Tesla Model S šokuje faceliftom! Má volant, ktorý vôbec nevyzerá ako volant

4219
Zdroj: Tesla

Viete, aký je rozdiel medzi Lexusom CT200h a Teslou Model S? Obe sa predávajú od roku 2012, ale len o jednom si verejnosť myslí, že je to inovatívne auto. Dobrá správa pre Model S je však tá, že po dlhých 9 rokoch na trhu dostal facelift. Zlá je tá, že prišiel o volant.

V rámci svojej výročnej správy o príjmoch za štvrtý kvartál roka 2020 spoločnosť Tesla odhalila, že bude čoskoro k dispozícii (ako inak) výrazne prepracovaný Model S, ktorého výroba sa začne len o pár týždňov.

Zdroj: Tesla
Zdroj: Tesla

Nový interiér, staré fígle

Tesla sa snaží chŕliť na trh jeden model za druhým, čiže rozsiahlejší facelift Modelu S vyzeral opäť ďaleko pravdepodobnejšie, ako nová generácia. Čo sa však týka jeho rozsiahlosti, asi budeme musieť prehodnotiť naše štandardy.

Zdroj: Tesla
Zdroj: Tesla

Zvonka sa totiž nezmenilo takmer nič – pocitovo má Model S iný postoj, je to však spôsobené prepracovanými nárazníkmi s decentnými chladiacimi otvormi. Na počudovanie, to je všetko a ani v roku 2021 to špeciálne nevadí. Pôvodný dizajn Modelu S je konkurencieschopný aj dnes, čo je pre jeho úspech kľúčové.

Zdroj: Tesla
Zdroj: Tesla

Nebola by to ale Tesla, keby sa nešokovalo. Všetky podstatné zmeny totiž prebehli najmä v interiéri, ktorý sa oveľa viac priblížil ostatným modelom značky. Vertikálne usporiadanie displeja infotainmentu je fuč, na jeho miesto zasadol horizontálne umiestnený, 17″ displej nie nepodobný tomu z najnovších modelov Tesly. Má vylepšené rozlíšenie na 2200 x 1300 pixelov a ostrejšie farby.

Zdroj: Tesla
Zdroj: Tesla

Vymyslieť koleso

To vás ale tak či tak nezaujíma, pretože vy sa pozeráte na ten volant a premýšľate, čo sa to do pekla stalo s jeho tvarom. A nielen to – pri bližšom pohľade zistíte, že sa Tesla zbavila pre Model S aj všetkých páčiek pod volantom. Koncept riadenia nového Modelu S je teda pravdepodobne ten, že smerovky ovládate pomocou tlačidiel na volante a stierače pravdepodobne cez dotykový displej, pretože taká je doba. Ale ktovie, možno sa z toho stane nový štandard.

Zdroj: Tesla
Zdroj: Tesla

Čo sa týka samotného tvaru volantu, bude celkom zaujímavé pozorovať, ako sa tento nápad uchytí. Volant totiž zvyčajne nie je guľatý len nešťastnou náhodou, je to skôr z praktických dôvodov a zatiaľ to vyzerá, že sa počet otáčiek volantu Modelu S od dorazu k dorazu nezmenil – stále ním otočíte 2,05-krát. No, uvidíme – dobrou správou je však minimálne to, že pred vodičom zostáva 12,3-palcový prístrojový panel.

Zdroj: Tesla
Zdroj: Tesla

Ďalšie zmeny sú skôr marketingového charakteru. Dvojmotorová verzia Long Range zostáva základným vybavením vozidla, model Performance však bol nahradený variantom Plaid. Medzi starým modelom Performance a novými modelmi Plaid nie je žiadny faktický rozdiel vo výkone, no pre Model S by sa mal neskôr objaviť vylepšený variant Plaid+.

Ten implementuje nové batérie, ktoré sa stanú štrukturálnym prvkom karosérie. Tieto nové batérie poskytnú verzii Plaid+ rekordný dojazd 850 kilometrov a zrýchlenie z nuly na stovku pod 2 sekundy. Rovnaké úpravy platia aj pre väčší Model X, ktorý sa taktiež teší z nového interiéru, nárazníkov a úrovne výbavy.