Len 4. apríla bol v španielskej Valencii vyrobený posledný Ford Mondeo a v nás po tomto okamihu zostala len ambivalencia. Naozaj sa svet, ako ho poznáme, ponáhľa do svojho konca? Ford nám teraz poodkryl krutú realitu: áno, je to tak. Po Mondeu totiž v roku 2025 skončí aj Focus a továreň v Saarlouis je na predaj.
Ford prechádza naozaj slušnou transformáciou nielen modelovej palety, ale aj štruktúry v automobilke.
To všetci tí ostatní
Máte radi Ford Focus podobne, ako ho máme radi my? To je fajn, ide totiž o veľmi dobré auto s jednoznačnými kvalitami. Ford Focus ale za svoj koniec tak úplne nemôže, môžu za to práve ostatné vozidlá, ktoré sa medzičasom stali lákavejšími pre zákazníkov. A teda aj keď má Ford v ponuke aj modely ako Focus Active so zvýšeným podvozkom a povinným crossoverovským oplastovaním, ani ten nedokázal presvedčiť zákzaníkov, ktorí napokon zamierili k novej Pume.
Je po ňom! Vo Valencii vyrobili posledný Ford Mondeo a môžeme si za to sami
Focus sa tak stal okrajovým modelom, po ktorom už zákazníci vo veľkom netúžia. Ford v reakcii na tento jav ohlásil, že jeho výroba po 29. auguste nabehne na zredukovaný režim a vozidlo udrží vo výrobe najneskôr do roku 2025. Čo je však ešte šokujúcejšie, to sú neisté správy o ďalšej budúcnosti závodu Fordu v nemeckom Saarlouis, kde sa Focus dlhé roky vyrábal. Stuart Rowley, šéf európskeho Fordu, priznal, že ak si aj továreň ponechajú, príde k masívnemu prepúšťaniu, pretože “Realita je skrátka taká, že na výrobu elektromobilu potrebujete menej ľudí.”
Medzitým bol Focus ťažko zasiahnutý nedostatkom dodávok komponentov, čo spôsobilo, že čakacie doby na vozidlo prekročili 12 mesiacov. Jeden z hlavných problémov pramení z infotainmentu SYNC 4, ktorý sa vyrába vo vojnou ničenej Ukrajine.