Obdivujte Lexus LF-Z: Budúcnosť na ázijský spôsob

1147
Zdroj: Lexus

Najprv Genesis, potom Lexus. Tieto dve luxusné ázijské automobilky to naozaj pohrotili. Koncept LF-Z ukazuje auto budúcnosti.

Iba pred niekoľkými hodinami sme informovali o koncepte Genesis X, s ktorým sa automobilka vyhrala naozaj dokonale. Teraz predstavujeme Lexus LF-Z, elektrický koncept z budúcnosti. Takto by to malo vyzerať v roku 2025.

Zdroj: Lexus
Zdroj: Lexus

Prísne oči svetlometov, digitálne spätné zrkadlá a najmä prekrytý predný nárazník. Toto veru bude elektromobil. A nie hocijaký. Ak ste sa doteraz rozplývali nad autami z počítačových hier, toto by medzi ne pokojne zapadlo. Nechýbajú ani masívne kolesá a pozrite na to vykrojenie za prednou nápravou. Vodičove dvere akoby vcuclo do interiéru. Nádhera. Nehovoriac o tom, že celá strecha auta je dokonale prepojená aj s okrnami a vyzerá ako jeden kus. Jednoduchosť trochu narúša akurát plutva na zadnom skle.

Zdroj: Lexus
Zdroj: Lexus

Zozadu vyzerá auto azda ešte lepšie ako spredu. Vysoko postavená línia zadných dverí dnes už nie je ničím výnimočným. Novo predstavená Kia EV6 ju predstavila v sériovom modeli, ale napokon majú ju aj všetky SUV kupé. Tu je však doplnená niečim, čo sa presne nedá ani pomenovať. Vpredu mriežka chladiča chýba a vyzerá to tak, ako by ju vložili do zadného nárazníka. Spolu s krídlom ako zo športiaka a tretím brzdovým svetlom v strede. Ozaj, a koncové svetlá po celej dĺžke kufra sme spomenuli?

Zdroj: Lexus
Zdroj: Lexus

V interiéri naše šťastie trochu zvädlo. Iste, je nádherný. Zatiaľ, čo pri exteriéri sa však dalo uveriť tomu, že sa na cesty môže dostať bez výrazných zmien, v interiéri neostane asi ani kameň na kameni. Všimli ste si volant ako z lietadlaTo sme už niekde videli.

Zdroj: Lexus
Zdroj: Lexus

Na rozdiel od Genesisu, Lexus uvádza aj technické parametre tohto cukríka z budúcnosti. Koncept LF-Z využíva systém Direct-4, ktorý umožňuje dvom elektromotorom v podstate bez obmedzenia rozdeľovať výkon medzi poháňané kolesá. Navyše, volant s nimi už nie je prepojený mechanicky, ale iba elektronicky. Z dvoch elektromotorov dostane až 400 kW a 700 Nm krútiaceho momentu. Poháňaný je 90 kWh batériou s dojazdom 600 kilometrov.