Kia EV6 je vonku! V zrýchlení porazí aj Taycan

4421
Zdroj: Kia

Kia konečne odhalila dlhoočakávaný model EV6. Prvý čisto elektrický model nielen určuje budúcnosť, ale dáva na frak aj tým najprestížnejším hráčom.

sedem úplne nových elektromobilov do roku 2026. Také sú plány kórejskej Kie, ktorá iba pred pár momentmi predstavila svoj prvý čisto elektrický model s názvom EV6. Toto auto je nielen pekné, ale aj fascinujúco výkonné. Dokonca tak výkonné, že dokáže poraziť aj elektrické Porsche Taycan. Ale o tom až potom. Ak toto má byť elektrický začiatok, už sa trasieme na pokračovanie.

Nový model postavila Kia na platforme E-GMP od materskej spoločnosti Hyundai Group. Momentálne existujú iba dve autá s touto platformou. Ide o Ioniq 5 a Kiu EV6. Exkluzivita však spočíva aj v dizajne. Vzhľad SUV Crossoveru je skutočne špecifický a atraktívny. Spodná polovica auta pripomína karosériu sedanu s relatívne nízkou svetlou výškou, no zároveň auto sľubuje vysoký posed ako pri SUV. Oveľa podstatnejšie sú však nové technológie.

Žiadna recyklácia starej techniky

Kia si povedala, že predstaví auto, ktoré určí jej elektrickú budúcnosť. Ak ste teda čakali, že pôjde o recykláciu súčiastok z poličky, ste na omyle. Toto auto je vybavené batériami, ktoré poskytujú možnosť nabíjať s napätím až 800V, pri ktorom nabijete 100 kilometrov za 4,5 minúty a z 10 na 80% sa dostanete za 18 minút. “Ty jsou, co?” A to nekončí. Dojazd verzie Long Range na úrovni 510 kilometrov je tiež veľmi príjemným nadštandardom.

Keď sme už načrtli tie verzie, dostupné budú klasická EV6, dizajnovo upravená EV6 GT Line a supervýkonná EV6 GT. V gétéčku dostanete poháňané obe nápravy s celkovým výkonom až 430 kW. A ako už tušíte, práve táto verzia dokáže s prehľadom nabiť Taycan, Taycan 4 Cross Turismo, Taycan 4S, aj Taycan 4S Cross Turismo. Z 0 na 100 km/h sa dostane za astronomických 3,5 sekundy a tachometer sa zasekne na maximálnej rýchlosti 260 km/h. To by ste do Kie nepovedali, čo? Nuž, “nová doba.” 

Výkon však nie je jedinou silnou stránkou. Vďaka absencii klasického motora dokázala automobilka dosiahnuť čo najviac priestoru pre pasažierov a zároveň zachovať akceptovateľné vonkajšie rozmery auta. Hovoríme o 2,9 metrovom rázvore kolies a objeme kufra 520 litrov. Pozor pozor! Toto auto dostane aj takzvaný “predný kufor.” V prípade verzie s pohonom zadných kolies dokáže uložiť ďalších 52 litrov batožiny.

Interiér s názorom

Dizajnérskemu peru neušiel ani samotný interiér. Tomu dominuje dvojica zahnutých displejov s uhlopriečkou 12 palcov. Zážitok bude doplnený rozšírenou realitou premietanou priamo na čelné sklo pred vodiča, ktorá bude ukazovať informácie o rýchlosti, pokyny z navigácie a hlásenia asistenčných systémov.

Audiofili sa môžu tešiť na 14 reproduktorov značky Meridian, ktoré budú prehrávať aj spätnú väzbu auta, keďže pri elektromobile už nie sú zvuky vozidla tak ľahko čitateľné. V Kii dbali aj na ekológiu. Každé z takzvaných relaxačných sedadiel je vyrobené okrem iného zo 111 recyklovaných PET fliaš. Na palube bude aj systém Remote Smart Parking Assist, ktorý vám umožní zaparkovať bez toho, aby ste v aute museli sedieť.

 

Revolučná Kia EV6 príde do predaja už tento rok. Cenovku by mala dostať v priebehu najbližších mesiacov a v druhej polovici roka by sa mala dostať k prvým zákazníkom. Pochádzať bude priamo z domova značky, z Južnej Kórei.

VýbavaÚdaje AWDÚdaje 2WDBatéria
EV6Long Range: 239 kW/605 Nm
Standard Range: 173 kW/605 Nm
Long Range: 168 kW/350 Nm
Standard Range: 125 kW/350 Nm
Long Range: 77,4 kWh
Standard Range: 58 kWh
EV6 GT LineLong Range: 239 kW/605 Nm
Standard Range: 173 kW/605 Nm
Long Range: 168 kW/350 Nm
Standard Range: 125 kW/350 Nm
Long Range: 77,4 kWh
Standard Range: 58 kWh
EV6 GT430 kW/740 NmIba AWD77,4 kWh