TEST Mercedes-Benz C220d All-Terrain: Peňaženku nechajte doma

2612
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Mercedes-Benz Triedy C je terénnejší a ponúka výbornú spotrebu. Jednoducho ide o “kompletný balík” s cenovkou, ktorú vám povieme až na koniec. Radšej.

Mercedes-Benz Triedy C je výborným autom prémiovej strednej triedy. Poskytuje dostatok komfortu a luxusu na to, aby ste sa v ňom cítili ako v prémiovom Mercedese, avšak stále s výbornou spotrebou, celkom ľudovými motormi a rozumnou vonkajšou veľkosťou. Vo verzii All-Terrain dostal pár vychytávok, my sme sa naň však pozreli ako na celok. Ale pekne poporiadku.

Drsnejší zvonka

Dizajn exteriéru s príponou All-Terrain poriadne zvážnel. Vpredu to potvrdzuje najmä predný nárazník, ktorý sa nebojí ponoriť nos do štrku pri terénnej jazde. Alebo aspoň tak vyzerá. Po bokoch nechýba výrazné oplastovanie blatníkov, ktoré je dnes typickým prvkom terénne vyzerajúcich SUV. Ale čuduj sa svete, terénne “kombíky” tu boli skôr.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Zadnej časti dominujú dve masívne koncovky výfukov zasadené do odolne vyzerajúceho nárazníka. Špicatá dvojica koncových svetiel je nádherná. Vo všeobecnosti sa pri autách kombi akosi zabúdalo na to, že aj zadné dvere patria do dizajnového prejavu, a tak ich dizajnéri veľakrát odflákli. Nie však tu. Za drsný dizajn spredu aj zozadu má “céčko” jednotku.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Baby S?

Porovnávanie vlajkovej Triedy S so strednou triedou? Áno, je to možné. A najmä v interiéri. Veď si porovnajte vnútrajšky týchto dvoch áut a zistíte, že sa celkom podobajú. Ak ste boli doteraz zvyknutí na veľa ovládačov v stredovom tuneli, v novej Triede C budete musieť ubrať.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Displej multimédií má gigantických 12,3 palca a je umiestnený zvislo. Práve cezeň budete ovládať všetky dostupné funkcie. Doplnený je spodným radom dotykových tlačidiel, no na to, aby ste si nastavili všetko podľa potreby, budete potrebovať pár minút cviku a preklikávania sa nastaveniami.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Digitálny prístrojový štít pred vodičom je tradične dokonalý. Poskytuje perfektnú odozvu, je vo vysokej miere personalizovateľný a jeho grafické spracovanie je výborné. Obe obrazovky je možné ovládať priamo prostredníctvom dotykových plôch na volante. Tie vyzerajú podľa nášho názoru o stupeň lacnejšie ako v predošlej verzii Triedy C. Ale koľko ľudí, toľko chutí.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Komfort a priestrannosť

Určite poznáte autá, ktoré sú veľké zvonka, ale nie príliš priestranné zvnútra. A potom naopak autá malé a priestranné. Mercedes Triedy C nepatrí medzi veľké autá, ale medzi tie priestranné rozhodne áno. Miesta na sedenie vzadu je dosť aj pre vyššieho človeka. Batožinový priestor 490 litrov je vo väčšine bežných situácií tak akurát. Jednoducho, Trieda C je presne tým typom auta, ktoré si kúpi rozumný človek hľadajúci všestranné riešenie. Je v nej dostatok miesta na všetko, čo (bežne) potrebujete, čiže neprevážate zbytočne vzduch a ani nemusíte robiť kompromisy.

A komfort? Od vyhrievania sedadiel, cez ich chladenie, až po ich perfektné bočné vedenie a obklopenie stredovým tunelom… Celé dobre. Aj na dlhých trasách sa nám išlo výborne bez akéhokoľvek omínania či neobvyklého pocitu únavy.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Ako je to s tou peňaženkou?

Ešte predtým, než sa vrhneme na sľubovanú nízku spotrebu, ujasnime si jednu vec. Jazdu v teréne. Verzia All-Terrain dostala až o 40 milimetrov vyššiu svetlú výšku, ktorá atakuje 15 centimetrov. To je už pomaly svetlá výška niektorých SUV, ktoré to so svojou “esúvečkovosťou” nemyslia tak úplne vážne.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Aby ste ale jazdili veľa po teréne? Nám to srdce jednoducho nedalo. Iste, Trieda C v tejto špecifikácii ho zvládne. Dokonca aj po tme, pretože svetlomety sú pripravené aj na nočné manévrovanie v teréne. Ale jeho obľúbeným miestom budú nespevnené cesty. Tam dokáže dokonale využiť svoj potenciál stáleho pohonu všetkých kolies 4MATIC bez toho, aby ste sa oň museli obávať.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

A teraz k tomu úspornému zázraku (absolútne bez irónie). Motor 220d je dvojlitrovým naftovým štvorvalcom s výkonom 147 kW a mild hybridným systémom so štartérgenerátorom. Znamená to, že v rozbehoch elektromotor pomáha a pri brzdení zas rekuperuje energiu. Ale až v praxi je to extrémne zaujímavé.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

5,3 litra na 100 km!

A spotrebu už viete. Jazdili sme v kombinovaných podmienkach. Z Bratislavy do Brna, z toho po Slovensku po diaľnici a po Česku po okreskách. A rovnako aj naspäť. Po prejdení tejto trasy nám zostával dojazd 1030 kilometrov. Toto auto teda dokáže prejsť dvojnásobok vzdialenosti bežného spaľovacieho auta a až štvornásobok mnohých elektromobilov. Pridajte jeho terénne vlastnosti a C220d All-Terrain sa stane jedným z mála áut, ktoré by ste si vybrali aj počas energetickej krízy. Akurát tá cenovka mnohých odradí.

Základná cena modelu – Mercedes-Benz C200 4MATIC All-Terrain: 57 588 EUR
Základná cena testovanej verzie – Mercedes-Benz C220d 4MATIC All-Terrain: 60 444 EUR
Záruka: 6 roky/160 000 km
Registračná daň: 870 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1993
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:147 (200)/3600
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:440 /1800-2800
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:231
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:7,8
Spotreba - kombi WLTP [l/100 km]:4,9-5,6
Rozmery a hmotnosti
Prevádzková hmotnosť [kg]:1875
Rozmer pneumatík:225/55 R17
Dĺžka [mm]:4751
Šírka [mm]:1820 (bez zrkadiel)
Výška [mm]:1494
Rázvor [mm]:2865
Objem batožinového priestoru [l]:490