VW Polo po rozsiahlom facelifte: Tu je fotogaléria a všetko, čo musíte vedieť

3196
Zdroj: TS Volkswagen
" "

Nové Polo sme mali vidieť až v priebehu 22. apríla, no z nejakých príčin sa jeho fotografie objavili na oficiálnom portáli značky už o deň skôr. Čo sa dá robiť, žijeme predsa rýchlu dobu a tomu sa prispôsobil aj facelift toho auta, ktoré je síce menšie ako terajší Golf, no väčšie ako Golf spred troch generácií.

Zmeny sa začínajú už v prednej časti, do ktorej aj Polo schytalo LED pásik denného osvetlenia po celej šírke.

Zdroj: TS Volkswagen
Zdroj: TS Volkswagen

Je to o hodnotách

Samotné svetlomety boli aktualizované a štandardne vybavené LED diódami, aby sa Polo medzi konkurenciou nehanbilo ani v roku 2021. Absolútnou novinkou pre Polo sú však maticové svetlomety I.Q. Light. Zatiaľ čo vpredu sa udiala skôr štylistická evolúcia, vzadu je to už trocha revolučnejšie. Sú tu širšie zadné svetlá s LED technológiou a vzhľadom nie nepodobným väčšiemu Golfu.

Zdroj: TS Volkswagen
Zdroj: TS Volkswagen

Ostentatívnejšie je aj logo a meno auta, ktoré je teraz hrdo umiestnené v strede dverí batožinového priestoru. A môžete sa staviť, že R-Line dostala dokonca štvoricu plastových napodobenín výfukov, za ktoré sa teraz môžete až štvornásobne hanbiť. Robí to však aj konkurencia a asi je to na niečo dobré. Polo sedí štandardne na pätnásťpalcových diskoch kolies, R-line na šestnástkach.

Zdroj: TS Volkswagen
Zdroj: TS Volkswagen

Samý displej

Nový je aj infotainment, ktorý má po novom najväčšiu možnú konfiguráciu s 9,2-palcovým displejom. A áno, aj Polo adaptovalo dotykové ovládanie klímapanelu. A ďalšia pixelová novinka sa skrýva v prístrojovom paneli, ktorý už nedostanete s ručičkami. Štandardom sa oficiálne stal osempalcový displej, ktorý v závislosti od výbavy rastie na 10,25 palca.

Zdroj: TS Volkswagen
Zdroj: TS Volkswagen

Pod kapotou je to samý starý ale dobrý známy. Začína sa atmosférickým litrovým trojvalcom s výkonom 59 kilowattov (80 koní) a krútiacim momentom 93 newtonmetrov roztáčajúcim kolesá prostredníctvom päťstupňového manuálu. K nemu sa pridáva 1,0 TSI ponúkaný s výkonom 70 kilowattov (95 k) alebo 82 kilowattov (110 k), ktorý je k dispozícii s manuálom alebo sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou.

Zdroj: TS Volkswagen
Zdroj: TS Volkswagen

Podľa očakávania nie je k dispozícii žiadny turbodiesel, ale ekologicky zmýšľajúci jedinci sa môžu rozhodnúť pre agregát 1,0 TGI s výtlakom 66 kW (90 k) a 160 Nm. Je poháňaný stlačeným zemným plynom (CNG) a jeho cieľom je dosiahnuť účinnosť podobnú nafte a zároveň výrazne znížiť emisie.

Vlajkovou loďou je opäť Polo GTI, na jeho oficiálnu premiéru si však budeme musieť počkať do leta. Trendline, Comfortline a Highline z výbavy zmizli, nahradili ich stupne výbav Polo, Life a R-Line. Taká je doba. Páči sa vám, čo spravila z nového Pola? Povedzte nám to v komentároch na facebooku!