Najprv Genesis, potom Lexus. Tieto dve luxusné ázijské automobilky to naozaj pohrotili. Koncept LF-Z ukazuje auto budúcnosti.
Iba pred niekoľkými hodinami sme informovali o koncepte Genesis X, s ktorým sa automobilka vyhrala naozaj dokonale. Teraz predstavujeme Lexus LF-Z, elektrický koncept z budúcnosti. Takto by to malo vyzerať v roku 2025.
Prísne oči svetlometov, digitálne spätné zrkadlá a najmä prekrytý predný nárazník. Toto veru bude elektromobil. A nie hocijaký. Ak ste sa doteraz rozplývali nad autami z počítačových hier, toto by medzi ne pokojne zapadlo. Nechýbajú ani masívne kolesá a pozrite na to vykrojenie za prednou nápravou. Vodičove dvere akoby vcuclo do interiéru. Nádhera. Nehovoriac o tom, že celá strecha auta je dokonale prepojená aj s okrnami a vyzerá ako jeden kus. Jednoduchosť trochu narúša akurát plutva na zadnom skle.
Zozadu vyzerá auto azda ešte lepšie ako spredu. Vysoko postavená línia zadných dverí dnes už nie je ničím výnimočným. Novo predstavená Kia EV6 ju predstavila v sériovom modeli, ale napokon majú ju aj všetky SUV kupé. Tu je však doplnená niečim, čo sa presne nedá ani pomenovať. Vpredu mriežka chladiča chýba a vyzerá to tak, ako by ju vložili do zadného nárazníka. Spolu s krídlom ako zo športiaka a tretím brzdovým svetlom v strede. Ozaj, a koncové svetlá po celej dĺžke kufra sme spomenuli?
V interiéri naše šťastie trochu zvädlo. Iste, je nádherný. Zatiaľ, čo pri exteriéri sa však dalo uveriť tomu, že sa na cesty môže dostať bez výrazných zmien, v interiéri neostane asi ani kameň na kameni. Všimli ste si volant ako z lietadla? To sme už niekde videli.
Na rozdiel od Genesisu, Lexus uvádza aj technické parametre tohto cukríka z budúcnosti. Koncept LF-Z využíva systém Direct-4, ktorý umožňuje dvom elektromotorom v podstate bez obmedzenia rozdeľovať výkon medzi poháňané kolesá. Navyše, volant s nimi už nie je prepojený mechanicky, ale iba elektronicky. Z dvoch elektromotorov dostane až 400 kW a 700 Nm krútiaceho momentu. Poháňaný je 90 kWh batériou s dojazdom 600 kilometrov.