Opel predstavuje Insigniu GSi Sports Tourer – rodinné kombi pre športových nadšencov

Insignia GSi Sports Tourer kombinuje výhody praktického kombi so zážitkom z jazdy v športovom vozidle.

884

Auto dvoch tvárí. Aj takýmto synonymom sa dá nazvať nová Insignia GSi Sports Tourer. Z jednej strany sa pozeráme na priestranné a pohodlné kombi, s ktorým pokojne odveziete ráno deti do školy a psa k veterinárovi. Druhá strana odhaľuje doslova športové vozidlo bez kompromisov.

Športový charakter

Po dizajnovej stránke sa Opel snažil verziu GSi Sports Tourer od štandardnej odlíšiť, avšak len jemne. Ostrá verzia dostala veľké chrómové otvory nasávania v prednom nárazníku, decentný zadný spojler a 20-palcové disky kolies.

Zmeny pokračujú aj v interiéri. Do kabíny sa nasťahovali športové sedadlá s integrovanou opierkou hlavy a športový volant. Pasažieri si môžu aj naďalej vychutnávať rovnaké cestovné pohodlie ako v kombi Sports Tourer. Na úžitok padne aj veľkorysý batožinový priestor s objemom až do 1665 litrov. K dispozícii bude aj najmodernejší systém infotainmentu Opel IntelliLink a Opel OnStar. Ostatné prvky výbavy sa zhodujú s modelom Sports Tourer.

Výkonné pohonné jednotky

Opel Insignia GSi Sports Tourer je vybavený špičkovým naftovým motorom 2.0 BiTurbo so sekvenčným dvojstupňovým prepĺňaním dvoma turbodúchadlami. Tento motor dosahuje výkon 154 kW (210 k) a maximálny krútiaci moment 480 Nm. Insignia GSi Sports Tourer BiTurbo akceleruje z 0 na 100 km/h za iba 7,9 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 231 km/h.

Pre benzínových nadšencov je pripravený turbodúchadlom prepĺňaný dvojliter s priamym vstrekovaním paliva, ktorý dosahuje výkon 191 kW (260 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Tento motor udeľuje športovému kombi zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 245 km/h.

Upravený podvozok

Okrem dizajnových zmien a dvojice vrcholných motorov sa Opel pohral aj s podvozkom. Svetlá výška oproti štandardnému modelu Sports Tourer klesla o 10 milimetrov. Špeciálne športové tlmiče a kratšie pružiny potláčajú nakláňanie v zákrutách. Adaptívny podvozok FlexRide dostal nový režim Competition, ktorý oslabí funkciu stabilizačného systému a vypne kontrolu trakcie.

Vodič tak získava plnú kontrolu nad vozidlom a pádla pod volantom mu umožnia zvoliť ten najvhodnejší z ôsmych stupňov automatickej prevodovky. Potom prichádza na rad systém pohonu všetkých štyroch kolies Twinster. Ten aktívne rozdelí krútiaci moment medzi nápravami presne podľa aktuálnej jazdnej situácie.

33-ročná tradícia zvaná GSi

Insignia GSi nadväzuje a dlhú tradíciu športových modelov Opel s označením GSi. Prvými z nich boli v roku 1984 Manta GSi a Kadett GSi, poháňané štvorvalcom 1,8 litra s výkonom 85 kW (115 k). Iba o štyri roky neskôr 16-ventilový motor DOHC s objemom 2,0 litra pod kapotou modelu Kadett 2.0 GSi 16V dosahoval výkon 110 kW (150 k). Tento motor mala aj prvá Astra GSi a v roku 1993 pribudol alternatívny motor 1,8 litra s výkonom 92 kW (125 k). Verzia GSi existovala aj v mnohých variáciách aj v modelovom rade Corsa, začínajúc výkonom 74 kW (100 k) pri prvej generácii (1988), ktorá sa stala vyhľadávaným objektom zberateľov. Predbežný koniec modelov GSi predstavovala Corsa D v auguste 2012.