Predajné čísla a zisky McLarenu rapídne rastú

601

V dnešnej dobe je stále menej automobiliek, ktoré si zachovávajú svoje tradície, príp. neponúkajú modely typu crossover. McLaren sa však aj napriek svojej nedlhej existencii nepodriadil a snaží sa prosperovať výlučne predajom pravých superšportových kupé a roadsterov. Do budúcna je však otvorený aj štvormiestnemu športiaku.

McLaren založil Ron Dennis v roku 1989. Jeho prvé vtáča sa stalo rovno legendou, ktoré bolo dlhé roky najrýchlejším sériovým autom planéty. McLaren F1. Ďalšie projekty však McLaren nerobil sám, pracoval v kooperácii s Mercedesom. Prvotinou, ktorá vznikla kompletne pod rukami Mclarenu vrátane svojho vlastného motora, bol typ MP4-12C. Na trh prišiel v roku 2011 a prakticky vtedy začala značka z mesta Woking pracovať samostatne.

Rok 2013 bol pre Britov prvý ziskový, podarilo sa im totiž zarobiť 4,5 milióna GBP (6,4 mil. EUR). V tom roku dosiahol McLaren obrat 285,4 mil. GBP (408 mil. EUR), čo predstavuje medziročný nárast o 6,6 %. V rovnaký rok značka predala 1395 kusov automobilov, pričom vlani to bolo už 1649. V roku 2014 vzrástli tržby o 67 % na 475,5 mil. GBP (680,6 mil. EUR) a zisk stúpol až o 233 % na 15,0 mil. GBP (21,5 mil. EUR). V priemere mal McLaren na jednom aute zarobiť až 12 780 EUR.

Dominantnú časť predajov zhltla Severná Amerika, ktorá tvorí až jednu tretinu a najväčší rast zaznamenali v Ázii – až o 80 %. Veľký podiel na tomto úspechu má hybridný hyperšport McLaren P1, ktorý sa predával od 1,3 mil. EUR. Tento rok má automobilka v pláne predať 1800 a časom až 4000 vozidiel, v čom jej pomôžu nové základné modely 540C a 570S Coupé. Prvý spomenutý sa usídli cenovo naspodku portfólia s cenou 126 000 GBP (180 tis. EUR). Svoje úspechy zožínajú aj modely 650S (Coupé i Spider), 625C určený práve pre Ázijcov a tiež 500-kusová limitovaná edícia 675LT, ktorá sa v týchto dňoch kompletne vypredala.

Superšporty a len superšporty. McLaren predáva stále viac a viac a nepotrebuje k tomu crossovery ani pomoc silnejších automobiliek.