interiérového dizajnu.

Drobné a dobré nápady

Za zaujímavé je možné označiť umiestnenie fyzických tlačidiel pod displejom multimediálneho systému. Dnes už pomaly zabudnuté riešenie, no z hľadiska koncentrácie za volantom značne vítané. V ich blízkosti sa taktiež nachádza vypínač kontroly stability. Nezvyčajne umiestnený prvok ocenia hlavne majitelia silnejších verzií. Ďalším nezvyčajným riešením je rozhodne umiestnenie ovládačov jazdných asistentov v ľavej časti volantu. Ovládače dopĺňa tlačidlo funkcie vyhrievania volantu, ktoré majitelia večne studených rúk rozhodne ocenia.

Medzi ovládaním tempomatu nájdete prekvapivo tlačidlo vyhrievania volantu. Dobrý nápad!

Medzigeneračný progres

…nie len na oko a nie len pod kapotou. Insignia totižto neschudla len na oko, ale značný progres je vidieť aj pri hodnote hmotnosti. V závislosti od výbavy prišla medzigeneračná diéta na približne 200 kilogramov. Diéta sa odzrkadľuje hlavne na pocite z jazdy, či svižnosti zrýchlenia. Motorizácia 1.5 TURBO dosahuje maximálny výkon 122 kW/165 koní a maximálny krútiaci moment 250 Nm v spektre medzi 2000 a 4500 otáčkami za minútu. Motor sa nevyznačuje zásadným ťahom pod spodnou hranicou vrcholu krútiaceho momentu. Na druhej strane netrpí výraznou turbo dierou.

Odporúčame TEST: Opel Crossland X | Prvorodený

Aj napriek diéte zostáva Insignia Sports Tourer poriadnym kusom auta, čo sa prejavuje hlavne na spotrebe. Malý benzínový motor síce s veľkou „kasňou“ bez problémov zametá, no v meste si dokáže zažiadať 8 litrov na 100 km. Motor je oveľa viac doma prekvapivo na diaľnici. Diaľničné tempo zvláda so spotrebou 7,5 litra pri konštantných 130 km/h. Mimo mesta klesá spotreba pod 7 litrov.

Budíky sú prehľadné a čitateľné. Palubný počítač má obdobne jednoduchú logiku.

Sťa knižnica

Disciplína, ktorej motor 1.5 TURBO kraľuje bez akéhokoľvek zaváhania, je kultúra chodu. Cez volant či radiacu páku neprechádzajú až do vysokých otáčok skoro žiadne vibrácie. Kabína je vynikajúco odhlučnená, od vonkajších vplyvov, no na kvalitnom cestnom povrchu uvažujete, či skutočne nešoférujete hybrid. Je skutočne tak tichá.

Generácia so skvelými génmi

Už pri prvom stretnutí s Astrou Sports Tourer bol markantný posun Oplu z hľadiska nastavenia podvozkov. Predná náprava sa „lepí“ na cestu aj s vypnutým stabilizačným systémom a voz skutočne preukazuje „dvojmetrákovú“ diétu činmi, nie len rečami. Ide o jedno z najlepšie jazdiacich kombi v kategórii. Či už z hľadiska pohodlia, či jazdnej dynamiky. Insignia Sports Tourer dokáže byť zábavná aj so slabším motorom.

Prijateľná cenovka

Testovaná verzia vo výbave Dynamic začína na cenovke 24 390 eur. V základnej výbave počítajte s bezkľúčovým otvaraním PEPS, funkciou indikácie vzdialenosti, LED svetlami. Pre automatickú dvojzónovú klimatizáciu ale musíte zamieriť medzi pakety príplatkov. Pokiaľ nie ste náročnými užívateľmi a na výbave si nepotrpíte, pod cenovku 30 000 € sa s aj tak veľkým autom ako je Insignia Sports Tourer bez problémov zmestíte.

Základná cena modelu – Opel Insignia Sports Tourer 1.5 TURBO Selection : 21 490 €
Základná cena testovanej verzie – Opel Insignia Sports Tourer 1.5 TURBO Dynamic: 24 690 €
Záruka: 5 rokov/150 000 km

Registračná daň: 360 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1490
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:121 (165)/5600
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:250 /2000-4500
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:221
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:9,2
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:7,5/4,9/5,8
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:560
Objem nádrže [l]:62
Prevádzková hmotnosť [kg]:1428
Rozmer pneumatík:245/55 R18
Dĺžka [mm]:4986
Šírka [mm]:1863
Výška [mm]:1500
Rázvor [mm]:2829