VW Tiguan Allspace pozná slovenské ceny. V ponuke má len jeden manuál!

2506
Zdroj: Volkswagen

Najlacnejší Tiguan Allspace Life 1.5 TSI má na Slovensku uvádzaciu cenu od 30 990 € s DPH. Je to cena po odpočítaní príspevku Maxi Bonus vo výške 1500 €, ktorý importér poskytuje konečnému zákazníkovi na jedno vozidlo v kalendárnom roku. Táto ponuka platí na vozidlá objednané do 30.9.2021. 

Kompletný cenník nájdete tu. Ale ak sa vám nechce lúštiť koncernovú krížovku, máme pre vás výcuc toho najpodstatnejšieho:

A teraz niečo o aute. Od spustenia výroby predĺženej verzie (LWB) v roku 2017 sa z nej celosvetovo predalo približne 1,5 milióna exemplárov, čo je asi 55 % všetkých predaných Tiguanov! Allspace môže byť na želanie vybavený dvoma sklopnými sedadlami v treťom rade, čo predstavuje zriedkavý prvok v tomto segmente. Táto možnosť z neho robí perfektné vozidlo pre rodiny a ľudí aktívne využívajúcich voľný čas.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Základné atribúty priestorového zázraku zostali zachované: päťdverová verzia má objem batožinového priestoru od 760 do 1 920 litrov, sedemmiestna od 700 do 1 755 litrov. Voliteľné sedadlá v treťom rade sa dajú sklopiť do podlahy, čím sa vytvorí rovná podlaha zväčšeného batožinového priestoru.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Volkswagen nanovo nakonfiguroval a optimalizoval verzie vybavenia. Nad základnou „Tiguan“ (ktorá zatiaľ nie je v ponuke) je bohatšie vybavená „Life“. V treťom stupni sa línie rozvetvujú rovnako ako pri iných modeloch značky na „Elegance“ (exkluzívna) a „R-Line“ (športová).

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Festival luménov

Modifikovaná predná časť karosérie priniesla drobné zväčšenie dĺžky na 4 723 mm (plus 22 mm), veľkorysé rozmery interiéru zostali nezmenené. Nová je predná maska, ktorá je opäť odlišná od krátkej verzie, nárazník a LED svetlomety. Na želanie môže byť Tiguan Allspace teraz vybavený adaptívnymi svetlometmi „IQ.LIGHT – LED-Matrix“ s dynamickými smerovými svetlami. V takomto prípade je horná lišta na maske chladiča osvetlená, čo vytvára výrazný vizuálny akcent. Každý svetlomet obsahuje modul s matricou 24 svietiacich diód LED vytvárajúcich rozličné funkcie osvetlenia.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Ďalšou novinkou v sú animované dynamické smerové svetlá, integrované  v svetlometoch „IQ.LIGHT – LED-Matrix“. Nové vyhotovenie majú aj zadné LED skupinové svetlá, ktoré majú v špičkovej verzii tiež dynamické smerové svetlá. Novinkou je aj vizuálne výrazná rozdielna grafika koncových a smerových svetiel, zlepšujúca vnímanie rozsvietených brzdových svetiel inými vodičmi.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Viac displejov, viac Volkswagen

Ovládanie 3-zónovej automatickej klimatizácie „Air Care Climatronic“ a ďalších funkcií vykurovania a vyhrievania zabezpečuje nový, digitalizovaný ovládací panel. Dotykové plochy a dotykové posúvače pri tom preberajú funkciu otočných ovládačov a tlačidiel.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Inteligentnú digitálnu konektivitu zabezpečujú nové systémy infotainmentu najnovšej generácie (MIB 3). Tieto nové systémy vďaka jednotke Online-Connectivity-Unit (OCU) s integrovanou kartou eSIM umožňujú pripojenie na internet a tým využívanie rozličných online služieb, vrátane streamingu hudby.

Ďalšie SUV-kupé?! Volkswagen uvádza Taigo, dostane štvorvalec a veľký kufor

Štandardné vybavenie tvorí systém „Ready2Discover“dotykovým displejom 20,3 cm (8 palcov), modulom Bluetooth a prijímačom digitálneho rozhlasového vysielania DAB+, umožňujúci dodatočnú aktiváciu navigácie cez „We Upgrade“, podporujúci  rozšírené služby „We Connect Plus“ (bezplatné prvé tri roky).

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Na želanie môžu byť systémy infotainmentu doplnené hlasovým ovládaním prirodzenou rečou (vo vybraných jazykoch), ako novinka je k dispozícii bezdrôtové pripojenie smartfónu cez „Wireless App-Connect“ pre „Apple CarPlay™“ a „Android Auto™“. Fascinujúci zážitok z hudby umožňuje voliteľný ozvučovací systém Harman/Kardon. Má 16-kanálový zosilňovač s celkovým výkonom 480 W, napájajúci 8+1 vysoko výkonných reproduktorov v kabíne a subwoofer v batožinovom priestore.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Do 210 km/h vie jazdiť sám

Čiastočne automatizovanú jazdu umožňuje asistenčný systém „IQ.DRIVE Travel Assist“, ktorý je teraz k dispozícii aj pre Tiguan Allspace. Podľa druhu prevodovky systém v rozsahu rýchlosti od 0 do 210 km/h preberá riadenie, brzdenie a zrýchľovanie.

VW Polo po rozsiahlom facelifte: Tu je fotogaléria a všetko, čo musíte vedieť

Travel Assist využíva osvedčené systémy: pri vedení vozidla v pozdĺžnom smere adaptívny tempomat „ACC“ a pri vedení v priečnom smere sériový asistenčný systém na udržiavanie jazdného pruhu „Lane Assist“. „Travel Assist“ sa aktivuje osobitným tlačidlom na novom multifunkčnom volante. Vodič musí mať aj pri automatizovanej jazde ruky na volante, čo systém registruje pomocou kapacitných senzorov v jeho venci.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Novinkou je aj prediktívny adaptívny tempomat „ACC“, ktorý zohľadňuje lokálne obmedzenia rýchlosti, začiatky obcí, križovatky alebo kruhové objazdy. Na to tempomat využíva dáta prednej kamery a pri vozidlách vybavených navigačným systémom signály GPS a digitálne mapové dáta.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Tri motory TSI a dva TDI

Pre nový Tiguan Allspace je na výber päť motorov – tri benzínové TSI a dva naftové TDI. Základ predstavuje benzínový štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k), ktorý sa štandardne montuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a poháňa predné kolesá.

TEST Volkswagen Golf Limited | Ako jazdí Golf pod 20 tisíc?

Všetky ostatné benzínové motory majú 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG. Výkonnejšou alternatívou je motor 2.0 TSI s výkonom 140 kW (190 k), špičkovou motorizáciou je agregát 2.0 TSI s výkonom 180 kW (245 k), na Slovensku vyhradený pre Tiguan Allspace R-Line. Oba najvýkonnejšie benzínové motory sa štandardne kombinujú s pohonom všetkých kolies 4MOTION.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Naftový motor 2.0 TDI je na výber v dvoch verziách s výkonom 110 kW (150 k)147 kW (200 k). Z nich slabšia štandardne poháňa predné kolesá, pohon 4MOTION, ktorý pri výkonnejšej verzii sériovo zabezpečuje prenos veľkého krútiaceho momentu 400 Nm, je za príplatok. Oba motory TDI sa štandardne montujú so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. 

Všetky motory spĺňajú najnovšie emisné normy a sú štandardne vybavené filtrom pevných častíc. Naftové motory TDI okrem toho majú systém čistenia výfukových plynov Twindosing s dvoma dva za sebou umiestnenými katalyzátormi SCR so samostatnými dýzami na vstrekovanie AdBlue. Vďaka tomu sa vyznačujú extrémne nízkou emisiou oxidov dusíka NOx.