TEST Volkswagen Golf Limited | Ako jazdí Golf pod 20 tisíc?

2342
Zdroj: David Dejvo Schun

Občas nám vytknete, že testujeme iba autá v plnej výbave, ktoré si bežní ľudia nemôžu kúpiť. Nuž, tak čítajte teraz. Golf Limited je totiž iba o 2000 EUR drahší ako absolútny základ.

Volkswagen Golf je ikonou motoristického sveta. Legendárne auto vyrábajú viac ako 40 rokov. V priebehu doby sa stalo nielen autom rodín, ale aj autom mladých. Jeho dizajn je nemecky konzervatívny, ale zároveň mladícky. Jeho prejavy sú zábavné a nevypýta si priveľa. Vo výbave Limited však stojí už takmer 19 tisíc eur. A pri takej cenovke už mnohí mladí sklopia zrak a začnú poškuľovať po niečom inom. Škoda. Verzia Limited je skutočne dobrou voľbou.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Voľba (nielen) rozumu

Zbadali by ste na prvý pohľad, že tento testovaný Golf je zvonka prakticky v základnej výbave? Nás príjemne potešilo, že Volkswagen považuje LED svetlá a zliatinové disky kolies za samozrejmosť. Dizajnovo autu tak prakticky nič nechýba. V našej verzii je akurát príplatkový lak, za ktorý si automobilka vypýtala 550 eur.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Po nastúpení tomu nie je inak. Väčšina prvkov interiéru je z najzákladnejšej verzie, a my vôbec nie sme sklamaní. Základný je digitálny kokpit, infotainment a aj automatická klimatizácia. Tá má síce iba jednu zónu, ale funguje výborne. Spomínané multimédiá sú ovládané prevažne dotykmi displeja, no nájdete tu aj dve fyzické otočné tlačidlá, ktoré ocenia odporcovia dotykových plôch.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Cez displej multimédií ovládate prakticky všetko počnúc rádiom a končiac klimatizáciou. Zo stredového panelu zmizlo aj tlačidlo na ovládanie štart-stop systému, a ten je tiež potrebné ovládať cez menu displeja. Ťažko odhadnúť, čo mal Volkswagen týmto krokom za lubom, no pre občasných vypínačov tohto systému ide o značnú komplikáciu pri používaní.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Interiér je priestranný a veľmi pohodlný. Sedenie vzadu je komfortné aj pre dospleých, no velikáni (a najmä vysokáni) sa na dlhých cestách trochu potrápia. Batožinový priestor príjemne potešil objemom 380 litrov a najmä dvojitým dnom s rezervným kolesom. Žiadna lepiaca sada, normálna rezerva.

Ikonický motor

Vo verzii Limited sme automaticky dostali lepšie sedačky, lepšiu audiosústavu a hlavne lepší motor. Ikonickú 1,5 TSI s aktívnym vypínaním valcov montuje automobilka nielen do väčšiny svojich modelov, ale aj do mnohých koncernových súrodencov v Škode, Seate i Audi. Ide o jeden z najdlhšie používaných agregátov, ktorý ponúka zážitok zo štyroch valcov, spoľahlivosť a celkom prijateľnú spotrebu. V našej verzii mal výkon 130 koní, čo je v Golfe presne komfortná hranica. Pokojne by zniesol aj viac, ale vôbec mu to nechýba. Motor je spojený šesťstupňovou prevodovkou a riadenie je orientované vyslovene na komfort.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

V praxi to znamená, že ak ste ten typ, ktorý jazdí plynulo a pokojne, túto špecifikáciu si zamilujete. Naladenie motora, plynového pedála a riadenia sa vám odvďačí veľmi príjemnou tabuľkovou spotrebou na úrovni 4,7 l/100 km. Pokiaľ ste ale typ, ktorý preferuje ostrejšie reakcie na plynový pedál a väčšiu odozvu od kolies, môžete si dokúpiť strmšie riadenie. Alebo rovno R-kového Golfa.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Iste, Volkswagen Golf Limited toho neponúka veľa. Neponúka toho však ani málo, a to je dôležité. Výbava Limited je drahšia iba o 2000 od základnejverzie a prináša nielen lepší motor, ale aj mnohé drobnosti, ktoré by ste si kúpili tak či tak. Po týždni používania sme prišli na to, že nám v tomto aute vôbec nič nechýba.

Základná cena modelu – Volkswagen Golf 1,0 TSI 90 MT5: 16 990 €
Základná cena testovanej verzie – Volkswagen Golf Limited 1,5 TSI 130 MT6: 19 680 €
Euro NCAP: 5 hviezd/2019
Záruka: Dostupná predĺžená záruka na 3, 4 alebo 5 rokov. Financovanie na štvrtiny
Registračná daň: 150 €

Technické údaje 
Motor1,5 TSI
Typ motora:radový, zážihový
Valce:4
Zdvihový objem [cm3]:1498
Najvyšší výkon [kW (k)]:96 (130)
Najvyšší krút. moment [Nm/ ot.]:200/1400-4000
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:214
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:9,2
Spotreba - kombi [l/100 km]:4,7-4,9
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:380
Objem nádrže [l]:50
Prevádzková hmotnosť [kg]:1240
Dĺžka [mm]:4284
Šírka [mm]:1789
Výška [mm]:1456
Rázvor [mm]:2636