Mercedes-Benz GLC druhej generácie sme otestovali v prvej jazde. Jedno z najpredávanejších áut značky dostalo novú generáciu a urobilo dobre.
Keď novú generáciu predstaví automobilka ako práve Mercedes-Benz, očakávania sú obrovské. Ak spočítate všetky predané kusy GLC a predchodcu GLK, dostanete sa na číslo okolo 2,6 milióna. A to je známka nielen kvality, ale aj popularity.
FOTOGALÉRIA
Nové GLC prešlo relatívne malou vizuálnou zmenou. Mercedes bol pri aktualizácii dizajnu konzervatívny a vzhľad pripodobnil väčšiemu modelu GLE. A v podstate aj veľkosť. Druhá generácia je v porovnaní s tou prvou o 6 centimetrov dlhšia a narástla aj do šírky. V podstate, jediný pokles je vo výške, a to o celé 4 milimetre. Vďaka tomu pôsobí robustnejšie a veľkolepejšie ako predošlá generácia.
Významnou zmenou prednej masky je mriežka chladiča, ktorá je menej hlboká. Aj vďaka tomu sa inžinierom podarilo znížiť aerodynamický odpor nového GLC z 0,31 na 0,29 Cd.
Interiér na výšku
Po nasadnutí do auta sa nám ukázal interiér, ktorý je výrazne inšpirovaný Triedou S. Ale vyhotovením sa podobá viac na novú Triedu C, ktorú sme otestovali v špecifikácii 220d All-Terrain. Kabíne dominuje obrovský zvislý displej ovládajúci prakticky všetko, čo na palube potrebujete ovládať.
Stredový tunel v klavírnej čiernej alebo so štruktúrou uhlíkových vlákien sa týmto krokom stal akými prázdnym. Nenájdete tu žiadne ovládače, žiaden touchpad. Jednoducho prázdno, ktoré pokynom prsta a odkrytím lišty premeníte na stojan na poháre. Opäť v štýle minimalizmu.
Mimochodom, rázvor narástol tiež, a to o 15 milimetrov. Viac ale ohúri možnosť zväčšiť objem batožinového priestoru o 50 litrov, na rovných 600 litrov. To platí v prípade, že využijete polohu sedadiel na prepravu nákladu. Inak zostáva pôvodných 550 litrov.
Veľké e-zmeny
Nový Mercedes-Benz GLC už bude dostupný iba v elektrifikovaných motorizáciách. Väčšina pohonov ponúkne mild-hybridné jednotky s naftou alebo benzínom. Novinkou je však prepracovaný plug-in hybridný systém s dojzadom viac ako 100 kilometrov. Vybrať si môžete až zo 7 rôznych pohonov.
Počas našich prvých jázd sme si vyskúšali dve benzínové a jednu naftovú motorizáciu. Špecifikácia GLC 200 s výkonom 150 kW je základom. V porovnaní s ostatnými ponúka menšiu porciu dynamiky a spotrebu od 7,3 do 8,2 l/100 km. O stupeň vyššia GLC 300 s výkonom 190 kW tabuľkovo spotrebu príliš nenavýši, no prejavy motora sú podstatne zábavnejšie.
I keď je to dnes relatívne nepopulárny názor, najviac sa nám zapáčila naftová špecifikácia 220d. Reakcie motora, nástup krútiaceho momentu, perfektný ťah a spotreba, ktorej v takomto veľkom aute ani nie ste ochotní uveriť. Taká je základná naftová špecifikácia s najnižším výkonom (o 5 kW menej ako GLC 200) a spotrebou 5,2-5,9 l/100 km.
V GLC nájdete aj natáčaciu zadnú nápravu s možnosťou vychýlenia kolies až o 4,5 stupňa. V nízkych rýchlostiach dokáže znížiť polomer otáčania až o 90 centimetrov a vo vyšších rýchlostiach zaručuje lepšiu stabilitu. Správanie nápravy môžeme len pochváliť. Nesnaží sa na túto svoju “superschopnosť” okato poukazovať, jednoducho pracuje. A vy sa s ňou naučíte spolupracovať prakticky okamžite.
Nové technológie
Také boli naše prvé dojmy z motorov a jazdy, ktoré sme si v novom GLC mohli vyskúšať. Už teraz však môžeme povedať, že sa tešíme na týždňový test, kde sa na auto pozrieme detailnejšie. Zameriame sa napríklad aj na nové technológie, ktoré Mercedes ponúka.
Nabíjanie výkonom až 60 kW v prípade plug-in hybridu, vzduchový podvozok s možnsťou nafúknuť svetlú výšku v rozpätí 7 centimetrov, kameru s funkciou neviditeľnej kapoty a omnoho viac. Aj preto zostaňte “naladení” na Autográtis 🙂