Automobilka Mercedes-Benz sa opäť snaží posunúť hranice elektromobility. Prototypy elektrického modelu GLC prešli náročným zimným testovaním v polárnej oblasti, kde pri teplotách hlboko pod bodom mrazu a na zasnežených cestách dokazovali svoju spoľahlivosť.

Dôraz kládli na reálny dojazd, jazdný komfort a bezpečnosť aj v špecifických zimných podmienkach. Samozrejme platí, že trakcia je zabezpečená pohonom 4MATIC, ktorý rýchlo reaguje na meniace sa podmienky vďaka pokročilej elektronike a samostatne riadeným elektromotorom.

Vylepšené brzdy a efektívna rekuperácia
Nová generácia brzdového systému kombinuje viacero komponentov do kompaktného modulu, ktorý zabezpečuje precíznu odozvu brzdového pedála. Systém optimalizuje rekuperáciu energie, čo prispieva k predlženiu dojazdu. Navyše, v prípade poruchy sa automaticky prepne na štandardný hydraulický režim, čím sa má zaručiť bezpečnosť.

Elektrický Mercedes-Benz GLC využíva 800-voltovú architektúru, ktorá maximalizuje efektivitu a skracuje čas nabíjania. Vrcholné verzie akumulátorov umožňujú nabíjanie výkonom cez 320 kW. Auto navyše ponúka tepelné čerpadlo, ktoré využíva odpadové teplo z pohonu, akumulátora a okolitého vzduchu.

Extrémne podmienky, maximálna kvalita
Mercedes-Benz dlhodobo testuje svoje vozidlá v drsných podmienkach Arjeplogu, kde teploty klesajú až na -25 °C. Skúšobné trate na zamrznutých jazerách a snežených svahoch preverujú nielen trakciu a stabilitu, ale aj reakcie elektronických asistenčných systémov.

Pred uvedením do sériovej výroby prechádza každý model stovkami individuálnych testov. Okrem zimných testov v Škandinávii prebiehajú aj extrémne letné testy v Arizone a Južnej Afrike, kde sa vozidlá vystavujú teplotám až do 50 °C.




